Malke ud - hvor meget MM pr. flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2015

female

Frk_Louise skriver:

Jeg gjorde det netop med hænderne...  Tager det bare sindssygt lang tid eller hvad? Sad i et kvarter og der kom måske.. Ja, 15-20 ml.. Så er det altså lang vej igen, hvis jeg skal op på 2x200 ml.. 

Synes også 200 ml pr flaske virker af voldsomt meget - kan slet ikke forstå, at der kan være så meget mælk i brysterne 

Uanset om hun ender med at skulle have MM eller MME, skal det afprøves inden.. Hvis hun nu ikke engang vil have sutteflasken, bliver vi jo nød til at finde en anden løsning (sprøjte eller kop)...

Nu er det et par år siden, at jeg sidst malkede ud, men jeg mener altså kun hun fik omkring 90 ml pr flaske. (Godt nok ikke mange gange hun har fået det i flaske). Jeg havde rigtig meget mælk, så her tog det ikke ret lang tid at fylde det. Kunne som regel få en halv til en hel flaske pr udmalkning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2015

Frk_Louise

female skriver:

Nu er det et par år siden, at jeg sidst malkede ud, men jeg mener altså kun hun fik omkring 90 ml pr flaske. (Godt nok ikke mange gange hun har fået det i flaske). Jeg havde rigtig meget mælk, så her tog det ikke ret lang tid at fylde det. Kunne som regel få en halv til en hel flaske pr udmalkning.

Hvornår malkede du ud? Altså lige efter amning? Og ved modsatte bryst eller samme bryst, som du sidst ammede med? 

Anmeld

13. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Frk_Louise skriver:

Hvis jeg nu malker ud til 2 flasker a cirka 200 ml, så burde der vel være nok til 3-4 timer? 

Har aldrig prøvet det før og vil jo ikke risikere at far står herhjemme med en grædende og sulten pige. 

Ja, det foreslog farmand også igår afsted, at vi skulle gøre idag. Så han lige kunne prøve at made hende 

Men tak for dit gode råd! 

Jeg havde stor glæde af avents manuele brustpumpe. 

Jeg malkede altid ud på det modsatte bryst af hva hun havde spist af, lige efter at hun havde fået mad. Jeg ku snildt malke 200-300 ml ud pr gang pr bryst på ca 15 min, men det tog lige lidt træning de første par gange. 

Og ja det er mega vildt at tænke på at der ka være så MEGET mælk, i et helt alm bryst. Vh stine

Anmeld

13. januar 2015

female

Frk_Louise skriver:

Hvornår malkede du ud? Altså lige efter amning? Og ved modsatte bryst eller samme bryst, som du sidst ammede med? 

Ja lige efter amning og ved det modsatte bryst.

Anmeld

13. januar 2015

Frk_Louise

StineW79 skriver:

Jeg havde stor glæde af avents manuele brustpumpe. 

Jeg malkede altid ud på det modsatte bryst af hva hun havde spist af, lige efter at hun havde fået mad. Jeg ku snildt malke 200-300 ml ud pr gang pr bryst på ca 15 min, men det tog lige lidt træning de første par gange. 

Og ja det er mega vildt at tænke på at der ka være så MEGET mælk, i et helt alm bryst. Vh stine

Må hellere investere i en brystpumpe så.. Noget kunne måske godt tyde på, at det er min teknik, der kikser siden det tog så lang tid for så lidt mælk.. 

Og måske en enkelt brik MME for en sikkerheds skyld.

Anmeld

14. januar 2015

Gabriel

Frk_Louise skriver:

Sagen er den, at jeg desværre bliver nød til at få passet min pige ifm. en begravelse.. 

Farmand kan heldigvis blive hjemme med hende. Jeg ammer hende nu cirka hver 2.-3. time i løbet af dagen og hun sover som regel igennem om natten (6-8 timer). Ved ikke om det er så relevant. 

Vil så malke ud, så der er et par flasker klar herhjemme til far. Hvor meget mælk skal der til som minimum??? Og hvor længe kan det holde sig? Skal det stå i køleskabet eller i fryseren? Hun er 10 uger gammel på torsdag.

Håber nogen kan hjælpe!

Babyer spiser forskellige mængder som bliver målt ud fra deres vægt. Hvis du googler "hvor meget spiser baby" kommer der en forklaring på hvor meget de skal have i forhold til deres vægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.