20 år og gravid igen !!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.626 visninger
11 svar
14 synes godt om
25. januar 2015

mimse1402

hej der ude håber der er nogen der kan hjælpe eller bare lytte

jeg er 20 år og har lie fundet ud af at jeg er gravis igen..... det er maxs tre måneder siden jeg fik en spontan abort.... og står nu og er 10 uger henne igen.... sidste da jeg tabte barnet var jeg også 10 uger henne.... 
det skal lige siges at mig og min eks brugte kondom den sprang åbenbart....

jeg skal til scanning i morgen..... og er i tvil om det hele....

jeg fandt sammen med en igen... han er lidt i tvil om han kan være der for barnet men han siger han er 100 % for mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Kæmpe  til dig!

sikke en øv-situation at stå i.

Hvad er din egen holdning til barnet? Vil du gerne beholde det? Har du et godt bagland der vil støtte op omkring dig? Især hvis den kommende far ikke vil? 

Det kan ikke være nemt at være i dine sko lige nu  håber at du har nogle gode veninder du kan få snakket lidt med, eller familie du er tæt på.

Anmeld

25. januar 2015

mimse1402

SDD skriver:

Kæmpe  til dig!

sikke en øv-situation at stå i.

Hvad er din egen holdning til barnet? Vil du gerne beholde det? Har du et godt bagland der vil støtte op omkring dig? Især hvis den kommende far ikke vil? 

Det kan ikke være nemt at være i dine sko lige nu  håber at du har nogle gode veninder du kan få snakket lidt med, eller familie du er tæt på.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til barnet da jeg kun kan tænke om der sker det samme denne her gang altså mit bag land er godt og har ikke veninder men venner at snakke med.... jeg kan slet ikke se hvordan jeg træffe en beslutning i morgen den ænser jo mit liv uanset hvad jeg vælger......

Anmeld

25. januar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mimse1402 skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til barnet da jeg kun kan tænke om der sker det samme denne her gang altså mit bag land er godt og har ikke veninder men venner at snakke med.... jeg kan slet ikke se hvordan jeg træffe en beslutning i morgen den ænser jo mit liv uanset hvad jeg vælger......

Ja, det vil det. Hvad med at opveje det mod hinanden? Evt en liste med det gode ved det ene valg og så det andet?

snak med din kæreste. 

Jeg har hørt(nærmere læst) flere herinde der har sagt(/skrevet) at man fortryder kun de børn man ikke får. 

Kæmpe 

Anmeld

25. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
mimse1402 skriver:

jeg er 20 år og har lie fundet ud af at jeg er gravis igen..... det er maxs tre måneder siden jeg fik en spontan abort.... og står nu og er 10 uger henne igen.... sidste da jeg tabte barnet var jeg også 10 uger henne.... 

jeg fandt sammen med en igen... han er lidt i tvil om han kan være der for barnet men han siger han er 100 % for mig....

Hvis du har lyst så skal du være velkommen til at skrive privat til mig med spørgsmål, overvejelser, bekymringer m.m.

- Jeg er selv 20 år og enlig mor til en pige på 6½ mdr.

Vil lige høre, er du stadig sammen med faren? Er det en kæreste eller en tilfældig fyr? En eks?

Hvordan tror du din familie vil tage det? Vil de kunne hjælpe dig og støtte dig hvis du vælger at få barnet?

Anmeld

25. januar 2015

hejmeddig10

Jeg stod også med en SA, og et par måneder senere blev jeg gravid igen (også som 20 årig, er dog 21 nu) men for os lykkedes det så at den blev der oppe og har termin her den 6 (men vi tror snart betterøven kommer ud til os) 

Men hvad med ham? Er han klar til at få et barn? Er du klar? (: 

Men ellers stort tillykke! 

Anmeld

26. januar 2015

mimse1402

MummiT skriver:

Hvis du har lyst så skal du være velkommen til at skrive privat til mig med spørgsmål, overvejelser, bekymringer m.m.

- Jeg er selv 20 år og enlig mor til en pige på 6½ mdr.

Vil lige høre, er du stadig sammen med faren? Er det en kæreste eller en tilfældig fyr? En eks?

Hvordan tror du din familie vil tage det? Vil de kunne hjælpe dig og støtte dig hvis du vælger at få barnet?

Tak øh er ikke sammen med faren mere... men har fast kæreste på  

Anmeld

26. januar 2015

lineog4

Du må jo kigge dybt i dit hjerte efter svaret: 

- kan du gennemføre en abort?

- kan du gennemføre en graviditet hvor den største sandsynlighed nok er du bliver enlig mor. Ja du har en kæreste men du kan jo max have kendt ham i 10 uger da han ellers ville være far til barnet, og efter 10 ugers forhold er det noget af en mundfuld at skulle være far til en anden mands barn.

- vil du være forældre med din ex? For selvom I ikke er sammen, så er det ham der er faren og I vil derfor blive bundet sammen med et barn resten af livet.

pøj pøj med scanningen i dag og den svære beslutning

Anmeld

26. januar 2015

emsaroto

Det er altid hårdt, ligegyldig alder, at stå i sådan en situation som du. At man så er ung, er bare endnu en træls ting på vejen. 

Jeg var selv 19 år, da jeg fandt ud af at jeg var gravid, langt henne og ikke sammen med faren eller nogen ny. Det er hårdt! Og det vigtigste er sådanne situationer, er at du lytter til dig selv og din krop. 
Det er dig der skal igennem det hele, om du vælger at bliver mor eller vælger aborten. Så er det helt fuldt ud DIT valg! Det er vigtigt at huske. 

Jeg håber du vil finde støtte fra dit netværk, familie som venner, ligegyldig det du ender med at vælger. Støtter er altid vigtig, når det gælder svære valg i livet. 

Kan fortælle at jeg valgte barnet, og er i dag 24 og har fået nummer to. Ville ikke bytte dem for noget andet. 

Jeg vil dog ikke råde dig til hvad du skal gøre, for du skal vælge lige det der passer for dig. 

held og lykke! 

Anmeld

26. januar 2015

modesty

Jeg synes at du skal tænke rigtigt meget over hvad det er for et liv dit mulige barn vil komme ud til.

Din nuværende kæreste kan du godt holde ude af regnskabet, for hvis han allerede nu siger at han er i tvivl om han kan være der for barnet, så kan du ikke regne med ham.

Så du skal altså gå ud fra at du skal være enlig mor med alt hvad det medfører af søvnløse nætter, gråd, lortebleer, flere søvnløse nætter og bekymringer. Venner der lige pludselig ikke er der længere, mistet frihed. Det er fucking hårdt at blive forælder.

Har du familie der kan, og vil, aflaste og hjælpe?

Hvad med faren? Vil han være der for barnet, eller skal dit barn vokse op vidende at det ikke er ønsket af sin egen far?

Vil du og faren være i stand til at kunne holde en god tone og et godt samarbejde i de næste 18 år? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.