Bange for senfølger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.169 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej Alle 

Jeg blev i sommer mor til en lille pige 
Desværre fik hun en del blødninger i hjernen efterfølgende ca 7 timer gammel. Hun fik efterfølgende respirationsstop mere end 30 gang på 2 døgn. Med kramper mm...  og vi er siden gået til meget kontrol mm. 

Men det fylder mere og mere om hun nu får senfølger, jeg googler og googler men det er ikke meget jeg kan finde. Det meste går på premature babyer, og hende her er født 38+4...

Mens jeg skriver mit indlæg tænker jeg faktisk lidt på at jeg ikke håber at der kommer svar, for det vil betyde at andre har været igennem lignende 

Men det jeg vil er nok bare at høre om andres erfaringer, hvis i vil dele... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej Alle 

Desværre fik hun en del blødninger i hjernen efterfølgende ca 7 timer gammel. Hun fik efterfølgende respirationsstop mere end 30 gang på 2 døgn. Med kramper mm...  og vi er siden gået til meget kontrol mm. 

Men det fylder mere og mere om hun nu får senfølger, jeg googler og googler men det er ikke meget jeg kan finde. Det meste går på premature babyer, og hende her er født 38+4...

Mens jeg skriver mit indlæg tænker jeg faktisk lidt på at jeg ikke håber at der kommer svar, for det vil betyde at andre har været igennem lignende 

Kender ikke noget til det, men jeg opper den lige. Sender dig og din pige en 

Anmeld

28. januar 2015

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Kender ikke noget til det, men jeg opper den lige. Sender dig og din pige en 

Mange tak 

Anmeld

28. januar 2015

flowerpot3

Anonym skriver:

Hej Alle 

Ej, sikke et skrækkeligt forløb I har haft med jeres nyfødte  Ih, det må have været frygteligt at opleve. Jeg kan desværre hellere ikke hjælpe da jeg ikke har kendskab til senfølger ifm hjerneblødning men hvad vurderer lægerne? Hvordan er jeres pige udviklingsmæssigt? Er hun alderssvarende? 

Anmeld

28. januar 2015

Anonym trådstarter

flowerpot3 skriver:

Ej, sikke et skrækkeligt forløb I har haft med jeres nyfødte  Ih, det må have været frygteligt at opleve. Jeg kan desværre hellere ikke hjælpe da jeg ikke har kendskab til senfølger ifm hjerneblødning men hvad vurderer lægerne? Hvordan er jeres pige udviklingsmæssigt? Er hun alderssvarende? 

Jamen lægerne tør jo ikke rigtig sige noget. Man kan ingen garantier få, og vi høre mest at det jo er tiden som vil vise om der kommer senfølger. Hun vil blive fulgt helt op i hvert fald til skolealderen, for at se om hun lære at skrive og læse mm. 

Hvad kommer til udvikling så er hun nu 8 mdr, og er en fantastisk glad og skøn pige. Men hun høre ikke til de hurtigste. F.x så triller hun ikke endnu... kommer ikke op i kravle stilling mm. Og jeg ved godt at der er forskel i udviklingen hos børn, men med vores historie -ja så ser jeg jo spøgelser overalt... 

Anmeld

28. januar 2015

tarkoflen

Anonym skriver:

Jamen lægerne tør jo ikke rigtig sige noget. Man kan ingen garantier få, og vi høre mest at det jo er tiden som vil vise om der kommer senfølger. Hun vil blive fulgt helt op i hvert fald til skolealderen, for at se om hun lære at skrive og læse mm. 

Hvad kommer til udvikling så er hun nu 8 mdr, og er en fantastisk glad og skøn pige. Men hun høre ikke til de hurtigste. F.x så triller hun ikke endnu... kommer ikke op i kravle stilling mm. Og jeg ved godt at der er forskel i udviklingen hos børn, men med vores historie -ja så ser jeg jo spøgelser overalt... 

Jeg kender ikke noget til senfølger eller hjerneblødning, men puha et forløb l har været igennem!

hvad jeg ved noget om, er motorisk udvikling eller mangel på samme! Har en datter der er født 38+1, og hun har mildest talt været langsom motorisk og gik faktisk først lige før hun blev 18 måneder og kravle har hun gjort meget lidt i... Men til gengæld er hun vanvittigt hurtig på den sproglige udvikling! Hun er fra april 2013 og taler i sætninger, synger som en gal og er en lille papegøje, moren sagde hold nu kæft til Mads og monopolet i weekenden, og det kom prompte retur 

Nå men der jeg vil med det her er, at manglende motorik bestemt ikke behøver betyde der er noget som helst galt med jeres guldklump, måske hun bare lægger kræfterne andre steder

Anmeld

28. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej Alle 

Jeg kender en dreng, han fik dog ikke blødninger i hjernen, men har en hjerneskade.
Lægerne sagde at han aldrig vil gå, tale, alle de der ting..
Men i dag er han en skøn dreng på 11år, og hvis du ikke vidste at han havde en hjerneskade, ville du ikke kunne se det på ham.
Han taler som et vandfald, går, løber, leger, spille videospil, går i skole.. Han er en skøn dreng...

Jeg ved godt at det ikke helt er det samme, men ville bare give dig en solskinshistorie, om at selvom lægerne siger noget, kan det godt blive anderledes.

til jer og jeg er sikker på at jeres datter bare er den stærkeste lille pige.

Anmeld

17. februar 2015

lukaj

min søns forløb er lidt anderledes end jeres da han er født 16 uger for tidligt men han fik en grad 2 og en grad 3 hjerneblødning efter fødslen og havde også et hjertestop da han var 11 dage gammel.

han har en del senfølger idag, og er også altid blevet fulgt tæt af sygehuset.

hvilken grad blødninger havde din datter, for det har jo meget at sige om det er grad 1 eller 4, er han blevet scannet efterfølgende?

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

lukaj skriver:

min søns forløb er lidt anderledes end jeres da han er født 16 uger for tidligt men han fik en grad 2 og en grad 3 hjerneblødning efter fødslen og havde også et hjertestop da han var 11 dage gammel.

han har en del senfølger idag, og er også altid blevet fulgt tæt af sygehuset.

hvilken grad blødninger havde din datter, for det har jo meget at sige om det er grad 1 eller 4, er han blevet scannet efterfølgende?

Jeg har faktisk aldrig hørt om graden... Det må stå i hendes papire tænker jeg..

Det vil jeg prøve at undersøge.... 

Tak 

Anmeld

18. februar 2015

lukaj

Anonym skriver:

Jeg har faktisk aldrig hørt om graden... Det må stå i hendes papire tænker jeg..

Det vil jeg prøve at undersøge.... 

Tak 

ja prøv det.

grad 1 er meget lette overfladiske blødninger og giver sjældent følger. Grad 4 er de sværeste bødninger som næsten altid giver skader.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.