Børnebidrag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
10 svar
2 synes godt om
16. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg søgte om børnebidrag for 2 snart 3 mdr siden og jeg fik allerede efter 2 uger et brev om, at faren skulle betale børnebidrag osv. men det viser sig så at det brev ikke er en afgørelse. Jeg havde nemlig forstået at faren havde 10 dage til at lave en indsigelse og så var det ligesom på plads, så jeg søgte om at få udbetalt børnebidrag fra udbetaling Danmark og syntes der var gået lang tid før jeg hørte noget, jeg ringede selv derind i dag og fik forklaringen om at sagen ikke er færdig i statsforvaltningen, så der skulle jeg ringe til dem. Jeg ringede til statsforvaltningen og fik at vide, at faren har lavet en indsigelse for 2 mdr siden og at jeg skulle regne med, at der i alt ville gå 3 mdr plus 2-3 uger før der er en afgørelse eller jeg som minimum har modtaget et brev.

Nu bliver jeg jo bekymret for, om faren muligvis får medhold og vil derfor gerne høre jer om I har nogle erfaringer eller hvad I tænker? Faren har vores barn 5 dage i løbet af 14 dage og ellers må han maks have ham 2x7 dage i sommerferien, alle andre ferier har vi ham som normalt. Faren har selv alm tøj til barnet når barnet opholder sig hos ham. Overtøj, daginstitution, tøj hos mig, alle slags sko og hjemmesko, medicin, sæsonkort til diverse steder som far også gør brug af, fritidsaktiviteter (barnet står på venteliste), kun mig der er med til diverse kontroller på sygehus og lægeaftaler, økonomisk kræver det at jeg ofte tager fri fra arbejde og samme tid er der transport. Det skal ikke lyde som om at jeg er går op i de helt små ting som transport og sådan noget. 

Tror I at han kan få medhold? Grundet at han selv betaler tøj i de dage han har ham? Eller hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

SandraXOXO

Han får nok ikke medhold, men måske får han nedsat beløbet. Min bekendte skal kun betale en halv børnepenge fordi han netop selv betaler tøj og har ham mere end bare hver anden weekend, aner ikke præcist hvor meget, plus han har en lav indkomst- det har måske også noget at sige. 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Han får nok ikke medhold, men måske får han nedsat beløbet. Min bekendte skal kun betale en halv børnepenge fordi han netop selv betaler tøj og har ham mere end bare hver anden weekend, aner ikke præcist hvor meget, plus han har en lav indkomst- det har måske også noget at sige. 

Man kan ikke få nedsat børnebidrag mere, minimumsbeløbet er normalbidraget. Men jeg tænker bare at jeg betaler alt undtaget almindelig tøj hjemme ved barnets far. Må se hvad statsforvaltningen siger. Overvejer lidt at ringe derind igen og høre om det er nok til at han ikke skal betale.

Anmeld

16. januar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Man kan ikke få nedsat børnebidrag mere, minimumsbeløbet er normalbidraget. Men jeg tænker bare at jeg betaler alt undtaget almindelig tøj hjemme ved barnets far. Må se hvad statsforvaltningen siger. Overvejer lidt at ringe derind igen og høre om det er nok til at han ikke skal betale.

Men du får jo så også børnepengene, og han har jo altså også udgifter ved ordningen, husk det.

Manden skal sådan set bare søge om 2 dage mere, så får du slet ingen penge.

Anmeld

16. januar 2015

Elgaard73

Jeg er ret sikker på at han ikke får medhold. Jeg går ud fra at det er dig som står som bopælsforælderen og han er derfor samværsforælder. Og samværsforælderen skal betale minimumsbeløbet til bopælsforælderen, hvis I ikke kan finde ud af det indbyrdes.

At han betaler en del til tøj og lign. er jo dejligt, men altså ikke noget som han skal (og kan derfor ikke slippe for bidraget på det grundlag). Der må han gøre op med sig selv om han vil forsætte med det, når han også skal til at betale bidraget.

Anmeld

16. januar 2015

LinLin

Men du får jo så også børnepengene, og han har jo altså også udgifter ved ordningen, husk det.

De er jo beregnet til (hjælp til) at betale institutionsplads - det betaler han næppe

Jeg tror bestemt ikke han får medhold og hvad jeg ved af er 7/7 ordning ikke noget statsforvaltningen anbefaler... Men han er jo i sin gode ret til at forlange at barnet får tøj med!

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du får det til at lyde som om at han faktisk har mindst lige så mange udgifter som mig og jeg bare lige kan betale resten med børnepengene. Jeg betaler diverse sæsonkorts til Tivoli og lignende steder, jeg betaler daginstitution som jo ikke bare lige er 1000 kr, jeg betaler medicin - minimum 500 kr om måneden, fritidaktivitet snart 1800 kr for en sæson, transport og fridage til minimum 1-2 kontroller om måneden, frisør, selvfølgelig alt overtøj. Vi har begge begge valgt vores barn og skal da begge betale nogenlunde halvt, ellers er det da nemt at sætte et barn til verden og så betale tøj og så er det dét.

Iøvrigt søger man forhåbentlig ikke om at få et barn 2 dage mere for at slippe for at betale børnebidrag. Den sag har vi været igennem hvor han tabte. 

Det her handler ikke om at jeg skal tjene fedt på det! Hvilket jeg på ingen måde gør eller kommer til.

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

De er jo beregnet til (hjælp til) at betale institutionsplads - det betaler han næppe

Jeg tror bestemt ikke han får medhold og hvad jeg ved af er 7/7 ordning ikke noget statsforvaltningen anbefaler... Men han er jo i sin gode ret til at forlange at barnet får tøj med!

Han betaler ikke andet end tøj Jeg vil hellere end gerne pakke en taske med tøj, men det har han afvist op til flere gange. 

Vi har en 9-5 ordning, 9 ved mig 5 ved far. 

Anmeld

16. januar 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg er ret sikker på at han ikke får medhold. Jeg går ud fra at det er dig som står som bopælsforælderen og han er derfor samværsforælder. Og samværsforælderen skal betale minimumsbeløbet til bopælsforælderen, hvis I ikke kan finde ud af det indbyrdes.

At han betaler en del til tøj og lign. er jo dejligt, men altså ikke noget som han skal (og kan derfor ikke slippe for bidraget på det grundlag). Der må han gøre op med sig selv om han vil forsætte med det, når han også skal til at betale bidraget.

Jeg er bopælsforældreren og jeg vil gerne sende tøjet med ham, men han afviser mig hver gang fordi han tror han på den måde kan slippe for at betale børnebidraget. 

Anmeld

16. januar 2015

LinLin

Anonym skriver:

Han betaler ikke andet end tøj Jeg vil hellere end gerne pakke en taske med tøj, men det har han afvist op til flere gange. 

Vi har en 9-5 ordning, 9 ved mig 5 ved far. 

Jeg har selv et delebarn -her har far (eller rettere farmor) også selv almindeligt tøj.

Men derfor ved jeg da også at de der 1200 kr ikke rækker langt når man er den der skal sørge for overtøj, sko, medicin, fritidsaktiviteter osv. - og så i øvrigt institution...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.