Enlig forsørger bofælle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

LouiseEm

Hej!

Jeg er enlig forsørger for mine 2 drenge. Jeg har en veninde som har en datter på alder med min yngste.

Hvis min veninde og jeg flytter sammen - er jeg så stadig berettiget til enlig forsørger SU, samt ekstra- og forhøjet børnetilskud? Vi deler jo ingen udgifter udover huslejen. Vi forsørger hver især vores egne børn. 

Vh. L

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Mettefpigen

Det tror jeg ikk at i gør.. Det er vidst kun hvis det er med familie at man gør...

Anmeld

19. januar 2015

LouiseEm

Mettefpigen skriver:

Det tror jeg ikk at i gør.. Det er vidst kun hvis det er med familie at man gør...

Hvad tror du ikke at vi gør? Mister retten? 

Anmeld

19. januar 2015

Mettefpigen

LouiseEm skriver:

Hvad tror du ikke at vi gør? Mister retten? 

Hov sorry... Trætte øjne... Jeg tror ikk i er berettiget... Men er ikk 100% sikker, men det er vidst kun hvis man flytter sammen med familie at man kan få tilskud...

Anmeld

19. januar 2015

LouiseEm

Mettefpigen skriver:

Hov sorry... Trætte øjne... Jeg tror ikk i er berettiget... Men er ikk 100% sikker, men det er vidst kun hvis man flytter sammen med familie at man kan få tilskud...

Jeg får tilskud nu.. Ville netop mene at jeg ikke ville være berettiget til diverse enlig-tilskud hvis jeg flyttede ind hos familien igen 

Anmeld

19. januar 2015

Rockertand

LouiseEm skriver:

Hej!

Jeg er enlig forsørger for mine 2 drenge. Jeg har en veninde som har en datter på alder med min yngste.

Hvis min veninde og jeg flytter sammen - er jeg så stadig berettiget til enlig forsørger SU, samt ekstra- og forhøjet børnetilskud? Vi deler jo ingen udgifter udover huslejen. Vi forsørger hver især vores egne børn. 

Vh. L

Hmm, lidt svært at bevise, at I ikke er kærester?

Anmeld

19. januar 2015

Elgaard73

Man mister "enlige" tillæggene, hvis man flytter sammen med en som man, i teorien, kan indgå et ægteskabeligt forhold til.

Så både dig og din veninde, vil miste jeres status som enlige.

Anmeld

19. januar 2015

Bshizzle

Elgaard73 skriver:

Man mister "enlige" tillæggene, hvis man flytter sammen med en som man, i teorien, kan indgå et ægteskabeligt forhold til.

Så både dig og din veninde, vil miste jeres status som enlige.

Enig 

I vil ikke stå som enlig forsørger så.. 

Desværre 

Anmeld

19. januar 2015

Mettefpigen

LouiseEm skriver:

Jeg får tilskud nu.. Ville netop mene at jeg ikke ville være berettiget til diverse enlig-tilskud hvis jeg flyttede ind hos familien igen 

Jo du gør... Jeg har boet hos min mor da jeg havde bassen og jeg fik mine tilskud....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.