Ammenedtrapning/ammestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
2 svar
1 synes godt om
24. januar 2015

BabyDrømme23

Hej søde mødre

Jeg har skrevet før angående amning da min søn var 10 måneder.

Nu er han så blevet 1 år for en uge siden

Og jeg ammer stadig, hvilket jeg egentlig er stolt af at jeg har haft mulighed for og at det har fungeret så godt (Men nu vil jeg gerne stoppe )

Men tænker nu mere på hvordan jeg skal nedtrappe amningen for så at stoppe. 

Har læst man kan nedtrappe til kun at amme en gang i døgnet. 

Pt ammer jeg nok aften ved sengetid, tidlig morgen/nat og så morgen inden vi står op. Og så sker det nogle gange at han får lov om eftermiddagen (hvilket jeg prøver at undgå).

Tænker på i forhold til kun at amme en gang i døgnet, hvilket tidspunkt ville være bedst, aften eller morgen. 

Har i erfaringer med det?  

umiddelbart tænker jeg at aften ville passe bedst 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2015

Bak

BabyDrømme23 skriver:

Hej søde mødre

Jeg har skrevet før angående amning da min søn var 10 måneder.

Nu er han så blevet 1 år for en uge siden

Og jeg ammer stadig, hvilket jeg egentlig er stolt af at jeg har haft mulighed for og at det har fungeret så godt (Men nu vil jeg gerne stoppe )

Men tænker nu mere på hvordan jeg skal nedtrappe amningen for så at stoppe. 

Har læst man kan nedtrappe til kun at amme en gang i døgnet. 

Pt ammer jeg nok aften ved sengetid, tidlig morgen/nat og så morgen inden vi står op. Og så sker det nogle gange at han får lov om eftermiddagen (hvilket jeg prøver at undgå).

Tænker på i forhold til kun at amme en gang i døgnet, hvilket tidspunkt ville være bedst, aften eller morgen. 

Har i erfaringer med det?  

umiddelbart tænker jeg at aften ville passe bedst 

Den sidste amning vi havde tilbage var aften-amningen. Den blev så hurtigt kedelig, da vi indførte "godnat-grøden", så hun slet ikke var sulten

Held og lykke med projektet. Tror helt klart, du skal "af med" eftermiddag og morgen først, så tager du den sidst på natten og så til sidst den om aftenen. Det ville jeg gøre

Anmeld

26. januar 2015

BabyDrømme23

Bak skriver:

Den sidste amning vi havde tilbage var aften-amningen. Den blev så hurtigt kedelig, da vi indførte "godnat-grøden", så hun slet ikke var sulten

Held og lykke med projektet. Tror helt klart, du skal "af med" eftermiddag og morgen først, så tager du den sidst på natten og så til sidst den om aftenen. Det ville jeg gøre

Ok tak for svar, lyder som en god ide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.