lige et hurtigt spørgsmål!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.160 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. august 2009

grinbidderen

er jeg bare dum, eller er det kun den opskrift på smørcreme man kan bruge som man putter på inden man sætter mmf´´en på?? eller kan man osse bruge den der opskrift på chokolade smørcremen???
håber nogen kan svare mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

MoarViborg

Jeg bruger chokolade smørcreme - altså 1/3 nutella 1/3 smør og 1/3 flormelis, og det virker fint

Anmeld

27. august 2009

grinbidderen

Trineviborg skriver:

Jeg bruger chokolade smørcreme - altså 1/3 nutella 1/3 smør og 1/3 flormelis, og det virker fint

jeg har brugt den der anden en med
100g blødt smør
100g smeltet chokolade
60g flormelis.... tror ik der var mere i.. :-)

Anmeld

27. august 2009

MoarViborg

grinbidderen skriver:

jeg har brugt den der anden en med
100g blødt smør
100g smeltet chokolade
60g flormelis.... tror ik der var mere i.. :-)

Okii, jamen den skal jo også nok virke fint 
Held  og lykke med kagen!

Anmeld

27. august 2009

grinbidderen

Trineviborg skriver:

Okii, jamen den skal jo også nok virke fint 
Held  og lykke med kagen!

mange tak for det og for hjælpen. har bare et nyt problem hvordan får man mmf af bordet efter man har rullet det ud???

Anmeld

27. august 2009

MoarViborg

grinbidderen skriver:

mange tak for det og for hjælpen. har bare et nyt problem hvordan får man mmf af bordet efter man har rullet det ud???

Ja det kan godt være liidt svært! Lidt olie eller vand på en klud, fik mit bord rent, meen det kræver nok også lidt tålmodighed!

Anmeld

27. august 2009

grinbidderen

Trineviborg skriver:

Ja det kan godt være liidt svært! Lidt olie eller vand på en klud, fik mit bord rent, meen det kræver nok også lidt tålmodighed!

nåre det var ikke lige det jeg mente det var når jeg havde rullet det der mmf ud hvordan får jeg det så op fra bordet så jeg kan ligge det på min kage??

Anmeld

27. august 2009

mariamiss6

Altså til at starte med skulle du nok have været lidt mere omhyggelig med at smide lidt mel af en art på bordet (flormelis/kartoffelmel/maizena majsstivelse)

Men ellers kan man nu godt komme til at hænge fast alligevel.... jeg tager min dejskraber, som er af hårde plastik, og lirker den løs af bordet.... en almindelig silikone dejskraber er jo nok ikke god.... men så en kniv eller en "skrap" spartel.... det skulle kunne gøre det...

Anmeld

27. august 2009

linemus

Jeg bruger rimelig meget maizena, når jeg ruller det ud. Det hænger simpelthen slet ikke i bordpladen, men er lige til at løfte af.

Flormelis gør det mere klistret end maizena/kartoffelmel. 

I øvrigt kan du smøre kagen op med alle de typer smørcreme og frosting, der er opskrifter på i Opskrifter. Eller fx bare nutella (der dog er lidt træg i det).

Anmeld

27. august 2009

MoarViborg

grinbidderen skriver:

nåre det var ikke lige det jeg mente det var når jeg havde rullet det der mmf ud hvordan får jeg det så op fra bordet så jeg kan ligge det på min kage??

Arrhh sorry! Misforstod dig da 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.