snart 8 måneder og ikke særlig motorisk:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.127 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. januar 2015

SRP

Hej piger

Jeg har skrevet før omkring dette, men jeg er simpelthen så nervøs for min søns motoriske udvikling. Han bliver 8 måneder om tre dage, og han sidder ikke stabilt uden støtte. Der er nogle typer underlag, hvor han sidder mere stabilt, men det er ikke længe han kan holde balancen, så vælter han til siden. Han kravler heller ikke og er virkelig bange for, om der er noget galt med ham. Han kan trille og bevæger sig rundt om egen akse, men det er ikke meget han kommer omkring.

Jeg tog til kiropraktor, som konstaterede han er låst i bækken og nakken i højre side, og at det kan være årsagen til at han er lidt længe om at komme i gang.

Vores datter kravlede og stod for længst, da hun var  8 måneder, og selvom man ikke skal sammenligne, er det bare så svært at lade være. I mødregruppen er de andre også langt bedre og har kunne sidde længe nu.

Er det normalt og er der andre som har oplevet dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

l.kjoeller

SRP skriver:

Hej piger

Jeg har skrevet før omkring dette, men jeg er simpelthen så nervøs for min søns motoriske udvikling. Han bliver 8 måneder om tre dage, og han sidder ikke stabilt uden støtte. Der er nogle typer underlag, hvor han sidder mere stabilt, men det er ikke længe han kan holde balancen, så vælter han til siden. Han kravler heller ikke og er virkelig bange for, om der er noget galt med ham. Han kan trille og bevæger sig rundt om egen akse, men det er ikke meget han kommer omkring.

Jeg tog til kiropraktor, som konstaterede han er låst i bækken og nakken i højre side, og at det kan være årsagen til at han er lidt længe om at komme i gang.

Vores datter kravlede og stod for længst, da hun var  8 måneder, og selvom man ikke skal sammenligne, er det bare så svært at lade være. I mødregruppen er de andre også langt bedre og har kunne sidde længe nu.

Jeg tror det nok skal komme. Børn er jo ikke ens og mange børn tager pludselig  fart omkring  10 mnd 

Anmeld

25. januar 2015

Masig

Vores søn sad først helt stabilt da han var 8-9 mdr, kravlede først da han var 11 mdr og gik først da han var 17 mdr... Han havde også problemer med ryggen som helt lille og var til kiropraktor 6 gange... og det gjorde jo så at han var lidt bagud men det skal nok komme...

Anmeld

25. januar 2015

TNBC

SRP skriver:

Hej piger

Det siges jo også at drenge er langsommere end piger.
Det ser vi her, lillepigen er 11måneder i dag, og kan ting som storebror kun kunne da han var noget ældre(snakker om flere måneder) 

Men hun kravlede først lige før hun blev 9måneder, og nu er der ellers bare fart på hende.

Anmeld

26. januar 2015

Soffy27

Min første knægt kravlede da han var 4 mdr, rullede rundt da han var 3 uger og gik mens han holdt fast i bord osv som 5 en halv måned - gav helt slip og gik da han var 9 mdr.. 

Min mindste knægt er 7 mdr og lyder akkurat som din.. 

Han er oppe på alle 4 og rokke, og kaster sig nærmest fremad - sidde kan han ikke i længere tid af gangen, og sidder heller ikke stabilt..

Så mon ikke det er normalt? Den første havde kolik og sov ALDRIG! til gengæld skulle han opleve og udforske verden ekstrem hurtigt..

Den sidste har et fantastisk sovehjerte og har slet ikke så travlt.. 

Jeg får besøg af sundhedsplejersken idag - så skal aalligevel spørge hende om disse ting - og så kan jeg lige skrive hvis hun siger det er helt unormalt  

Anmeld

26. januar 2015

FrkGranger

Min søn er 8 mdr 1/2 han kan trille begge veje og har møvet sig frem siden han var 5 mdr.... Han kan tage 2 til 3 skridt med os i hænderne men kan ikke side, rejse sig selv eller andet...

Men jeg kan høre han "snakker" og de kan ikke have fokus på at lære flere ting på samme tid, så din søn har nok valgt der er noget andet han heller vil lære først...

Min sundhedsplejerske var her i fredags og siger det er helt normalt 

Anmeld

26. januar 2015

modesty

SRP skriver:

Hej piger

Det er overhovedet ikke unormalt at en på 8 mdr. ikke kan kravle.

At sidde kommer jo først når de har lært at kravle.

Alt under 10-11 mdr. vil jeg sige er helt normalt. Der er jo også nogle der simpelthen springer kravlestadiet over og bare rejser sig op og går.

Jeg tror man siger at det først er hvis de når 1-års alderen uden noget tegn på at bevæge sig fremad, at man skal gøre noget.

Anmeld

26. januar 2015

SRP

Tusind tak for jeres svar

Jeg må nok væbne mig med tålmodighed, selvom det er svært, når man er bekymret for om alt er i orden med ham.

Anmeld

26. januar 2015

Clisolka

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er næsten sikker på at jeg svarede dig i dit tidligere indlæg 

Ja, det er lige så normalt at være lidt bagud, end at kravle rundt som 5 måneder... 

Du skriver at han har været låst i bækken og nakken, så ville jeg da heller ikke kravle rundt, hvis det har gjort ondt 

Min første var der godt gang i - hun sad selv som 6 mrd., kravlede som 10 mrd., og gik som 13 mrd....

Min mindste derimod er laaaaaangt bagud  Han sad selv helt stabilt som 8½ mrd., kravlede da han var 13 mrd - og går nu helt selv 15 mrd. Han er 16 mrd nu 

Du kan og skal ikke sammenligne børn, selvom jeg ved at det er megasvært. Børn har deres helt eget tempo 

Anmeld

29. januar 2015

Mjh1994

Det skal nok komme

Husker min kusine ikke kunne sidde eller kravle som 8 mdr, men som 10 mdr så bum så kom det, så kunne hun både sidde, kravle og gå med støtte. Ingen børn er ens og børn udvikler sig hvidt forskelligt. Øvelse gør mester

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.