SU, barsel og kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2015

MizzMommy2015

Hej 

Jeg er gravid, 12-13 uger henne, termin 6. august, og færdiggøre mine eksaminer i juni, får SU sidste gang 30/6, men kan jo så først søge kh 1/8, men selvom jeg afslutter uddannelse, kan jeg så tage den sidste måned på barsel, og studieaktiv samme tid, nogle der har prøvet noget lignende? 

Ellers kommer jeg til at stå en måned uden indtægt, og det er ikke så optimalt

Jeg bor i øvrigt med min kæreste, og min datter på 4 år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

Nystart

når din uddannelse stopper, stopper din su os.. barsel eller ej...

su er forud betalt og kb bagud.. så du vil komme til at stå en måned uden indkomst... så du skal nok ha lagt fra til den måned.. medmindre du kan låne i banken 

Anmeld

25. januar 2015

Nystart

og du kan få barselklip 8 uger før, du skal føde.. bare husk at du skal ha dobbeltklip hvis det er, så får du 2 gange su... men du kan jo så kun tag det i juni... juli får du intet i...

og du må gerne være studie aktiv 

Anmeld

25. januar 2015

FrkGranger

Du får sidste su udbetalt 1/6 da su er forudbetalt... Så du skal søge kh fra 1/7 da den er bag udbetalt og derfor skal optjenes vil du derfor modtage penge 31/7

Anmeld

25. januar 2015

Mettefpigen

Neej det skal man selv spare op... Sådan er det ved mange uddannelser... Jeg står uden indtægt i juli og aug selv... 

Anmeld

25. januar 2015

Mom2

Husk at du skal søge på første ledigheds dag og ikke når der er gået en måned og som de andre skriver, kommer du uanset hvad til at få 1 måned uden indtægt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.