Ny autostol- Hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja min datter kan snart ikke være i sin autostol længere, så jeg skal have fat i en ny. Det vil sige jeg har en 9-36 kg men den er forudvendt så den er jeg ikke meget for at sætte hende i når nu hun kun er 6½ mdr.

Så jeg skal som sagt bruge en bagudvendt 9-18 kg autostol. Og den skal gerne være rimelig billig og uden isofix, da jeg ikke selv har bil og vi kun sjældent kører med andre (hovedsageligt mine forældre).

Så hvilken ikke alt for dyr bagudvendt 9-18 kg autostol vil I anbefale?

(Har tjekket dba, og synes det er svært at finde noget der ikke er i den anden ende af landet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MummiT skriver:

Ja min datter kan snart ikke være i sin autostol længere, så jeg skal have fat i en ny. Det vil sige jeg har en 9-36 kg men den er forudvendt så den er jeg ikke meget for at sætte hende i når nu hun kun er 6½ mdr.

Så jeg skal som sagt bruge en bagudvendt 9-18 kg autostol. Og den skal gerne være rimelig billig og uden isofix, da jeg ikke selv har bil og vi kun sjældent kører med andre (hovedsageligt mine forældre).

(Har tjekket dba, og synes det er svært at finde noget der ikke er i den anden ende af landet)

Tror det er svært at finde en bagudvendt uden isofix. 

Men kun 6 mdr. Har du overvejet en babystol der er mere rummelig som f eks rømer babysafe? For det er da lidt tidligt at skifte til nummeret større.

Anmeld

18. januar 2015

MamaGulloev

sommerbarn<3 skriver:

Tror det er svært at finde en bagudvendt uden isofix. 

Men kun 6 mdr. Har du overvejet en babystol der er mere rummelig som f eks rømer babysafe? For det er da lidt tidligt at skifte til nummeret større.

Altså nu vejer hun 8,5 kg så hun er en stor pige, og snart tung nok til den næste stol. - Og kan kun lige presses ned i den stol hun har.

Problemet er også lidt at jeg ikke har voldsomt mange penge så jeg har ikke lyst til at bruge mange penge på en autostol hun ikke kan passe ret længe som f.eks. en 0-13 kg.

Anmeld

18. januar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MummiT skriver:

Altså nu vejer hun 8,5 kg så hun er en stor pige, og snart tung nok til den næste stol. - Og kan kun lige presses ned i den stol hun har.

Problemet er også lidt at jeg ikke har voldsomt mange penge så jeg har ikke lyst til at bruge mange penge på en autostol hun ikke kan passe ret længe som f.eks. en 0-13 kg.

Okay. Vi skiftede da han var 8 mdr til en maxi cosi tobi, og så lagde jeg den i hvileposition i starten til han blev lidt større, for de må jo helst ikke sidde helt op i længere tid. Men den er bare forudvendt.

Anmeld

18. januar 2015

MamaGulloev

sommerbarn<3 skriver:

Okay. Vi skiftede da han var 8 mdr til en maxi cosi tobi, og så lagde jeg den i hvileposition i starten til han blev lidt større, for de må jo helst ikke sidde helt op i længere tid. Men den er bare forudvendt.

Jeg vil helst ikke have hende i en forudvendt autostol endnu, da det laver sådan nogle grimme skader skulle uheldet være ude.

Hun sidder stabilt selv, og nå vi kører er det ikke lange ture, så det er egentlig ikke så meget det der er problemet. Det er mere det med at jeg gerne vil have en bagudvendt stol hende fordi det er så meget sikrerer når hun ikke er større.

Anmeld

18. januar 2015

Pigent

Jeg ville sælge den 9-18 kgs autostol også købe en bagudvendt. De siger jo det mest sikker at børn sidder bagudvendt indtil 4 år cirka. 

Jeg har fundet den her ellers prøv at kig i butikkerne om de har nogle på tilbud.

https://m-webshop.coop.dk/vare/maxi-cosi-autostol-9-25-kg-mobi-sps-selemonteret-med-stoetteben/8712930060581 

Anmeld

18. januar 2015

MamaGulloev

Pigent skriver:

Jeg ville sælge den 9-18 kgs autostol også købe en bagudvendt. De siger jo det mest sikker at børn sidder bagudvendt indtil 4 år cirka. 

Jeg har fundet den her ellers prøv at kig i butikkerne om de har nogle på tilbud.

https://m-webshop.coop.dk/vare/maxi-cosi-autostol-9-25-kg-mobi-sps-selemonteret-med-stoetteben/8712930060581 

Den jeg har er en 9-36 kg, så det var en 9-18 kg jeg skulle have fat i
Men tak for dit svar, er også kommet frem til at jeg må ud i de nærliggende butikker og se hvad der er

Anmeld

18. januar 2015

De3Guldklumper

MummiT skriver:

Hvordan er hun ved at være for lille?? 

Men der er 3 krav som skal være opfyldt førend du må flytte til den næste stol - hun skal veje 9 kg, sidde stabilt og være fyldt 9 mdr.

Jeg ville personligt aldrig gå på kompromis med sikkerheden i trafikken så jeg ville købe en (brugt hvis pengene er små) stol i den passende vægtklasse 0-13 kg og så finde en hun bedre kan passe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.