HJÆLP!!!! hvad får man udbetalt så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.081 visninger
21 svar
3 synes godt om
14. januar 2015

Anonym trådstarter

Hvis min kæreste og jeg flytter sammen og vi begge er på kontanthjælp, vi får begge nu 13.000-noget brutto, og 8.000-noget ubetalt, men efter reformen så kan jeg ikke regne ud hvad vi ville få hvis vi flytter sammen. 

Er der nogen herinde der ved det?? Eller står i samme sitruation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Hvis min kæreste og jeg flytter sammen og vi begge er på kontanthjælp, vi får begge nu 13.000-noget brutto, og 8.000-noget ubetalt, men efter reformen så kan jeg ikke regne ud hvad vi ville få hvis vi flytter sammen. 

Er der nogen herinde der ved det?? Eller står i samme sitruation?

Jeg får lige nu elevløn som er på 7.700 kr udbetalt (10.000) brutto.

Min kæreste fik før min fødsel udbetalt 5.800 i kontanthjælp og 7.000 efter jeg har født.

Derudover er vores boligstøtte steget fra 700 kr til 1700 efter fødslen og vi har en husleje på 4800 så det hjælper jo også på det. 

Håber det kan hjælpe lidt selvom jeg ikke kan svare præcist på det 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Gabriel skriver:

Min kæreste fik før min fødsel udbetalt 5.800 i kontanthjælp og 7.000 efter jeg har født.

Derudover er vores boligstøtte steget fra 700 kr til 1700 efter fødslen og vi har en husleje på 4800 så det hjælper jo også på det. 

Tusind tusind tak for dit svar, specielt så sent! 

Jeg håber det er nognlunde det samme så, ville være rigtig ked af hvis vi kun skulle leve på én kontanthjælp med et barn, det tror jeg slet ikke ville kunne lade sig gøre?!

Anmeld

14. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Tusind tusind tak for dit svar, specielt så sent! 

Jeg håber det er nognlunde det samme så, ville være rigtig ked af hvis vi kun skulle leve på én kontanthjælp med et barn, det tror jeg slet ikke ville kunne lade sig gøre?!

Det kommer i ikke til! Man skal have et minimum rådighedsbeløb hver måned og det er højere når man har et barn så det skal du ikke være bange for 

Anmeld

14. januar 2015

Anonym trådstarter

Gabriel skriver:

Det kommer i ikke til! Man skal have et minimum rådighedsbeløb hver måned og det er højere når man har et barn så det skal du ikke være bange for 

Åh PUH, det letter meget! Jeg er sygemeldt pga min ryg og kæresten er uden job og kan intet finde lige nu, så det ville være rigtig nederen hvis vores drøm om barn og fælles hjem skulle ødelægges pga det 

Ih altså hvor er du sød du svare! Tak tak tak!

Anmeld

14. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

Åh PUH, det letter meget! Jeg er sygemeldt pga min ryg og kæresten er uden job og kan intet finde lige nu, så det ville være rigtig nederen hvis vores drøm om barn og fælles hjem skulle ødelægges pga det 

Ih altså hvor er du sød du svare! Tak tak tak!

Min kæreste står i præcis samme situation jobmæssigt. Mistede sit job 2 måneder før min fødsel . Så har stået med præcis samme bekymringer som du står med nu.

Velbekomme da. Vi må jo hjælpen hinanden 

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

I får vel det samme, medmindre i får enlig forsøgerydelser, de forsvinder når man ikke længere er enlig.  

Anmeld

14. januar 2015

FrkGranger

Reformen sikre at man som par har en indkomst, der svare til 2 gange kontanthjælp og bliver en smule højere når i har fået et barn, og som en anden skriver kan i jo evt få mere i boligsikring når derr et et barn samt nok også økonomisk friplads i institution...

Anmeld

14. januar 2015

MorTil4<3

Husk at den gamle forsøger pligt er eller skal fjernes igen  

ved ikke om i går under den når i er (ny) kontanthjælpsmodtagere. . 

men da min x og jeg var på kh med barn fik vi omkring 13.000 udbetalt hver  

Anmeld

14. januar 2015

Hertz

Gabriel skriver:

Hvor gamle er i for det har meget at sige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.