Hej allesammen,
Min situation er at jeg er gravid og har skævt bækken. Det havde jeg også i min første graviditet der endte i en lang fødsel fordi min datters hoved stod skævt i bækkenet. Jeg har siden fået at vide at hovedet nemmere stiller sig skævt hvis bækkenet er skævt?!
Nå men jeg overvejer noget behandling inden næste fødsel. Og jeg ved ikke hvad der kan være godt for mit bækken og samtidig tager hensyn til at jeg er gravid?
Imellem mine graviditeter gik jeg til kiropraktor, som sagde at mit skæve bækken er forårsaget af en gammel knæskade, hvor musklerne skal hjælpes til at slappe af og at det vil rette op på bækkenet. Kiropraktorens behandling var noget chok behandling af mine knæ og knæk i læn og hofte. Chok behandlingen har jeg mistænkt for at være stressende for babyen, da det er en maskine der laver en masse små smølfespark lige ind i musklen. Maskinen behandler muskelvævet men kan altså godt gøre ret ondt.
Er der nogen med erfaring med skævt bækken? Hvilken slags behandler kan anbefales og kan det overhovedet anbefales at gøre noget nu, halvvejs gennem en graviditet? Jeg havde overvejet kiropraktor igen, hvis han har en behandling som ikke er stressende for barnet, fysioterapeut eller noget massage/zoneterapi. Men jeg kender ikke meget til den her form for behandling og ved dermed ikke hvad der virker.pi.
Anmeld