Anonym skriver:
Hej.
jeg er lige anonym, da jeg kender en del herinde, også kollegaer.
jeg er pt på barsel, men skal til sommer tilbage til mit job som pæd. Medhjælper. Jeg har kun min hhx, og ønsker derfor at videre uddanne mig. Jeg er bare ret bange for, om vores økonomi kan hænge sammen, hvis jeg er på elevløn.
Er der nogle af jer, som er uddannet eller er igang med at blive lægesekretær som kan svare på nogle spørgsmål?
er det svært?
hvor meget er elevlønnen ca på?
Er jobbet spændende og vekslende?
arbejdstider?
Svært er jo relativt
Brænder man for det og gider man lægge lidt energi i skolen, så nej så er det ikke svært.
Der er da meget man skal lære og huske og kunne, men sådan er det jo med alle uddannelser og jobs.
voksenelevlønnen er ca 19-20.000.
Jobbet er super spændende og meget afvekslende. Og så er der milevidt hvad jobbet indeholder afhængig af hvor man ender med at være.
Der kan være mere eller mindre: skrivning, bestillinger, bookninger, modtagelse af patienter, besvare telefoner osv.
Arbejdstider er også afhængig af hvor man ender med at være. Nogle steder jo med aften og/eller nattevagter, men de fleste er almindelige 8-16, og jeg har ikke hørt nogen steder der ikke er fleksibel mht deltid/tilpasning af tider til privatlivet.
Anmeld