stress, sygemelding og SU??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.902 visninger
5 svar
1 synes godt om
25. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg er nok nødt til at tage tyren ved hornene og få ringet til min læge i morgen.

Jeg læser til sygeplejerske og er nu endt med hvad jeg tror er stress - sover ikke, spiser ikke, har "sygedage" og er aldrig rigtig glad længere  

Kan ikke være hverken den mor eller studerende længere som jeg kunne engang. Dårlig samvittighed og kronisk hovedpine og muskelspændinger er hverdag.

Jeg vil ikke mere. 

Men jeg har brug for at vide hvad der sker hvis jeg bliver sygemeldt fra studiet - er der nogen af jer der ved det? 

Kan jeg få SU? Og kan jeg komme tilbage til studiet på et senere tidspunkt?  

Vær søde at hjælpe mig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2015

Anonym trådstarter

Så er der ringet til lægen, som lød meget bekymret og jeg fik derfor en tid allerede i morgen  

Er der nogen der ved noget ang studie og SU hvis det ender med en sygemelding? ? 

Anmeld

26. januar 2015

aarhusmor

Du kan sagtens sygemelde dig fra studiet. Typisk giver de dig 6 mdr. Men det kan være op til 12 mdr.
Du får SU og det kan du max få i 12 mdr som syg.
Du skal formentlig fremvise en lægeerklæring.
Min læge tog 100 kr. for sådan en. Men mange af dem tager mere - meget mere såvidt jeg husker.

Anmeld

26. januar 2015

ErDetSnartNU

Jeg har også stress, og har har derfor ikke gennemført alle de eksamener osv jeg skal - jeg har fået en lægeerklæring som jeg skal give til SUkontoret, og man kan derigennem søge om ekstra SU-klip så man stadig kan gennemføre uddannelsen på SU Jeg ved ikke, hvordan det er på sygeplejerstudiet, men på uni melder man sig bare til de fag man mangler næste gang de udbydes. 

God bedring med dig 

Anmeld

26. januar 2015

Anonym trådstarter

1000 tak for jeres svar!  

Jeg vil selvfølgelig tage kontakt til min studievejleder hvis det kommer dertil at jeg har brug for en sygemelding.  Men det giver mig lidt ro i sindet når I skriver at jeg godt kan genoptage uddannelsen. 

Tak! 

Anmeld

26. januar 2015

Mettefpigen

Da jeg fik en depression på min sidste uddannelse blev jeg smidt ud... Så det er ikk ved alle man kan det, men snak med din uddannelses vejleder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.