hvad bruger i som basis grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. januar 2015

elskeratværemor

Go aften :-) 

Når, jeg laver selv det meste grød... eller jeg gjorde.. nu her de sidste 2 uger har jeg brugt semper hipp m.m men nu vil jeg gerne igang med at lave det selv, sys bare hurtigt det bliver så kedeligt, hvad bruger i som basis grød??

Fortæl endelig om "hit" grøden derhjemme :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2015

FrkGranger

sus1987 skriver:

Når, jeg laver selv det meste grød... eller jeg gjorde.. nu her de sidste 2 uger har jeg brugt semper hipp m.m men nu vil jeg gerne igang med at lave det selv, sys bare hurtigt det bliver så kedeligt, hvad bruger i som basis grød??

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit barn er...

Men her elsker han øllebrød mest...

Grød der bruger jeg ris-, majs- eller boghvedemel og med alverdens frugtmos i og han spiser stort af det... Han elsker specielt med sveskemos i meb det er jo også meget sødt...

Anmeld

22. januar 2015

DortheL

Da min dreng var lille, lavede jeg en stor portion æblegrød, og frøs det i silikone-isterningebakker. Så lavede jeg grød af majsmel eller lignende. Og som smag tog jeg en 'isterning' op, og puttede i grøden. Det var et hit, og kan jo laves med forskellig smag :-) 

Anmeld

22. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sus1987 skriver:

Jeg startede med boghvedegrød og det har klart været det største hit (indtil havregrøden blev introduceret). Men eller har hun fået quinoa-, hirse- og risgrød. Risgrød god meget sjældent. Af og til har jeg også blandet det, og det har også været et hit. Så hun f.eks. har fået hirse/quinoa grød. Eller boghvede/hirsegrød. Hun har aldrig gidet frugtmos (først for knap 1 mdr siden har hun villet spise lidt sveskemos) så det har hun ikke fået i grøden. Til gengæld har jeg varieret smagen med hvilken olie jeg har puttet i. Kokosolie og maccadamiaolie elsker hun i sin grød. Derudover bruger jeg også raps- og olivenolie. Af og til har hun fået en klat grønsagsmos i grøden og det er også et hit. - Hun elsker nemlig grønsager

Anmeld

22. januar 2015

elskeratværemor

Tak for input alle :-) 

Han er næten 7 måneder, og laver også med frugtmos i, grøntsags mos i, men vil helt klart prøve de forskellige olier ���� det var da en rigtig god ide :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.