Projekt baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej 

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig med min bekymring ..

jeg og min kæreste har været sammen i 5år+ og vi har flere gange snakket om at få gang i projekt baby, men problemet er bare at vi er tvivl om vores økonomi, eftersom jeg er på kontanthjælp og forsat skal være det et år i nu (hvorefter jeg forhåbentlig skal starte på uddannelse). Min kæreste har fast arbejde som elektriker og deltids brandmand.. 

Vi bor i hus som min kæreste næsten lige har købt. Min alder er 24 (25 til efteråret) og kæresten alder er 27.. Vi ønsker begge at vi forhåbentlig kan blive forældre inden vi når de 30..

nogen som har stået i samme situation eller har et godt råd? 

Kh. Den håbefulde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2015

Gabriel

Min kæreste er på kontanthjælp og skal snart på su. Jeg er på elevløn. Vi har ikke det store at rykke rundt med men vores baby på 6 uger har alt han skal bruge. Vi har ikke råd til selv at få nyt tøj hver måned og sådan noget men det løber rundt. Og det er på trods af at baby går til kiropraktor flere gange om ugen . Og baby udstyr kan fås billigt og f.eks skiftebord og kommode til tøj er brugt og så har vi selv sat det i stand som vi gerne ville have det. Så er det også mere personligt

Anmeld

27. januar 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Hej 

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig med min bekymring ..

jeg og min kæreste har været sammen i 5år+ og vi har flere gange snakket om at få gang i projekt baby, men problemet er bare at vi er tvivl om vores økonomi, eftersom jeg er på kontanthjælp og forsat skal være det et år i nu (hvorefter jeg forhåbentlig skal starte på uddannelse). Min kæreste har fast arbejde som elektriker og deltids brandmand.. 

Vi bor i hus som min kæreste næsten lige har købt. Min alder er 24 (25 til efteråret) og kæresten alder er 27.. Vi ønsker begge at vi forhåbentlig kan blive forældre inden vi når de 30..

nogen som har stået i samme situation eller har et godt råd? 

Kh. Den håbefulde 

Har i prøvet og lave et fælles budget? 

Så kan i jo se hvad i har tilbage at gøre godt med...

Jeg er selv på KH og manden min har fast job og Brandmand på deltid 

Vi har 2 børn og en bolig med husleje på omkring de 14.000.. Bil.. Hund.. Campingvogn.

Så har vi div forsikringer, Børnehave at betale samt SFO. 

Vi har da heller ikke råd hver månede at købe tøj til os selv, ta i byen mm. 

Men vi klager ikke.. Vores unger mangler ikke noget.

mit råd vil være (hvis i vil spare hvor i kan) købe div ting brugt. 

Der er intet galt i at købe genbrugs-ting eller ta imod tøj mm fra familie samt venner. 

Evt lave madplaner (gør det hver weekend) og handle ind én gang om ugen. (Dette blir hurtig en god vane). 

Anmeld

27. januar 2015

FrkGranger

Jeg er på dagpenge og min mand er på førtidspension... Så vi har 22000 udbetalt....

stort set alt vores udstyr er købt brugt og så har jeg sat det i stand... Vi købte en ny barnevogn til 4200 med madramadrasser, og alt andet udstyr, samt noget nyt tøj....

Så hvis i kan nøjes med brugte ting så kan det være meget billigt med udstyr...

Vi har rimeligt med til hygge og vores søn er 8 mdr den 1/2 og mangler intet...

Vil foreslå at i laver fælles bugdet så i kan se hvordan jeres rådighedsbeløb er efter faste udgifter....

Det eneste sted jeg kan se bliver et problem er hvis en evt blå regering kommer til magten og gen indføre forsøgerpligten som de har snakket om, men det problem løser sig jo når du starter uddannelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.