Hej
Nu har du sikkert købt en vogn, men jeg svarer alligevel af hensyn til dem der måske læser indlægget senere..
Odder´en på X-dream stel er rigtigt nok hvor akslen følger med. Det samme gør den på Stork´en.
Sammenligner man de to, er Odderen lidt sværere når det gælder at montere barnevognskassen på stellet hvor du skal ramme beslagene, hvor Stork´en er mere intuitiv og man nærmest bare lægger den på stellet og så falder den på plads.
Når stellet skal klappes sammen er Stork´en osse lidt nemmere, selvom det kun er en smule, men stadigvæk..
Selve barnevognskassen kan klappes sammen på begge for at den fylder mindre, men..
På Stork´en trækker man blot i den strop der er sat på metalbøjlen under madrassen og vupti, så er den klappet sammen. På Odder´en er der ikke den strop, så man slås lidt med at få fat i bøjlen og det uden at få fingrene i klemme. Lidt besværligt og har man en minibil hvor man skal gøre dette ofte, tror jeg det bliver et irritationsmoment.
Nu står vi og skal vælge barnevogn og jeg har heldigvis en kæreste der gider tage med ud og kigge og som har en mening og vi er ret enige om brugervenligheden og at Stork´en vinder.
Et par fordele på Odder´en kan være at der på luksusmodellen New Nordic er magneter på dækkenet og easy-release stropper, men dette får man også lov at betale mellem 2000 og 3000 ekstra for, når man som os, gerne vil have en grå som kun fåes i New Nordic serien pt.
Så med en pris på 10999,- for Odder´en, vinder Stork´en, der osse har et mere enkelt og æstetisk stel (når man nu godt kan lide enkelt og godt design som os
)
Anmeld
Citér