Opstart på grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
9 svar
3 synes godt om
21. januar 2015

Sujan

min datter er 4 måneder og ville prøve at opstarte grød..

hun fik et par skefulde og gik fint. Men efter 1 time ca. Skreg hun og var utilpas i et par timer indtil hun storbrækkede sig. Derefter gik det lidt bedre, men hun havde svært ved at falde til ro. 

Tænker hun ikke er klar til grød endnu??? Skal jeg vente en uges tid og prøve igen eller hvordan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2015

Nea85

Sujan skriver:

hun fik et par skefulde og gik fint. Men efter 1 time ca. Skreg hun og var utilpas i et par timer indtil hun storbrækkede sig. Derefter gik det lidt bedre, men hun havde svært ved at falde til ro. 

Tænker hun ikke er klar til grød endnu??? Skal jeg vente en uges tid og prøve igen eller hvordan??

Jeg ville klart vente, og gerne til hun er tæt på de 6 måneder

Anmeld

21. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt klart vente. 4 mdr. er måske liiiiggggeeee tidligt nok, at starte op på grød

Anmeld

21. januar 2015

Sujan

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart vente. 4 mdr. er måske liiiiggggeeee tidligt nok, at starte op på grød

Var SP der mente hun var klar.. Jeg venter et par uger og prøver igen:-) 

Anmeld

21. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Sujan skriver:

Var SP der mente hun var klar.. Jeg venter et par uger og prøver igen:-) 

God ide og så håber jeg, at maven tager bedre i mod det

Anmeld

21. januar 2015

BinaMor

Så må du hellere vente lidt

Anmeld

21. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sujan skriver:

Jeg ville anbefale dig at vente til hun er seks måneder. Det er kun i sær tilfælde sundhedsstyrelsen anbefaler at starte på grød gør barnet er 6 måneder. 

Anmeld

21. januar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvorfor mente sundhedsplejersken hun var klar???  

Tænker dette er tydeligt tegn på at hun mentalt er klar på at prøve men tarm systemet slet ikke er. 

Hvis du gerne vil give hende noget med ske hvad så med mme. Som en lille løsning 

Anmeld

21. januar 2015

Bak

Sujan skriver:

Som de andre skriver, så lyder det ikke til, at din datters tarmsystem er helt parat endnu.

Men jeg tænkte lige på, hvad slags grød gav du? Hvis det er kan du også prøve at starte med fx majsvælling. Det er tyndere end grød og er måske mildere for maven.

Men ellers vent du bare et par måneder endnu

Anmeld

21. januar 2015

modesty

Sujan skriver:

Det er bedst at vente til barnet er 6 mdr. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor mange sundhedsplejersker anbefaler 4 mdr. Dårligt fagligt vidensniveau.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.