Mother-love skriver:
hej piger.
Jeg født ved pks i tirsdags en dejlig dreng.
Amningen er kommet godt op og køre
Mælken er løbet til og jeg er uden sår og får kun lidt smerte lige når han hægter sig fast. Yay amningen gik i vasken med min datter da jeg ikke fik vist den korrekte måde at hun skulle lægges til. Det forstår jeg nu ihvertfald. Så da Isabella var 1 mdr blev hun flaskebarn.
Men det gør så at jeg har nogle spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med.
Kan det passe at allerede nu skal mine bryster ikke være spændte andet end lidt om natten?
Og når man siger de spiser hver 3. Time er det så at de f.eks spiser kl 3 og så spiser igen kl 6. Eller hedder det sig 3 Timer fra endt måltid?
Hvor lang tid bruger de normalt ved brystet? Her bruger han 30-45 min. Hver gang.
Er det normalt at de kan finde på at spise med kort mellemrum f.eks så spiste han kl 15-ca15.30 og så bad han igen om t spise kl 17.
Jeg synes også virkelig han trækker meget luft ned. For han bøvser virkelig meget og smågylper konstant igennem hele dagen. Og mange gange vågner han efter 1 time og skal bøvse.
Ja og så er jeg nødtil at ligge ham på siden for han kan ikke finde ud af at lægge hovedet til siden når han gylper hvilket jo resultere i at han får gylpen i den gale hals og er ved at blive kvalt hver gang. Det var nemlig aldrig et problem for min datter så synes det er lidt underligt.
Undskyld det blev langt men selvom det er mit andet barn er det mit første rigtige ammeforløb
Håber jeg kan hjælpe lidt 
1: Mælken er løbet fint til og ammeforløbet køre som det skal så kan det sagtens passe at de allerede nu begynder at blive lidt bløde 
2: Det med hver 3. time ved jeg desværre ikke. Jeg har ammet når mine unger har haft behov for det uanset om der er gået 2 timer eller 5.
3: Mine 3 unger har været hurtig spisere. De har brugt 5-10 min ved brystet og så har de været færdige. Kender dog andre som har brugt lige så lang tid som din søn. Føler du at han spiser hele tiden eller falder han hen og blunder?
4: Gennem dagen har de i den spæde alder spist som det passede. Men fra ca 1-2 mdr hvor der er kommet rytme på har de spist med 3-4-5 timers mellemrum. Dog har de spist hyppigt helt fra start om aftenen. Dvs at de spiste f.eks kl 19, 19.45, 21 og 23 og så puttet til natten. Fra 2-3 mdr har de dog ikke spist kl 23 men er puttet til natten kl 21.
5: Det er vigtigt at han får lov at spise og så kommer op og bøvser af og så læg han til igen. Efter endt amning så bøvser han af igen. De kan sagtens her i starten vågne og skal bøvse af under søvn. Min erfaring er at de hurtigt falder til ro igen bagefter.
6: Mine unger har altid lagt på siden. De er aldrig blevet puttet på ryggen. så det synes jeg bestemt bare du skal blive ved med. MAn skal selvfølgelig holde øje med ham her i starten så han ikke ligger og falder sammen i brystpartiet ej heller at han pludselig tipper om på maven..
Håber du kunne bruge det til noget
eller spørger du bare igen.