Forsøger pligt??? og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

Anonym trådstarter

Huff.... 

Hvor er det bare hårdt lige nu 

Jeg er blevet gravid og har været nød til, at sætte min uddannelse på pause som jeg var i gang med pga. stress.

Jeg har arbejdet lidt siden da,  men får hele tiden plukveer, som gøre mig mega bange (er 19 uger)

søgte uddannelsestøtte, men var til møde i dag, og jeg fik, at vide min kæreste tjener for meget, og vi kommer under forsøger pligt 

FUCK!!! så mange penge har vi jo hellere ikke med hans løn 

Hvad skal jeg gøre???? 

Er ikke i en A-kasse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Huff.... 

Jeg er blevet gravid og har været nød til, at sætte min uddannelse på pause som jeg var i gang med pga. stress.

Jeg har arbejdet lidt siden da,  men får hele tiden plukveer, som gøre mig mega bange (er 19 uger)

søgte uddannelsestøtte, men var til møde i dag, og jeg fik, at vide min kæreste tjener for meget, og vi kommer under forsøger pligt 

Hvad skal jeg gøre???? 

Er ikke i en A-kasse. 

Tjah der er jo ikke så meget at gøre. 1: blive sammen og leve for lønnen 

2: gå fra hinanden. 

Og få dig så meldt ind i en a-kasse

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg skal vel også leve af hans løn under barsel, right? 

Anmeld

19. januar 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg skal vel også leve af hans løn under barsel, right? 

du skal kontante kommunen om hvordan det hænger sammen

for du skal huske på at (forsøgerpligten) er på udfasning igen i dette år 

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

SnartMorTil>3 skriver:

du skal kontante kommunen om hvordan det hænger sammen

for du skal huske på at (forsøgerpligten) er på udfasning igen i dette år 

tak for du sagde det, fordi var i dag og snakkede med dem. 

5 mennesker sagde NEJ du får ingenting 

Men det jeg læser på nettet kan jeg få 50% 

Nu må jeg se hvad der sker. 

Anmeld

19. januar 2015

female

Anonym skriver:

Huff.... 

Hvad skal jeg gøre???? 

Er ikke i en A-kasse. 

I 2015 har reglerne om gensidig forsørgelsespligt halv virkning. Det betyder, at du i hele 2015 vil modtage halv ydelse. Du skal derfor ikke kun leve af din kærestes indtægt. I 2016 er reglerne afskaffet.

Det er også værd at bemærke, at man pr 1. Januar har afskaffet den laveste forsøgertakst for unge under 30 år. 

Desuden er der sket der sket en fejl her i januar, hvorfor man ikke kan trække samlevers indtægt fra. Hvis du først har søgt nu, får det dog ikke betydning for dig.

Alt i alt: du kan altså få hjælp fra kommunen, hvis du i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp.

Anmeld

19. januar 2015

Anonym trådstarter

female skriver:

I 2015 har reglerne om gensidig forsørgelsespligt halv virkning. Det betyder, at du i hele 2015 vil modtage halv ydelse. Du skal derfor ikke kun leve af din kærestes indtægt. I 2016 er reglerne afskaffet.

Det er også værd at bemærke, at man pr 1. Januar har afskaffet den laveste forsøgertakst for unge under 30 år. 

Desuden er der sket der sket en fejl her i januar, hvorfor man ikke kan trække samlevers indtægt fra. Hvis du først har søgt nu, får det dog ikke betydning for dig.

Alt i alt: du kan altså få hjælp fra kommunen, hvis du i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp.

tak for dit svare 

Det vidste jeg overhovedet ikke 

Så må jeg sige det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.