Hjælp - vågner skrigende fra sine lure om dagen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. januar 2015

WantingBaby2012

Min søn på knap 7,5 måned er den sidste måneds tid ca, begyndt at vågne fra sine lure (om dagen vel og mærke - om natten sover han trygt igennem!) og skriger fuldstænding uhæmmet! 

Han sover kun mellem 30-45 min af gangen, hvorefter han så vågner (eller er han vågen??) og skriger og skriger... De første par gange han gjorde det, farede jeg selvfølgelig ud til ham og tog ham op - men det virkede ærligt talt ikke som om, at han var rigtig vågen! Han havde stadig lukkede øjne og klynkede selvom jeg tog ham op.. 

Få gange har jeg held med at lægge ham igen og han så sover videre, men andre gange kan jeg bare intet stille op. Det hjælper hverken at vugge ham videre i barnevognen, shysse ham, osv... 

Da han gjorde det igen her til morgen efter en lur på 30 min, gik jeg ud og gav ham sutten og vuggede ham, men han skreg jo bare som sædvanlig. Så gik jeg altså ind igen  Og efter 2-3 min blev der stille derude, og han sover pt. stadig. 

Skriver dette, i håb om at der måske er andre der har været igennem det samme, som vil komme med deres oplevelse af det, og evt et bud på hvad det kan være. 

Jeg har både tænkt på om det kan være pga. mareridt/drømme (som jeg også har læst at de gør meget i denne alder) eller om det kan være hans ører der er noget galt med? Men det mystiske er jo, at han sover igennem om natten - det er KUN i dagtimerne at dette sker. 

Hjælp! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2015

Mia&Allan

WantingBaby2012 skriver:

Min søn på knap 7,5 måned er den sidste måneds tid ca, begyndt at vågne fra sine lure (om dagen vel og mærke - om natten sover han trygt igennem!) og skriger fuldstænding uhæmmet! 

Han sover kun mellem 30-45 min af gangen, hvorefter han så vågner (eller er han vågen??) og skriger og skriger... De første par gange han gjorde det, farede jeg selvfølgelig ud til ham og tog ham op - men det virkede ærligt talt ikke som om, at han var rigtig vågen! Han havde stadig lukkede øjne og klynkede selvom jeg tog ham op.. 

Få gange har jeg held med at lægge ham igen og han så sover videre, men andre gange kan jeg bare intet stille op. Det hjælper hverken at vugge ham videre i barnevognen, shysse ham, osv... 

Da han gjorde det igen her til morgen efter en lur på 30 min, gik jeg ud og gav ham sutten og vuggede ham, men han skreg jo bare som sædvanlig. Så gik jeg altså ind igen  Og efter 2-3 min blev der stille derude, og han sover pt. stadig. 

Skriver dette, i håb om at der måske er andre der har været igennem det samme, som vil komme med deres oplevelse af det, og evt et bud på hvad det kan være. 

Jeg har både tænkt på om det kan være pga. mareridt/drømme (som jeg også har læst at de gør meget i denne alder) eller om det kan være hans ører der er noget galt med? Men det mystiske er jo, at han sover igennem om natten - det er KUN i dagtimerne at dette sker. 

Hjælp! 

Min datter havde også de ture når hun sov om dagen da hun havde den alder. Efter det havde været sådan i et par måneder begyndte det også om natten og er faktisk først stoppet her ved 4 års alderen. Vi fik at vide det var Night terrors tror jeg de kloge kaldte det  Min datter havde sommetider ture hvor jeg slet ikke måtte røre ved hende under sådan en "tur" men andre gange ku jeg nøjes med at nusse hende lidt. Tror ik man kan gøre så meget andet end at være der så de er trygge 

Anmeld

19. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter på 6,5 mdr har i perioder sådan nogle ture hvor hun lige pludselig bare skriger midt i en lur. Jeg gør det at jeg ser tiden lidt an inden jeg går ned til hende. Hvis hun græder længere end 1-2 minutter går jeg ned. - Bor på anden sal, så har flere gange hørt gråd i alarmen, og er løbet ned af trapperne for at finde en sovende baby

Anmeld

19. januar 2015

God-mor

WantingBaby2012 skriver:

Hjælp! 

De ture har min datter også haft, men det var altid kun om natten. Om dagen var der intet! Som jeg husker det, var det lige omkring de 10-11 måneder det startede, og det varede så i nogle uger. Det var ikke hver nat, men 2-3 gange om ugen. Hun var heller ikke rigtig vågen. Jeg gjorde så det til sidst at jeg tændte lyset, så hun vågnede ordentligt op, inden jeg puttede hende igen, fordi det nyttede ikke at putte en grædende sovende baby.      

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.