NF med efterfølgende lægesamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. januar 2015

MizzMommy2015

Hej

Jeg fandt i mandags ud af at jeg er gravid, jeg er i dag 11+1, og har fået en tid til NF d. 29/1, men der står også at det er med efterfølgende lægesamtale - nogle der har prøvet det? Det prøvede jeg ikke med min datter, da jeg ventede hende. 

Skal lige siges at jeg er blevet gravid på spiral, men at det er konkluderet at den er faldet ud, da den ikke kan findes andre steder. 

Sidder og bliver helt nervøs nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

JH12

Jeg var til lægesamtale efter NF og skal igen efter MD, men det skyldes at jeg tidligere har mistet i uge 21. 

Tænker de måske vil have dig til læge samtale fordi du er blevet gravid på en spiral? I tilfælde af du skulle have nogle spørgsmål eller er nervøs.. 

Og tillykke med graviditeten

Anmeld

16. januar 2015

MizzMommy2015

JH12 skriver:

Jeg var til lægesamtale efter NF og skal igen efter MD, men det skyldes at jeg tidligere har mistet i uge 21. 

Tænker de måske vil have dig til læge samtale fordi du er blevet gravid på en spiral? I tilfælde af du skulle have nogle spørgsmål eller er nervøs.. 

Og tillykke med graviditeten

Blev jo lige lidt nervøs, men det kan da godt være derfor  

Ved at jeg skal til lægesamtale efter MD da jeg har født ved akut kejsersnit sidste gang  

Men glæder mig nu bare til at se den lille spurk derinde 

Anmeld

16. januar 2015

JH12

MizzMommy2015 skriver:

Ved at jeg skal til lægesamtale efter MD da jeg har født ved akut kejsersnit sidste gang  

Jeg tror det er så du kan få lidt ro, nu hvor nogle måske kan have en masse tanker i forbindelse med en graviditet sket på en spiral 

kan godt forstå du glæder dig til at se den bette 

Anmeld

16. januar 2015

MizzMommy2015

JH12 skriver:

Jeg tror det er så du kan få lidt ro, nu hvor nogle måske kan have en masse tanker i forbindelse med en graviditet sket på en spiral 

kan godt forstå du glæder dig til at se den bette 

Man kan jo ikke lade være med at tænke. 

Ja, det var jo ikke lige så planlagt, men både mig og kæresten blev utroligt glade alligevel, da det lige passer med at jeg skal gå på barsel når jeg er færdig med min uddannelse, og inden jeg skal ud som elev. 

Men man hører jo så meget om graviditeter der ikke kan gennemføres pga brug af spiral, så sidder jo også med en kæmpe frygt, da vi jo er begyndt at glæde os, snakke navne osv. 

Anmeld

16. januar 2015

Snoopy77

Du kan også ringe til hospitalet og spørge hvorfor du skal til lægesamtale 

Anmeld

16. januar 2015

MizzMommy2015

Snoopy77 skriver:

Du kan også ringe til hospitalet og spørge hvorfor du skal til lægesamtale 

Har prøvet at ringe flere gange, men kunne ikke komme igennem  

Anmeld

16. januar 2015

l.kjoeller

Det er blevet standard.  Jeg har også lige været. Det er bare hvis man har spørgsmål  og sådan 

Anmeld

16. januar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg var også til samtale ved 2. graviditet og den var ganske uskyldig.

Der blev spurgt lidt ind til første graviditet, hvordan den gik og hvordan jeg/vi havde det og hvordan vi havde det med fødslen. Jeg blev også tilbudt lidt hjælp til min vægt, jeg er overvægtig, såfremt jeg var bekymret for at tage for meget på, måtte max tage 8-10 kg. Der var ingen krav om at jeg tog imod tilbuddet, men kunne ringe hvis jeg følte at behovet opstod. Takkede pænt nej og det blev respekteret til fulde, ikke noget med at jeg burde eller lign.

Så tag du bare til samtale uden at bekymrer dig og tillykke med den lille spire :-)

Anmeld

16. januar 2015

Clisolka

MizzMommy2015 skriver:

Så er det derfor 

Hvis du fik et akut kejsersnit sidste gang, så skal du have en lægesamtale  

Det samme skete for mig her 2. gang jeg var gravid. Jeg fik nemlig et akut kejsersnit første gang og var efterfølgende til lægesamtale 4-5 gange i graviditeten. Jeg skulle kun snakke med overlægen så mange gange, fordi jeg havde diabetes og jeg skulle følges ekstra. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.