Hvornår putter I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. marts 2008

linemus

Altså børnene. Nu har jeg lige brugt 45 min. på at få en overtræt grædende Signe til at sove (der endelig i dag er feberfri, så der er ingen undskyldning for den uartige opførsel), og jeg ved jo godt, at hun skulle have været i seng noget før, men det er altså ikke let at være ene om at putte 3 børn. Jeg har i hvert fald stadig ikke fundet fidusen.

Hvornår bliver jeres små puttet? Og hvornår står de op?

Hvordan er jeres aftenrutine? Her bliver de ammet inde i stuen, inden de kommer ind i seng, hvor jeg synger lidt, men da der er to, tager det faktisk temmelig lang tid, når de først skal skiftes og i nattøj... Og de skal jo lige have lov til at være færdige med at spise aftensmad, inden vi går i gang med putningen...

Hvordan gør I, der har flere børn, der skal puttes? Hvem ryger først i seng?

Knus Line - der trods alt er lykkelig over at have fået glade Signe tilbage efter 3 dage med høj feber og pyller pyller pyller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2008

Rasmine

Her ryger Rasmus først i seng. Vælling i soveværelset, og så ind i seng, starte Plys-uro'en, og så er det go' nat Ole. Så er det Mille's tur. Nattøj, børste tænder, go' nat historie. Og så go' nat. Rasmus sover kl. 19. Mille lidt senere. De står begge op kl. ca. 06.00. -Men ved skisme ikke hvornår de står op i morgen, kan ikke helt greje den med uret disse dage, pga. sommertid. Kan da godt forstå du har dit hyr med 3 børn, men det kan da kun blive bedre, lyder det til. :)

Anmeld

31. marts 2008

ivfmarie

Her kommer ungerne i seng på samme tid. Vi starter putteriet lige efter aftensmaden med badning, nattøj og tænder. Så går vi på børneværelset, hvor Frejer bliver puttet i seng mens Malte roder lidt rundt på gulvet. Så sidder jeg i stolen ved siden af Frejas seng og synger/læser for hende, mens jeg giver Malte godnatflasken. Når den er drukket er det i seng med ham - og godnat! De sover senest kl 20.
Jeg kan godt se at det kræver lidt ekstra kreativitet med tre børn på en gang. Sover Sebastian på samme værelse som tøserne?
Hva med at gøre alle ungerne natklar på én gang (så godt som det kan lade sig gøre) og så tage dem men på Sebastians værelse og put ham mens de små leger på gulvet - så kan du gå igang med amningen med det samme så snart han er puttet - måske samtidig med at du synger/snakker/læser for Sebastian? Jeg ved det sgu ikk du - det virker meget uoverskueligt at putte TRE på én gang... Men det er sørme da også trælst at du først har ro kl 22!?

Marie - nyder sidste dag i "friheden"

Anmeld

31. marts 2008

ivfmarie

Normalt er vi to til at putte - ét barn til hver, men når vi er alene om at putte, så er ovenstående altså opskriften ;)

Anmeld

31. marts 2008

Lise

Pyh ja...tre børn på én gang - dén kan jeg i hvert fald ikke hjælpe med. Men her putter vi normalt Simon ved 19-tiden (igår først kl 21 :-o sommertid og vågent barn! Så fik jeg dog lov til at sove til kl 8 idag) og så sover han 19:30, så er der ballade ved 1-tiden hvor han glubsk sluger 200 ml mme, og sover så videre til kl 6, hvor vi står op. Gab!

Anmeld

31. marts 2008

LouiseViola

Her hjemme er der også 2 små børn (samme alder som ivfmaries), og der bliver Viola puttet først (kl.19) så har storebror lige 1 time hvor han er alene med sin mor og far, hvor der bliver læst bøger og hygget. Han kommer nemlig i seng kl 20.
Når jeg er alene med børnene, er det også dejlig nemt, for så er der jo altid fjernsynet, som den store kan se imens den lille bliver puttet. - Også er der stadigvlk tid til hygge inden Carl skal sove kl 20:)

Anmeld

31. marts 2008

Louise mortil4

her er jeg også alene med 3 unger hele ugen. Jeg putter alle 3 i nat tøj samtid, tvillingerne på puslebordet, og Freja som regl på gulvet. Freja kan jo selv tage det meste af tøjet af, så det er først omkring det tidspunkt hun skal ha ble på der skal hjælp til. Når de så er skiftet, så kommer tvillingerne ud i deres højstole hvor de får serveret deres aften flaske. Freja render rundt eller sidder ved mig eller ved siden af mig de 10 minutter det tager, så er det putte tid for tvillingerne kl ca 19.30, så får freja børstet tænder og redt hår og så i seng med hende. Jeg læster en historie for hende også er det sove tid. Det er ca kl 20 jeg er færdig med det. Jeg sys ikke det er så svært at få dem puttet, når bare vi kører i vores rutiner. Jeg går lidt op i at de alle sammen kommer i seng til deres tider da det ellers giver alt for meget ballade efter de er puttet, så må alt andet vente til efter Freja er puttet, også oprydning efter aftensmad.

Knus Louise

Anmeld

31. marts 2008

Anja

Her har vi jo to drenge.

Elias har endnu ikke rigtigt noget væsentlig aftenritual. Vi spiser ved 18-tiden, så bliver han skiftet, børstet tænder og får nattøj på, så leges der lidt og så får han flaske. Den får han somregel i stuen eller bare ved spisebordet, hvis vi er kommet sent i gang med maden. Når han har drukket den får han kys og lægges ind i seng. Han sover somregel efter få minutter og gennemsnitligt en gang om ugen kommer der lidt brok-gråd inden han falder til ro, men ellers er der bare ro med det samme. Han puttes så ca kl 19.

Jonas (3½) puttes kl 20. Han får nattøj på og får børstet tænder samtidigt med Elias og så er der en times hygge, når Elias er puttet. Nogle gange leges der eller læses bøger, men i øjeblikket er hittet at han sidder med den bærbare og spiller oline eller magnus og myggen ½ time inden sengetid :-) Vildt at han er blevet så stor ! Når han puttes får han en godnat historie og et par sange.

Anmeld

31. marts 2008

ka li ja

her er det noget forskelligt...
hvis vi er to, så tager morten den store og gør ham klar og jeg den bette.
men er jeg selv om det, så skifter jeg arthur og så sidder han ude på gulvet mens alexander(3½) får nattøj på og børstet bisser.
derefter putter vi alexander(så kan arthur sidde oppe i hans seng men jeg læser(hvis det er nødvendigt at læse))
og derefter går mig og arthur i stuen og får spacer, flaske og til sidst børstet tænder, og så ryger han op i kassen. der er ingen læsning eller noget til den bette, han blir bare lagt og så går jeg.

det er vidst vores rytme. vi plejer at starte lidt over syv, så det passer med de ca er i seng 19.30 begge to-senest 20.

Anmeld

31. marts 2008

ka li ja

og de står op ved 6.30 tiden..... i dag sov alexander godt nok til han blev vækket kl 0815!!! hold da op!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.