Vi troede vi kunne nå det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
8 svar
7 synes godt om
21. januar 2015

Anonym trådstarter

Ønsker at være anonym.

manden og jeg skal giftes om meget snart

Selve festen kommer til at koste 25.000 kr

vi har det sidste halve år næret at spare 15.000 op, og det er taget i betragtning af der også har skulle købes ny bil (den gamle kunne ikke mere og vi kan ikke uden da vi bor langt ude på landet) der er købt næsten alt til os af tøj, bordpynt osv osv.

det eneste vi mangler er brudebuketten og selve festen som skal betales.

men vi står og kommer til at mangle 10.000 kr  og vi kan ikke lægge mere da vi har nogen vigtige regninger som skal betaltes (så som bil forsikring, vægtafgift osv) 

banken har sagt nej til et lån, de vil kun låne hvis vi invitere i noget stort som en hus eller en splinter my bil eller ligende.

Derfor ved vi jo at det er dumt at låne dem andre steder, der er jo en grund til de siger nej.

vores familie kan ikke lægge til og hjælpe os.

hvad ville i ærligtalt gøre hvis i stod vi vores situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

LJMNA

Finde et billigere sted at holde det. 

Eller udskyde det så i kan få det bryllup i har planlagt. 

Anmeld

21. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville udskyde det indtil pengene var der til det. Vh stine

Anmeld

21. januar 2015

Helloo

Anonym skriver:

Ønsker at være anonym.

vi har det sidste halve år næret at spare 15.000 op, og det er taget i betragtning af der også har skulle købes ny bil (den gamle kunne ikke mere og vi kan ikke uden da vi bor langt ude på landet) der er købt næsten alt til os af tøj, bordpynt osv osv.

men vi står og kommer til at mangle 10.000 kr  og vi kan ikke lægge mere da vi har nogen vigtige regninger som skal betaltes (så som bil forsikring, vægtafgift osv) 

banken har sagt nej til et lån, de vil kun låne hvis vi invitere i noget stort som en hus eller en splinter my bil eller ligende.

Derfor ved vi jo at det er dumt at låne dem andre steder, der er jo en grund til de siger nej.

Ville udskyde det, også få festen som planlagt. .  Man bliver jo kun (forhåbentlig)   gift en gang .. 

Anmeld

21. januar 2015

FruStolpe

Hvis du spørger om jeg ville tage et kviklån for at holde et bryllup, så er svaret så afgjort nej.... 

Anmeld

21. januar 2015

Missy_B

Udskyde det!! 

Anmeld

21. januar 2015

Ciss

Man kan ikke trylle. Er pengene der ikke så er de der ikke og så er det ikke smart at forsøge at bruge dem alligevel. Desværre.

Forklar folk at pga af uplanlagt investering i en anden bil så bliver brylluppet udskudt. Det burde der være fuld forståelse for. Sæt jer ned og regn ud, hvor lang tid i har behov for for at få sparet de sidste 10.000 sammen og sæt så en ny dato med lidt buffer så om der støder noget uforudset til (vaskemaskinen bryder sammen f eks) så har i lidt ekstra tid at gå på.

Det er ikke det morsomste at måtte gøre, men jeg tror, I bliver rigtig glade for det i den sidste ende, når I kan fejre brylluppet som I ønsker og med god samvittighed uden at have bekymringer for økonomien i baghovedet.

Anmeld

21. januar 2015

serinasmor

Se på om i kan holde festen billigere... Som jeg læser det har i 15000 ... 

Det må man da kunne komme et stykke vej for med noget kreativ tænkning ... 

Har i mulighed for at leje et billigere lokale? 

Regn på om det er billigere at lave maden selv ..

Kender i evt nogen med en lade i må låne eller med ret til at leje/låne et lokale gennem en forening eller bolig selskab ... 

Hvis lokale er til at skaffe billigere kan i evt lave buffet og ønske jer at alle medbringer en ret .. 

Og ønske jer brudebuket af en kreativ sjæl ... Mulighederne er mange synes jeg .. 

Anmeld

22. januar 2015

EAF

Anonym skriver:

Ønsker at være anonym.

Afhængig af årstid så kan blomsterne plukkes i haven  Eller omkringliggende marker. Vildtvoksende blomster er nu smukkest 

Hold festen i haven, derhjemme eller hos nogen I kender evt med gildesal I kan låne - eller lej en koloni ved vandet, kan gøres billigt. Har I overhovedet nogen penge tilbage? Hvis ikke, så udskyd det. Bevæg jer ikke ud i kviklån og diverse. 

Og tillykke med det kommende bryllup - alt skal nok falde i hak på den ene eller den anden måde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.