Hjælp til nem lagkage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
8 svar
7 synes godt om
17. januar 2015

Princesspigen

hejsa.. Jeg elsker at lave og pynte lagkager og skal på lørdag ind til min søster og lage en lagkage til hende.. 

Skal lige siges jeg ikke kan finde ud af fondant og marcipan så pynter med flødeskum, glasur, krymmel og den skaks..m

min favorit er: lyse bunde, hvid chokolade mouss og alm kagecream med bananer i kages os.. Oven på putter jeg flødeskum.. 

Men vil gerne prøve noget nyt, nogle ideer til noget nemt og lækkert og noget som jeg nærmest ikke kan gøre galt ? (Er ik særlig god i et køkken sådan genneralt) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2015

Guldbei

Princesspigen skriver:

hejsa.. Jeg elsker at lave og pynte lagkager og skal på lørdag ind til min søster og lage en lagkage til hende.. 

Skal lige siges jeg ikke kan finde ud af fondant og marcipan så pynter med flødeskum, glasur, krymmel og den skaks..m

min favorit er: lyse bunde, hvid chokolade mouss og alm kagecream med bananer i kages os.. Oven på putter jeg flødeskum.. 

Men vil gerne prøve noget nyt, nogle ideer til noget nemt og lækkert og noget som jeg nærmest ikke kan gøre galt ? (Er ik særlig god i et køkken sådan genneralt) 

Chokoladebunde, flødeskum hvor der er blandet hindbær, ristede hakkede mandler og hakket mørk chokolade, pyntes med hele hindbær og lidt hakket mørkt chokolade. 

Hindbærene koges med lidt vand og sukker og afkøles derefter. Bundene gøres saftige med lidt saft fra de kogte hindbær.

Nemt og lækkert!

Anmeld

17. januar 2015

debbie19

jeg har en rigtig bombe.. 

lagkage bunde 

med choladekagecrem og makroner ovenpå pyntes med flødeskum og revet chokolade..

du laver kage cremen som normalt men smelter chokolade og røre i og når det er lagt på 2 lagkage bunde så propper du makroner på og øverste låg dekoreres med flødeskum og ligne den er såååå god 

Anmeld

17. januar 2015

Stimap

Alm lyse bunde...

det ene lag skal være med en chokoladecreme med f.eks toblerobe eller daim...

det andet en flødeskumscreme med knuste/blendede bær.. Jeg foretrækker blåbær... 

Mums! :-)

Anmeld

17. januar 2015

modesty

http://www.kageopskrifter.dk/Lagkager/andersines_engleguf.htm

Det her som fyld, og pynt med masser af friske hindbær. Smager så godt. Man kan med fordel proppe lidt mere af det hele i flødeskummet. Og jeg bruger også en større portion end de skriver her.

Jeg bruger frosne hindbær i stedet for syltetøj, det giver en mere frisk og "ægte" smag. De skal selvfølgelig tøes op inden man blander dem i fyldet. 

Og så ind i køleskabet med den indtil den skal spises. 

Anmeld

17. januar 2015

Princesspigen

De lyder godt nok lækre 

Anmeld

18. januar 2015

Princesspigen

Andre med gode nemme forslag ? 

Anmeld

18. januar 2015

bøllen

Min mor lavede en tror det var chokolade bunde fyldet var fløde med knuste rutebiler . Ikke noget fancy men nem og smagte godt

Anmeld

18. januar 2015

Karina84

Jeg bryder mig ikke selv om lagkage, da jeg ikke er til sådan noget flødeskumssnask, men.... 

Jeg har et par gange haft held med mørke bunde, flødeskum blandet med nuthella og så et lag flødeskum blandet med frosne hindbær, som lige er kogt hurtigt op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.