lugter efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.339 visninger
9 svar
1 synes godt om
13. januar 2015

Gabriel

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

Det er nu en måned siden jeg har født. Stoppede med at bløde rigtigt efter ca to en halv uge. De sidste dage jeg blødte syntes jeg at jeg lugtede af gammelt blod. Nogle gange næsten råddent. (Er meget sart med lugte generelt) . Tænkte det nok var på grund af bindet da skeden jo så ikke får luft. Har sovet nøgen de sidste mange år for at få luft og har aldrig lugtet før.

Nu pletbløder jeg en smule hver 2-3 dag og nogle dage kommer der noget væske der minder om flydende udflåd. 

Min kæreste og jeg har for ca en uge siden genoptaget sexlivet og har brugt kondom hver gang.

Jeg synes stadig jeg lugter når jeg går på toilettet men min kæreste siger han ikke kan lugte noget på mig. Heller ikk under sex.

Er det normalt at man lugter anderledes efter fødslen eller er der noget galt med mig? 

Føler ikke jeg kan nyde vores sex ordentligt fordi jeg føler jeg lugter, hvilket gør mig utilpas selvom min kæreste ikke kan lugte noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

MorTil4<3

kan forstå du endnu ikke har været til din læge efter fødslen  

men syntes du skal tage et smut forbi og lige få testet for svamp da det sagtens kan ske efter fødslen. 

og så hold lidt med sex indtil da, også derfor de råder til man venter med sex efter uge 8 efter fødslen  

Anmeld

13. januar 2015

modesty

Gabriel skriver:

Det er nu en måned siden jeg har født. Stoppede med at bløde rigtigt efter ca to en halv uge. De sidste dage jeg blødte syntes jeg at jeg lugtede af gammelt blod. Nogle gange næsten råddent. (Er meget sart med lugte generelt) . Tænkte det nok var på grund af bindet da skeden jo så ikke får luft. Har sovet nøgen de sidste mange år for at få luft og har aldrig lugtet før.

Nu pletbløder jeg en smule hver 2-3 dag og nogle dage kommer der noget væske der minder om flydende udflåd. 

Min kæreste og jeg har for ca en uge siden genoptaget sexlivet og har brugt kondom hver gang.

Jeg synes stadig jeg lugter når jeg går på toilettet men min kæreste siger han ikke kan lugte noget på mig. Heller ikk under sex.

Er det normalt at man lugter anderledes efter fødslen eller er der noget galt med mig? 

Føler ikke jeg kan nyde vores sex ordentligt fordi jeg føler jeg lugter, hvilket gør mig utilpas selvom min kæreste ikke kan lugte noget.

Det varede vist et par mdr. ved mig før lugten forsvandt. 

Anmeld

13. januar 2015

vitapigen

Det du oplever er sikkert barselsflåd og det kan tage tid før det forsvinder og det stinker  hos mig gik der 6-8 uger efter fødslen 

Anmeld

27. januar 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg fik konstateret bakteriel vaginose efter min fødsel /:

Anmeld

27. januar 2015

lineog4

Det lyder som barselsflåden ikke helt er stoppet, men måske meget godt lige at blive tjekket for svamp hvis det er for slemt.

og I skal ikke stoppe med sex, det anbefales alene man bruger kondom så længe man bløder (og det gør I jo) og ja helst til man har været til sin 8 ugers undersøgelse. Men intet forkert i sex før 8 uger.

Anmeld

27. januar 2015

Mor Christa

Altså hos mig havde jeg barselsflåd i 8-10 uger, og det lugtede fælt! Puha.. Så mon ikke det bare er det? :-) Det stopper når det brunlige udflåd stopper.

Anmeld

27. januar 2015

Soffy27

Jeg oplevede det også - men efter ca 7 uger var jeg frisk og frejdig igen  

Anmeld

27. januar 2015

Gabriel

Jeg tror det har været barselsflåd. Det er i hvert fald forsvundet helt af sig selv nu. Og min søn er nu 6 en halv uge. Så mon ikk det bare var det. Men tak for jeres svar. Dejligt at vide man ikk er den eneste. Følte mig virkelig frastødende 

Anmeld

27. januar 2015

Clisolka

Jeg tænker barselsflåd? 

Edit, jeg så lige at du selv havde svaret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.