Ung og i lejlighed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
3 svar
1 synes godt om
13. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej. Min kæreste og jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, selvom vi har brugt kondom og jeg er på p-piller..... Lyder umuligt at jeg så er gravid... Men min læge fortalte at det ses oftere.. :/ 

nå.. Men min kæreste er 21 og jeg er 20. Den lille vil komme til august og der vil kæresten være 22 og jeg vil være 21.. - vi har til den tid været sammen 2 ½ år..

vi bor til leje i en 70 kvm. Lejlighed hvor vi har stor altan på 12kvm. Vinkel stue/spise stue og soveværelse. Min kæreste er udlært og fastansat som sælger i byggeforretning. Jeg er studerende og har 2 år tilbage. I mit studie er det muligt at tage orlov, og så starte hvor jeg forlod. 

Vi har ikke fortalt familie eller bekendte det endnu. Men vi ved at der vil være fuld opbakning, selvom de nok ville være chokket.

lyder det som om vi helt ude st sejle, eller lyder det fornuftigt nok at sætte et lille vidunder til verden i vores situation.. Graviditeten var ikke planlagt og kæresten ville helst vente nogle år. Men på en måde er vi begge ikke helt i chok og afvisende.. Jeg er helt med og ville glæde mig vildt..

tak for svar i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2015

Kay

Anonym skriver:

Hej. Min kæreste og jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, selvom vi har brugt kondom og jeg er på p-piller..... Lyder umuligt at jeg så er gravid... Men min læge fortalte at det ses oftere.. :/ 

nå.. Men min kæreste er 21 og jeg er 20. Den lille vil komme til august og der vil kæresten være 22 og jeg vil være 21.. - vi har til den tid været sammen 2 ½ år..

vi bor til leje i en 70 kvm. Lejlighed hvor vi har stor altan på 12kvm. Vinkel stue/spise stue og soveværelse. Min kæreste er udlært og fastansat som sælger i byggeforretning. Jeg er studerende og har 2 år tilbage. I mit studie er det muligt at tage orlov, og så starte hvor jeg forlod. 

Vi har ikke fortalt familie eller bekendte det endnu. Men vi ved at der vil være fuld opbakning, selvom de nok ville være chokket.

lyder det som om vi helt ude st sejle, eller lyder det fornuftigt nok at sætte et lille vidunder til verden i vores situation.. Graviditeten var ikke planlagt og kæresten ville helst vente nogle år. Men på en måde er vi begge ikke helt i chok og afvisende.. Jeg er helt med og ville glæde mig vildt..

tak for svar i forvejen

Jeg syntes det lyder fint ��

Sæt dig evt allerede nu ind i hvad i får brug for til den lille så i kan begynde at lede efter det billigt men i god stand brugt, eller på tilbud der er rigtig mange penge at sparre

Anmeld

14. januar 2015

Gabriel

Anonym skriver:

tak for svar i forvejen

Jeg synes det lyder meget fornuftigt. Er sselv lige blevet mor for en måned siden på trods af at vi begge er under uddannelse.

Med hensyn til at købe tingene brugt er mødrehjælpens butikker rigtig gode når du skal have tøj til den lille. Det er pænt i stand og virkelig billigt og de vokser jo hurtigt ud af det i starten  .

Ellers er der også mange der sælger udstyr på den blå avis. Har selv købt skiftebord og kommode brugt og så selv malet det blåt til lillemanden og seng kan du få billigt i ikea 

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

Jeg var ældre da jeg blev gravid på p-piller, men var også under uddannelse og endda sådan så jeg knapt nok havde mere SU tilbage, vi havde lige fået en lejlighed på 3 værelser til os to voksne og min mands store søn og ja så en lille baby... 

Eneste forskel er alderen og kan fortælle ingen synes vi var uansvarlige eller det var forkert at sætte et barn i verden. Så vil da mene det samme gælder for jer.

vi købte alt brugt til baby og i det hele taget købte vi slet ikke særlig meget, men kan sagtens leve med meget mindre end det der står på de alenlange lister over babyudstyr. Hun blev faktisk først "dyr" da hun skulle i vuggestue, da grænsen den gang for at få tilskud var langt højere, så vi kunne ikke få selvom vi skulle leve 4 mennesker af min mands indkomst  Men selv det fandt vi ud af og tror aldrig hun har oplevet hun manglede noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.