Jeg søgte om børnebidrag for 2 snart 3 mdr siden og jeg fik allerede efter 2 uger et brev om, at faren skulle betale børnebidrag osv. men det viser sig så at det brev ikke er en afgørelse. Jeg havde nemlig forstået at faren havde 10 dage til at lave en indsigelse og så var det ligesom på plads, så jeg søgte om at få udbetalt børnebidrag fra udbetaling Danmark og syntes der var gået lang tid før jeg hørte noget, jeg ringede selv derind i dag og fik forklaringen om at sagen ikke er færdig i statsforvaltningen, så der skulle jeg ringe til dem. Jeg ringede til statsforvaltningen og fik at vide, at faren har lavet en indsigelse for 2 mdr siden og at jeg skulle regne med, at der i alt ville gå 3 mdr plus 2-3 uger før der er en afgørelse eller jeg som minimum har modtaget et brev.
Nu bliver jeg jo bekymret for, om faren muligvis får medhold og vil derfor gerne høre jer om I har nogle erfaringer eller hvad I tænker? Faren har vores barn 5 dage i løbet af 14 dage og ellers må han maks have ham 2x7 dage i sommerferien, alle andre ferier har vi ham som normalt. Faren har selv alm tøj til barnet når barnet opholder sig hos ham. Overtøj, daginstitution, tøj hos mig, alle slags sko og hjemmesko, medicin, sæsonkort til diverse steder som far også gør brug af, fritidsaktiviteter (barnet står på venteliste), kun mig der er med til diverse kontroller på sygehus og lægeaftaler, økonomisk kræver det at jeg ofte tager fri fra arbejde og samme tid er der transport. Det skal ikke lyde som om at jeg er går op i de helt små ting som transport og sådan noget.
Tror I at han kan få medhold? Grundet at han selv betaler tøj i de dage han har ham? Eller hvad er jeres erfaringer?
Anmeld