4 barn - ideer til navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2015

Pigent

Årgangs Mor skriver:

Først til august så er jo læææænge til  men ved de to yngste var det rart at have navn at sætte på efter kønsscanningen

Okay spændende hvad i venter og hvad navnet bliver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

Kløver

Gode ideer i kommer med 

Anmeld

26. januar 2015

lineog4

Årgangs Mor skriver:

Hey alle  

venter nr 4 og snakker allerede navn, vi er lidt på herrens mark og trænger til ideer de andre 3 har bibelske navne men det vigtigste er dog navnene passer sammen og ikke lyder fjollet når man siger alle 4 navne  

er selv lidt lun på Ditte eller Dicte hvis det er en pige men ingen ideer hvis det er en dreng 

vires 3 unger hedder 

Daniel, Dina og David 

Synes den er svær for ser jo mørkeligt ud hvis den sidste pludselig hedder noget andet 

Man kan holde sig til D'erne:

pige: Dicte, Dora, Dea, Dana (nok for tæt på Dina men jeg elsker det navn)

drenge: ved ikke hvorfor men kan ikke finde drengenavne med D vi har selv haft det her hjemme hvor alle starter med L pua Dina og derfor da vi fik lillebror søgte vi desperat efter et navn der startede med D men endte med surprice et navn der starter med L.

Man kan også holde sig til biblen:

Piger: Lia (mine to piger hedder Dina og Lia, Lia er mor til Dina i biblen) og Eva er dem jeg tænker på men der er jo mange flere.

Drenge: Isak og Jonas er de to navne jeg umiddelbart bedst kan lide, men der er jo også Adam (som jeg synes passer godt med Daniel og David), Lukas osv.

Anmeld

26. januar 2015

LinLin

Hey alle  

venter nr 4 og snakker allerede navn, vi er lidt på herrens mark og trænger til ideer de andre 3 har bibelske navne men det vigtigste er dog navnene passer sammen og ikke lyder fjollet når man siger alle 4 navne  

er selv lidt lun på Ditte eller Dicte hvis det er en pige men ingen ideer hvis det er en dreng 

vires 3 unger hedder 

Daniel, Dina og David 

Synes den er svær for ser jo mørkeligt ud hvis den sidste pludselig hedder noget andet 

Hey - du har skiftet navn! 

Hvad med Dalia (hendes der med Samson)?

I har jo liiiidt fanget jer selv  kender Iker flere bibelske navne med D i hvert fald så uanset hvad vil nok "stikke ud" 

Hvad med Naja - det betyder jo lillesøster  ellers Leah? Lia? Noa?

af drengenavne havde vi isak og Samuel. Og så har vi jo også en David plus en Adam

Anmeld

26. januar 2015

Kløver

LinLin skriver:

Hey - du har skiftet navn! 

Hvad med Dalia (hendes der med Samson)?

I har jo liiiidt fanget jer selv  kender Iker flere bibelske navne med D i hvert fald så uanset hvad vil nok "stikke ud" 

Hvad med Naja - det betyder jo lillesøster  ellers Leah? Lia? Noa?

af drengenavne havde vi isak og Samuel. Og så har vi jo også en David plus en Adam

Det er dalila og ikke dalia  men har vi også overvejet 

ja vi er fanget, vidste vi at vi skulle have flere børn var det nemmere at starte nyt bogstav  

Anmeld

26. januar 2015

BinaMor

Dominic er også bibelsk og højt på min ønskeseddel

Daniella er så smukt. valgte så selv Gabriella men sys det er tæt ved lige fine

Anmeld

26. januar 2015

LinLin

Årgangs Mor skriver:

Det er dalila og ikke dalia  men har vi også overvejet 

ja vi er fanget, vidste vi at vi skulle have flere børn var det nemmere at starte nyt bogstav  

Nårh ja 

Anmeld

27. januar 2015

Lunae

Årgangs Mor skriver:

Hey alle  

vires 3 unger hedder 

Daniel, Dina og David 

Dicte er virkelig fint og ville passe rigtig godt til de andre navne.

Af drengenavne med D, synes jeg Dante og Dines er rigtig fine navne 

Anmeld

27. januar 2015

Kløver

Lunae skriver:

Dicte er virkelig fint og ville passe rigtig godt til de andre navne.

Af drengenavne med D, synes jeg Dante og Dines er rigtig fine navne 

Tak  

Anmeld

27. januar 2015

Ayasmor

Hvad med Dennis til dreng?  Ellers er mine bud allerede blevet nævnt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.