Hvornår skal man kontakte kommunen, når man flytter?
Sagen er den jeg står og skal flytte sammen med min kæreste nemlig
YAY!
Det jeg er kommet frem til ændrer sig ift. de tillæg jeg får som enlig/mor er BUY, boligstøtte, og institutionsplads. (Er der mere?)
Hvornår melder man det, at man går fra single til at være samlevende med en?
Eksempel: Jeg har 3 måneders opsigelse fra min lejlighed, og siger den op her fra 1/2 af. Men derfor bor jeg der jo stadig (som enlig med barn) og betaler de samme regninger osv. alene.
Jeg regner først med at være såkaldt samlevende, altså at bo-bo sammen med med kæreste i hans lejlighed fra omkring slut april, grundet min opsigelsesperiode.
Dog overvejer jeg allerede så småt at begynde at flytte ting som lidt tøj, legetøj osv. (småting, som ikke kræver hjælp eller flyttebil) her lige så stille - for ligesom at fange det lidt i opløbet. De store og vigtige ting, som jeg bliver nødt til at have i min lejlighed for at kunne bo der (skabe, senge, køkkenting osv) bliver selvfølgelig først flyttet med bil osv. når vi nærmer os april.
Jeg lidt bange for at komme i klemme og har virkelig ikke lyst til at skulle stå i dårligt lys, men omend lyder det mest logisk i mit hoved, først at melde det til kommunen fra den dag jeg flytter ind og betaler husleje det nye sted (altså d. 1/5) For indtil da har jeg jo de samme udgifter alene, som jeg altid har haft. Men har en ide om det forholder sig anderledes, efter der har været så meget fokus på socialt snyd, de sidste par år.
Giver det mening? Og kan nogle komme med et råd eller to? Evt hvis i selv har prøvet at stå i lignende situation før .. 
Anmeld