Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej!
Jeg er enlig forsørger for mine 2 drenge. Jeg har en veninde som har en datter på alder med min yngste.
Hvis min veninde og jeg flytter sammen - er jeg så stadig berettiget til enlig forsørger SU, samt ekstra- og forhøjet børnetilskud? Vi deler jo ingen udgifter udover huslejen. Vi forsørger hver især vores egne børn.
Vh. L
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det tror jeg ikk at i gør.. Det er vidst kun hvis det er med familie at man gør...
Mettefpigen skriver: Det tror jeg ikk at i gør.. Det er vidst kun hvis det er med familie at man gør...
Hvad tror du ikke at vi gør? Mister retten?
LouiseEm skriver: Hvad tror du ikke at vi gør? Mister retten?
Hov sorry... Trætte øjne... Jeg tror ikk i er berettiget... Men er ikk 100% sikker, men det er vidst kun hvis man flytter sammen med familie at man kan få tilskud...
Mettefpigen skriver: Hov sorry... Trætte øjne... Jeg tror ikk i er berettiget... Men er ikk 100% sikker, men det er vidst kun hvis man flytter sammen med familie at man kan få tilskud...
Jeg får tilskud nu.. Ville netop mene at jeg ikke ville være berettiget til diverse enlig-tilskud hvis jeg flyttede ind hos familien igen
LouiseEm skriver: Hej! Jeg er enlig forsørger for mine 2 drenge. Jeg har en veninde som har en datter på alder med min yngste. Hvis min veninde og jeg flytter sammen - er jeg så stadig berettiget til enlig forsørger SU, samt ekstra- og forhøjet børnetilskud? Vi deler jo ingen udgifter udover huslejen. Vi forsørger hver især vores egne børn. Vh. L
Hmm, lidt svært at bevise, at I ikke er kærester?
Man mister "enlige" tillæggene, hvis man flytter sammen med en som man, i teorien, kan indgå et ægteskabeligt forhold til.
Så både dig og din veninde, vil miste jeres status som enlige.
Elgaard73 skriver: Man mister "enlige" tillæggene, hvis man flytter sammen med en som man, i teorien, kan indgå et ægteskabeligt forhold til. Så både dig og din veninde, vil miste jeres status som enlige.
Enig
I vil ikke stå som enlig forsørger så..
Desværre
LouiseEm skriver: Jeg får tilskud nu.. Ville netop mene at jeg ikke ville være berettiget til diverse enlig-tilskud hvis jeg flyttede ind hos familien igen
Jo du gør... Jeg har boet hos min mor da jeg havde bassen og jeg fik mine tilskud....
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128