Er søvn stadig afhængig af sult?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. januar 2015

Mor til F

Min datter fylder 7 måneder i næste uge og hun sover dårligt,  som i virkelig dårligt

Hun falder som regel først i søvn til natten mellem 22-22.30,  sover  til ca kl 4 for at få flaske og sover derefter til 6.30.  Så vågner hun og nægter at sove videre.  

Derefter går der ca 4 timer,  før jeg kan putte hende til lur. Her sover hun maks 1 1/2 time, oftest kun 1 time. Hvis jeg er heldig kan hun senere på dagen sove 1 time. 

Ellers kører hun på hele dagen uden stop.  

Jeg er derfor begyndt at tænke år,  om grunden til hendes ringe søvn,  kan skyldes at hun ikke er mæt nok? Og hvornår kan man forvente,  at børn kan klare sig uden mad om natten?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2015

modesty

BabyFreia skriver:

Min datter fylder 7 måneder i næste uge og hun sover dårligt,  som i virkelig dårligt

Hun falder som regel først i søvn til natten mellem 22-22.30,  sover  til ca kl 4 for at få flaske og sover derefter til 6.30.  Så vågner hun og nægter at sove videre.  

Derefter går der ca 4 timer,  før jeg kan putte hende til lur. Her sover hun maks 1 1/2 time, oftest kun 1 time. Hvis jeg er heldig kan hun senere på dagen sove 1 time. 

Ellers kører hun på hele dagen uden stop.  

Jeg er derfor begyndt at tænke år,  om grunden til hendes ringe søvn,  kan skyldes at hun ikke er mæt nok? Og hvornår kan man forvente,  at børn kan klare sig uden mad om natten?  

Nej, jeg tror bestemt ikke at det handler om sult.

"De kloge" anbefaler at man venter med at afvænne nat-amning til tidligst 9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.