rød i folderne på halsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
6 svar
2 synes godt om
16. januar 2015

Gabriel

Hej mødre.

Min søn på knap 5 uger er begyndt at blive rød i folderne på halsen. Skal jeg smøre ham med noget og hvis ja så med hvad?  

Ellers nogle forslag til hvad man kan gøre? 

Det gør ikke ondt på ham når jeg vasker ham men vil gerne have styr på det før det evt begynder at gøre ondt på ham  .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2015

bvk

Vi har vasket og tørret godt,  evt med  føntørrer. Når det har været meget rødt har vi givet det et tyndt lag zinksalve. 

Vi har derudover brugt lidt babypudder forebyggende på halsen og under armene..

Anmeld

16. januar 2015

Blop2

Jeg vasker vores datter ved halsen hver dag, og kan jeg se at hun er ved at blive rød smører jeg zinksalve på.

Det er simpelthen mælk og fnuller fra tøj og stofbleer, som sætter sig i folderne.

Anmeld

16. januar 2015

LLT.

Sørg for at han hele tiden er tør, min datter på ti uger døjer os med det, både under dobbelthager(ne haha) og inde i armhulerne

Anmeld

16. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hold det tørt med lidt babypudder, så skal det nok blive fint igen

Anmeld

16. januar 2015

Chevro

Gabriel skriver:

Hej mødre.

Min søn på knap 5 uger er begyndt at blive rød i folderne på halsen. Skal jeg smøre ham med noget og hvis ja så med hvad?  

Ellers nogle forslag til hvad man kan gøre? 

Det gør ikke ondt på ham når jeg vasker ham men vil gerne have styr på det før det evt begynder at gøre ondt på ham  .

Vi har aldrig nogensinde brugt vådt på fugtige områder!  Men babypudder derimod! Det er jo med til at fjerne fugt (: og mest logisk for mig!

drøs det ud på hånden og dup det på hans hans 

Anmeld

16. januar 2015

Gabriel

Tusind tak det vil jeg prøve

Det var heller ikk på grund af rødmen jeg vaskede men på grund af fnuller fra hans tøj men jeg prøver pudder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.