Indkøring i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
2 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

Sprit25

Min skønne datter er begyndt i dagpleje og det går bare ikke skide godt… 

Idag var det meningen hun skulle sove formiddagslur hos dagplejeren og vågne der, men nu har dagplejeren lige ringet til min kæreste at vores datter er meget ulykkelig og ikke vil sove. Vi har kørt indkøring i en uge nu og hun er glad for vores dagplejer. Dog hver gang jeg afleverer græder hun, det plejer dog at gå over efter 5 minutter 

Åh jeg er så ked af det og har en lille smule dårlig samvittighed overfor vores datter Nogen der har nogle råd, oplevelser eller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

God-mor

Sprit25 skriver:

Idag var det meningen hun skulle sove formiddagslur hos dagplejeren og vågne der, men nu har dagplejeren lige ringet til min kæreste at vores datter er meget ulykkelig og ikke vil sove. Vi har kørt indkøring i en uge nu og hun er glad for vores dagplejer. Dog hver gang jeg afleverer græder hun, det plejer dog at gå over efter 5 minutter 

Åh jeg er så ked af det og har en lille smule dårlig samvittighed overfor vores datter Nogen der har nogle råd, oplevelser eller

Min oplevelse og råd er TID! 

Min datter havde en svær start i dp, og hun græd både ved aflevering og afhentning de første 3 uger. Det tog hende lang tid at lære, at være adskilt fra os, selvom vi har jordens sødeste dagplejemor! Jeg havde kun 1 uge til indkøring, men min dagplejemor ringede ikke efter os, hvis hun græd og ikke ville sove, KUN hvis det var meget slemt. Derimod så lagde hun sig på en madres sammen med hende , hvor hun trøstede og læste for hende til hun faldt i søvn. Hun forsøgte altid at gøre alt hvad hun kunne inden hun kontaktede os. 

Og i dag er hun så glad for at være der, og elsker bare sin dagplejemor. Hun sover mellem 2-3 timer hver dag til middag nu, uden problemer. 

Håber dit barn snart falder til, og bliver glad for at være i dagpleje

Anmeld

19. januar 2015

LovingMikey

Sprit25 skriver:

Mit råd er at komme der engang imellem med hende udenfor din arbejdstid og hendes pasningstid. Når du har fri fra arbejder og henter hende, så brug lige noget tid på at lege der med hende og snakke med dagplejemoren.

At hun mærker at du også gerne vil være der, og ikke bare henter og aflevere hende hurtigt, giver hende en stor rolighed - især omkring de nye omgivelserne og trygheden ved dagplejemoren.

Hvis det ikke er muligt, ja, så må du give det tid. Det er jo en stor omvæltning det hele, og med tiden skal hun nok blive mere tryg ved hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.