SA, Gravid uden for livmoderen, stigende HCG, help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.467 visninger
31 svar
1 synes godt om
22. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg havde først en SA 5+5, 6+1 fik jeg en scanning og der kunne intet ses hverken i eller udenfor livmoderen.

Jeg får så taget en blodprøve HCG omkring 1200

to dage efter får jeg en ny blodprøve hvor HCG er omkring 900

En uge efter får jeg taget en blodprøve som viser at HCG er steget til 1600.

Jeg bliver sendt til akut scanning i dag og får afvide, at de intet kan se hverken i livmoderen eller på æggestokkene, men at der ikke er noget foster. Hvordan de kan se det, når de intet kan se, det er svært at vide?

De siger dog, at det er udenfor livmoderen, men ikke ved hvor det sidder.

De eneste muligheder jeg har er:

1: lade HCG tallet falde selv og måske risikere, at jeg skal opereres. (igen ved jeg ikke hvad de mener, når de siger så fast, at der ikke er noget foster? burde det så vokse?) De siger, at moderkagen er derinde et eller andet sted. Ved bare ikke hvordan de kan vurdere at fosteret er dødt når HCG er steget (ville ellers gerne have en medicinsk abort, så det kan falde), kan man det når det er graviditet udenfor livmoderen?

2: få en sprøjte som slår alle celler ihjel og kan derfor først komme i gang igen efter 3 måneder, fordi det ellers vil dræbe alt eller skade alt der kommer ind.

Ved ikke hvad jeg skal vælge og hvordan punkt 1 gør, at jeg kan ende på operationsbordet, når de ikke mener der er noget i live. Giv mig en medicinsk abort.  Så det kan blive slået ihjel hvis det er farligt.

Har nogen prøvet noget lignende? Haft samme muligheder? Hvad skal jeg gøre?

Hvis i havde stigende HCG efter (SA) og i ikke kunne se foster, men det så faldt, hvor længe gik der så før i var i 0?

Håber i forstår nogenlunde den her stil. Jeg gør ikke altid selv.

Hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

l.kjoeller

Kan godt blive bekymret for om det er en mola graviditet  ? Føler med dig  . Kan desværre  ikke sige noget  opmuntrende 

Anmeld

22. januar 2015

Missy_B

Det lyder som en komplet mola graviditet. Er der ingen der har nævnt det for dig?

Anmeld

22. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Det kan lyde som min første graviditet udenfor livmoderen. Disse er aldrig levedygtige og kan ikke klares medicinsk.

Hos mig kunne de heller ikke se noget, men vurderede ud fra min HCG-tal, at det måtte være sådan det var. Derved gik de ind "i blinde" - og ganske rigtig - graviditeten sad desværre i den ene æggeleder.

Jeg håber det bedste for dig 

Anmeld

22. januar 2015

Anonym trådstarter

Men så skulle man vel have noget man kunne få ud på en udskrabning ikke? De kan ikke engang finde moderkagen her.. De kan kun se på tallet, at jeg er gravid ikke på nogen undersøgelser.

Anmeld

22. januar 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det kan lyde som min første graviditet udenfor livmoderen. Disse er aldrig levedygtige og kan ikke klares medicinsk.

Hos mig kunne de heller ikke se noget, men vurderede ud fra min HCG-tal, at det måtte være sådan det var. Derved gik de ind "i blinde" - og ganske rigtig - graviditeten sad desværre i den ene æggeleder.

Men de kunne ikke se noget på æggestokkene heller.  de sagde det kunne flyde rundt i min mave/mellem tarme osv.

Anmeld

22. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Men de kunne ikke se noget på æggestokkene heller.  de sagde det kunne flyde rundt i min mave/mellem tarme osv.

Er du sikker på at det lige præcis dét de har sagt? Det lyder meget usandsynligt. Men en graviditet kan godt have sat sig i din æggeleder, selvom den ikke kan ses. Det gjorde den hos mig. Eftersom de jo ikke kan scanne dig direkte i fx æggelederne, kan det jo være svært for dem at komme ordenligt til og se alle muligheder. 

Anmeld

22. januar 2015

Anonym trådstarter

Er du sikker på at det lige præcis dét de har sagt? Det lyder meget usandsynligt. Men en graviditet kan godt have sat sig i din æggeleder, selvom den ikke kan ses. Det gjorde den hos mig. Eftersom de jo ikke kan scanne dig direkte i fx æggelederne, kan det jo være svært for dem at komme ordenligt til og se alle muligheder. 

Ja. Det sagde hun til mig.  At det kunne flyde rundt i maven eller mellem tarmene. De var nemlig hverken i livmoder eller æggestokke.

Men har fået to scanninger nu og de kan stadig ikke se noget.

Anmeld

22. januar 2015

Anonym trådstarter

Hvad var din behandling og hvor længe tog det inden du kunne komme i gang igen`?

Anmeld

22. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja. Det sagde hun til mig.  At det kunne flyde rundt i maven eller mellem tarmene. De var nemlig hverken i livmoder eller æggestokke.

Men har fået to scanninger nu og de kan stadig ikke se noget.

Det lyder som en meget underlig besked at give, særligt uden at forklare. Nå, men igen: hvis der er tale om en GUL, kan den godt sidde i æggelederen selvom det ikke kan ses på en scanning. Eller på 10 scanninger for den sags skyld. Jeg håber det bedste for dig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.