hjælp... hun tager brillerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
10 svar
6 synes godt om
22. januar 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har en dejlig pige på 9 mdr. som er slem til at tage vores briller når hun kan komme til det... i starten tog vi bare hurtigt brillerne fra hende, men nu er hun begyndt at spænde i sine muskler så hun "låser" dem...

når hun griber ud efter dem plejer vi at sige nej, men hun griner bare og fortsætter... efterhånden er hun så stor at hun kan nå dem når hun ligger på armen og får flaske eller hvis vi skal have hende til at sove... hvad kan vi gøre?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2015

Sandratoft

Ms.Sunshine skriver:

jeg har en dejlig pige på 9 mdr. som er slem til at tage vores briller når hun kan komme til det... i starten tog vi bare hurtigt brillerne fra hende, men nu er hun begyndt at spænde i sine muskler så hun "låser" dem...

når hun griber ud efter dem plejer vi at sige nej, men hun griner bare og fortsætter... efterhånden er hun så stor at hun kan nå dem når hun ligger på armen og får flaske eller hvis vi skal have hende til at sove... hvad kan vi gøre?...

Alma griber også altid ud efter hendes fars briller når hun kan slippe af sted med det ved ikke om der er noget at gøre udover at nå at holde hendes hænder inden hun får taget dem

Anmeld

23. januar 2015

SandraXOXO

Det jo en sund reaktion at gribe efter ting og få fat i dem så i må bare sørge for at holde dem ude af rækkevidde og være hurtigere end hende at sige nej osv er en dum ide, i risikere at hun stopper med at gribe efter ting. 

Anmeld

23. januar 2015

Sprit25

Min datter tager også mine briller men jeg siger altså: Nej det er mors. Og hun er stadig en pilfinger. 

I min optik skal børn altså lærer et nej og at der er ting man ikke må lege med!

Anmeld

23. januar 2015

(august)

Sige nej og flytte hende væk. Børn kan sagtens forstå at de ikke må tage brillerne, men det skal siges mange gange før det virker. Hun vil stadig gribe efter ting, hun kan sagtens skælne

Anmeld

23. januar 2015

(august)

SandraXOXO skriver:

Det jo en sund reaktion at gribe efter ting og få fat i dem så i må bare sørge for at holde dem ude af rækkevidde og være hurtigere end hende at sige nej osv er en dum ide, i risikere at hun stopper med at gribe efter ting. 

Har 3 børn og har ikke oplevet nogen af dem er stoppet med at gribe efter ting bare fordi de ikke på tage brillerne 

Anmeld

23. januar 2015

Ms.Momo

Sandratoft skriver:

Alma griber også altid ud efter hendes fars briller når hun kan slippe af sted med det ved ikke om der er noget at gøre udover at nå at holde hendes hænder inden hun får taget dem

det er bare svært at holde hendes hænder når man giver hende flaske... der bruger man jo en arm til at holde hende og den anden til flasken...

Anmeld

23. januar 2015

Ms.Momo

SandraXOXO skriver:

jeg roser hende altid hvis hun griber ud efter sit legetøj eller mad for det er jo en god ting, men når hun forsøger at få fat i mine briller så siger jeg nej, det er mors....

Anmeld

23. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SandraXOXO skriver:

Det tror jeg er en oversrivelse. 

Til ts: du må sige nej eller 'mine briller' eller hvad du nu synes er passende at sige - det skal dog være kort.  Derefter giver du hende en anden ting hun må lege med i stedet og afleder derved hendes opmærksomhed

men det kræver nok en del gange til hun har forstået at lige præcis brillerne må hun ikke tage fat i

Anmeld

23. januar 2015

TNBC

SandraXOXO skriver:

Tror det lige lidt overdrivet, at man ikke må sige nej.

Det siger jeg hver gang hun tager noget, hun ikke må, og hun er da ikke stoppet med at tage ting.

Det er jo også kun ting hun ikke må tage, man siger nej til. Hun siger det endda selv, storebror siger det, og hun smiler bare til en og kan finde på at gøre det igen. Hun er 11måneder på søndag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.