aargh jeg bliver vanvittig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. august 2009

Anonym trådstarter

Min mand kan irritere mig noget så grusomt. Vi har lige haft en mindre diskussion. Klokken er mange og vi er begge trætte og burde slet ikke have den slags snak når vi er trætte.
Men for pokker hvor er han bare unuanceret nogen gange. Han har en del alene-arbejde på sit job og lytter til P3 hele dagen, eller læser måske ekstrabladet hos en kollega. Og så kan han komme hjem og fortælle et eller andet han har læst/hørt og fuldstændig glemme at tænke selv. Det er som om han glemmer at tænke, føle og tage stilling. Jeg undrer mig over om han slet ikke tænker når ham er på arbejde. Jeg er helt anderledes og har mange emner kørende i mine tanker.
Og så her når klokken er alt for mange begynder vi at snakke og jeg kan næsten miste lysten til ham fordi jeg tænker at han da bare er for dum. Men det ved jeg jo godt at han ikke er inderst inde.
 Der er bare alt for mange ting han slet ikke mener noget om. Både de store spørgsmål i livet men også de små ting som at tage stiling til noget vi har hørt på et forældremøde.
Jeg har aldrig forsøgt at tromle ham med mine meninger om alting, for jeg er god til at argumentere for alt og kunne blive ved til han bliver blå i hovedet. Det ved jeg godt ikke er vejen frem.

Jeg ved at jeg ikke kan ændre ham. Men nu (noget tid efter jeg burde være gået i seng) kan jeg heller ikke se hvordan jeg kan leve med en mand uden meninger.
Hvad mener i? skal jeg leve med ham og acceptere at han er sådan? Skal jeg finde en anden at snakke med og lære at leve med min utilfredshed ? Skal jeg forsøge at "tvinge" ham til at mene noget? hvordan man end så gør det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

mariamiss6

Jeg er simpelthen for smadret til at give et konstruktivt svar på den slags store spørgsmål....

Jeg er ikke engang sikker på jeg helt forstår hvad det er han gør forkert......

Anmeld

27. august 2009

Sweet1978

Puha stort emne, man kan jo som du selv siger ikke lave nogen om så det eneste du kan gøre er at positivt stimulere ham til at mene noget om tingene, at bringe noget på bane og så direkte spørge til en holdning/stillingtagen til tingene. Og så ikke lige lade ham slippe, men heller ikke blive sur og sige at han må tage sig sammen eller lignende. Simpelthen bare høfligt blive ved med at spørge til det til han svarer, sige jeg har brug for dit input, hvad synes du, har du en holdning til.

Jeg ville give ham en chance i har jo trods alt børn sammen mm.

Men bliver det ikke bedre og du føler dig understimuleret mentalt i et forhold med han at han ikke kan give dig noget. Jamen så må du jo tage et valg.

Min erfaring er heldigvis at ikke alle mænd er sådan for min kæreste kan godt tænke selv om kommer gerne med input. Så de findes, men på trods af det har jeg som du det der gode kvinde gen, Vi kan argumentere alt, i uendeligheder, så med mindre han siger noget der giver mening og overbeviser mig er det gerne mig der overtrumfer med mit.

Anmeld

27. august 2009

Honningblomst

Hvorfor valgte du ham som manden i dit liv?? skal det være ham du vender de store spørgsmål med..måske tænker han den anden vej rundt om du for pokker skal mene noget om alt, om du ikke bare kan mene noget om det nære uden at tage hele verden ind og alt der sker.
Jeg tror ikke man skal lave hinanden om..tror ikke der kommer noget godt ud af det. Jeg beundrer og misunder mennesker og måske det tit er mænd, der ikke lader sig hidse op over ting der sker eller skal sidde og vende og dreje og overananlyserer alting til døde...men sådan er jeg bare.
Min x var som din mand og jeg er nok meget som dig....men jeg tror faktisk ikke nødvendigvis manden skal fylde den rolle...kunne du ikke bruge en venind eog så bare nyde din mand og alt det andet som I forhåbentlig har at være fælles om i jeres liv?
Jeg har efterfølgende tænkt på om jeg overhoved kunne tænde på den pædagogiske mand som måske ville virke mere kvinde snakke agtig end mig...hmm...man kan vel ikke få det hele i en og samme pakke og sådan har mændene det sikker også den anden vej rundt.
I dag kom min x med den flotteste og smukkeste buket blomster til mig, fordi han syntes min verden har været dum mod mig på det sidste...og ja, de sagde jo egentlig også en masse, uden ord.
Nå, det blev en masse rod her...
Håber du kan finde rundt i det..
Knus og god nat...

Et lille ps...måske har din mand bare interesse i og tager stilling til andre ting end du gør...værktøj plejer at være noget der virkelig kan få dem op af stolene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.