Tryghedsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.002 visninger
9 svar
8 synes godt om
31. januar 2015

energystar

Hej :-)

Jeg er ny herinde og er i dag i uge 5+0 - jubiiii  Er der nogen som har erfaring med en tidlig tryghedsscanning - fra uge 7?? Jeg har den sidste uge taget den ene graviditetstest efter den anden (de er alle MEGET positive), er så bange for det skal gå galt  Vi har nemlig prøvet at blive gravide i et par år...

Nå men jeg overvejer om vi skal bestille tid til sådan en tidlig scanning - har først en tid hos egen læge når jeg er 8+5.. Føles som en evighed til..

Er der nogen som har oplevet at det kan give lidt ro at få en tidlig scanning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2015

Ønskebaby2015

Hejsa

Jeg var til tidlig scanning, som jeg selv købte mig, i torsdags. Jeg troede at være et sted mellem 7-8,5 uger ud fra sidste menses mv, men jeg var kun 6+1 foreløbig, og jeg kunne se den lille klump der inde i maven og så hjerteblik, - fantastisk at blive bekræftet i, at der er noget inde i maven hehe. (Første graviditet)

Jeg havde også første lægebesøg igår, hvor vi lavede vandrejournal, det tog en lille times tid, men var ikke noget specielt, tror kun det tog så lang tid, fordi min nye unge læge måske ikke havde prøvet det så mange gange og rodede lidt rundt i papirerne hehe. Men det er bare en masse spg, og så får du et papir. 

Lægen scanner ikke eller andet, og jeg ville ikke kunne holde ud at vente 8 flere uger, for at få at vide at der måske ikke er noget, eller det ser forkert ud mv !! Så køber jeg mig gerne til tryghed

Næste skridt for mig er NF i marts - der er lang tid til ...

Held og lykke med det hele og om du kan vente med at se liv inden NF

Anmeld

31. januar 2015

Emisoph

Jeg var til tidlig scanning/tryghedsscanning 7+0. Derudover både kønsscanning og en 3D scanning. Og så selvfølgelig NF og MD

Synes det var alle pengene værd, specielt den tidlige scanning, da jeg før har haft en MA og vi havde desuden forsøgt I mange år

Anmeld

31. januar 2015

l.kjoeller

Det kan klart anbefales da du som andre skriver ikke får.skanning eller noget ved lægen. Ville bestille tid fra 7+0

Anmeld

31. januar 2015

NBNixen

En tidlig trygheds scanning kan klart anbefales, vi mistede vores første graviditet i en spontan abort sommeren sidste år og da vi her i julen fandt ud af vi ventede os igen, blev jeg ubeskrivelig glad for lykkelig, men samtidig tog angsten over, så her for små 3 uger siden valgte vi selv at betale for en tryghedsscanning da jeg først har første læge besøg den 4 Februar . . Vi var hos barnivente i Slagelse og jeg var i 6+6 den dag og vi så det lille hjerte slå, så vi fik i hvertfald mere ro på nervøsitet og angsten ved at vælge en tidlig scanning . . Er i dag i uge 8+5 . . 

Anmeld

31. januar 2015

namaha

Jeg vil anbefale at man gør det, men vil også helt klart anbefale med venter til uge 8+ for så kan man se meget mere 

her er to billeder, det ene er fra 5+5 og det andet fra i da 9+3 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. januar 2015

CLB

Hej, 

Først og fremmest stort tillykke! 

Jeg synes klart du skal tag til en trykhedsskanning, og gør det bare så snart klinikken tilbyder det, jeg var allerede i uge 5 tror jeg, og det er de bedste 350kr jeg noglesinde har brugt! 

Anmeld

31. januar 2015

Helloo

7+1..

Vil dog anbefale uge 9 hvis man rigtig skal se at det er en baby  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. januar 2015

Steffecph

Jeg var til tidlig tryghedsscanning både 6+0 og 9+4.. Alle pengene værd, så jeg vil klart anbefale det. Den første, 6+0, tog vi til udelukkende for at se om der overhovedet var "noget", da jeg i starten af 2014 havde et vindæg.. 

Men her så vi både et fint foster og et blinkende hjerte :-) men jeg synes nu den 9+ var sjovest, da baby var begyndt at ligne en baby :-D 

Anmeld

31. januar 2015

energystar

Tusind tak for alle jeres svar  Tænker at jeg vil bestille en tid så jeg kan blive scannet i uge 7-8... Vil også gerne være rimelig sikker på at kunne se hjerteblink 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.