Hård afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
13 svar
7 synes godt om
25. januar 2015

vitapigen

Hej piger...

Jeg har en dreng på 7 måneder. Han er ammebarn. Da han blev 5 måneder startede han på grød og siden da har han døjet med hans afføring. Jeg giver ham ind imellem movicol junior når det er rigtig slemt. Men det kan jo ikke blive ved sådan her... Når han har ondt og skriger pga. afføring er det ikke hård afføring. Det er pølseformet, men blød (nærmest modellervoks).

Andre der har prøvet det? Har prøvet med sveskemos og blommemos uden effekt. Det skal siges at han kun vil ammes 1-3 gange dagligt. Han er ikke er god til at drikke af kop, tudekop og flaske nægter han.

Jeg vil gerne snart have han får et normalt afføringsmønster uden movicol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2015

TNBC

vitapigen skriver:

Hej piger...

Jeg har en dreng på 7 måneder. Han er ammebarn. Da han blev 5 måneder startede han på grød og siden da har han døjet med hans afføring. Jeg giver ham ind imellem movicol junior når det er rigtig slemt. Men det kan jo ikke blive ved sådan her... Når han har ondt og skriger pga. afføring er det ikke hård afføring. Det er pølseformet, men blød (nærmest modellervoks).

Andre der har prøvet det? Har prøvet med sveskemos og blommemos uden effekt. Det skal siges at han kun vil ammes 1-3 gange dagligt. Han er ikke er god til at drikke af kop, tudekop og flaske nægter han.

Pærer..
Det hjælper her, med at gøre det blødere..

Anmeld

25. januar 2015

L&V

Tænker os vandholdige frugter ala melon pære osv. Blomme og svesker vil jeg begrænse da man faktisk får ondt i maven af det når man har hård mave.  En avent drikkedunk med sugerøs har været et kæmpe hit her hjemme

Anmeld

25. januar 2015

vitapigen

Yurie skriver:

Pærer..
Det hjælper her, med at gøre det blødere..

Er det bare alm. mos du laver så eller kan man blende pærer?

Anmeld

25. januar 2015

vitapigen

L&V skriver:

Tænker os vandholdige frugter ala melon pære osv. Blomme og svesker vil jeg begrænse da man faktisk får ondt i maven af det når man har hård mave.  En avent drikkedunk med sugerøs har været et kæmpe hit her hjemme

Har du et billede af drikkedunken?

Vi ar lånt en drypfri tudkop men der skal han suge for at få det ud og det kan han ikke finde ud af... Han gumler bare på den... Det samme gør han ved en sutteflaske...

Anmeld

25. januar 2015

TNBC

vitapigen skriver:

Er det bare alm. mos du laver så eller kan man blende pærer?

Vi skar dem bare ud i små stykker og puttede dem i den grød hun fik. altså så små at hun ikke kunne få dem galt i halsen.  

Men ja man da sagtens mose dem.. så det bliver som en grød.

Anmeld

25. januar 2015

L&V

vitapigen skriver:

Har du et billede af drikkedunken?

Vi ar lånt en drypfri tudkop men der skal han suge for at få det ud og det kan han ikke finde ud af... Han gumler bare på den... Det samme gør han ved en sutteflaske...

Her ska man os suge men mine har nu lært det hurtigt så mon ik det kommer efter lidt øvelse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. januar 2015

modesty

Hej piger...

Har du prøvet at droppe al stivelsesholdig mad (grød og kartoffel) og kun give grønsagsmos?

Hvis nej, så prøv. 

Anmeld

25. januar 2015

vitapigen

modesty skriver:

Har du prøvet at droppe al stivelsesholdig mad (grød og kartoffel) og kun give grønsagsmos?

Hvis nej, så prøv. 

Min dreng vil kun have semper grød... Han har endnu ikke kunne spise kartoffel- eller grønsagsmos

Anmeld

25. januar 2015

vitapigen

L&V skriver:

Her ska man os suge men mine har nu lært det hurtigt så mon ik det kommer efter lidt øvelse

Okay de ser da smarte ud... vil jeg overveje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.