Uddannelse til lægesekretær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej. ��

jeg er lige anonym, da jeg kender en del herinde, også kollegaer.

jeg er pt på barsel, men skal til sommer tilbage til mit job som pæd. Medhjælper. Jeg har kun min hhx, og ønsker derfor at videre uddanne mig. Jeg er bare ret bange for, om vores økonomi kan hænge sammen, hvis jeg er på elevløn. 

Er der nogle af jer, som er uddannet eller er igang med at blive lægesekretær som kan svare på nogle spørgsmål?

er det svært?

hvor meget er elevlønnen ca på? 

Er jobbet spændende og vekslende?

arbejdstider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hej. ��

jeg er pt på barsel, men skal til sommer tilbage til mit job som pæd. Medhjælper. Jeg har kun min hhx, og ønsker derfor at videre uddanne mig. Jeg er bare ret bange for, om vores økonomi kan hænge sammen, hvis jeg er på elevløn. 

Er der nogle af jer, som er uddannet eller er igang med at blive lægesekretær som kan svare på nogle spørgsmål?

er det svært?

arbejdstider?

Såvidt jeg ved, kan man ikke bare søge ind på uddannelsen, det er et nåleøje, der er meget svært at komme igennem, det er noget med 500-600 ansøgere til 5-10 stillinger?

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Såvidt jeg ved, kan man ikke bare søge ind på uddannelsen, det er et nåleøje, der er meget svært at komme igennem, det er noget med 500-600 ansøgere til 5-10 stillinger?

Det vidste jeg slet ikke. ��

Anmeld

20. januar 2015

Sujan

Anonym skriver:

Hej. ��

er det svært?

arbejdstider?

Jeg er igang med uddannelsen.

Alt efter hvor i landet du søger om optagelse er der forskellige kriterier.. Det kan være svært at komme ind. Men det er ikke umuligt.

det er et meget spændende fag. Man er ikke meget på skole, men skoleperioderne er ret hårde fordi de er så koncentrerede og der er det vigtigt, at man er meget på. resten af tiden er man jo i praktik og om det er spændende er jo alt efter, hvilken  afdeling man havner på og hvad der passer til en. 

Man skal kunne lide at skrive. 

Lønnen er for voksenelever ca. 20.000. Arbejdstider er alt efter afdeling, men ligger typisk i tidsrummet 8-16, med mindre det er akut afsnit, hvor man kører rul. Jeg har fået lov at tilpasse min arbejdstid lidt som det nu passede i vores familie. 

Jeg synes det er en fed uddannelse. Er virkelig mit "kald" 

Anmeld

20. januar 2015

Loa

Anonym skriver:

Hej. ��

er det svært?

arbejdstider?

Svært er jo relativt  

Brænder man for det og gider man lægge lidt energi i skolen, så nej så er det ikke svært. 

Der er da meget man skal lære og huske og kunne, men sådan er det jo med alle uddannelser og jobs.

voksenelevlønnen er ca 19-20.000.

Jobbet er super spændende og meget afvekslende. Og så er der milevidt hvad jobbet indeholder afhængig af hvor man ender med at være. 

Der kan være mere eller mindre: skrivning, bestillinger, bookninger, modtagelse af patienter, besvare telefoner osv.

Arbejdstider er også afhængig af hvor man ender med at være. Nogle steder jo med aften og/eller nattevagter, men de fleste er almindelige 8-16, og jeg har ikke hørt nogen steder der ikke er fleksibel mht deltid/tilpasning af tider til privatlivet.

Anmeld

20. januar 2015

Loa

Anonym skriver:

Hej. ��

er det svært?

arbejdstider?

Og afhængig af hvor i landet du søger er der forskellige optagelser. 

Hovedstaden kører en fællesoptagelse med 120 elever og start hver 1/10, og spredt på alle hospitaler i hovedstaden.

De andre regioner har så vidt jeg ved individuelle optagelser på de enkelte hospitaler.

Anmeld

20. januar 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar. ��

det ville enten være Randers eller Århus. 

Jeg er ikke fyldt 25, så jeg kan ikke få voksenelevløn.

Anmeld

21. januar 2015

gokkelok

Hvad med farmakonom? Kræver tilgengæld at man interesserer sig for lægemidler og sygdomme. 

Og en uddannelse som elev på apotek med skoleperioder.

Anmeld

21. januar 2015

Anonym trådstarter

gokkelok skriver:

Hvad med farmakonom? Kræver tilgengæld at man interesserer sig for lægemidler og sygdomme. 

Og en uddannelse som elev på apotek med skoleperioder.

Den mulighed havde jeg ikke tænkt på. Tak! ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.