Andre der startede i januar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2015

SandraXOXO

Ja altså med sundere mad og evt vægttab ? Kunne være rart med en tråd eller gruppe eller noget til at snakke og fortælle om op og nedture, opskrifter osv jeg er også på madlog og fb hvis det er. Hvordan går det med jer?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

Røverdatter

SandraXOXO skriver:

Ja altså med sundere mad og evt vægttab ? Kunne være rart med en tråd eller gruppe eller noget til at snakke og fortælle om op og nedture, opskrifter osv jeg er også på madlog og fb hvis det er. Hvordan går det med jer?  

Hejsa  jeg er altid i gang med at forbedre min kost og livsstil (har pt en slem sukkertrang som jeg forsøger at finde årsagen til - feks trøstespisning, afhængighed osv)Og er gået i gang med træning med henblik på at få mere energi, og med at få tabt overskydende fedt (jeg har dog kun intention om at tabe mig 5-8 kg) 

Men vi kan eventuelt bare bruge denne tråd, ikke? 

Hvor meget vil du tabe og ændre (kost)? 

Vil gerne være med i et form for "fællesskab" omkring det, herinde..  

Anmeld

12. januar 2015

lineog4

Er i gang med en ændring især så jeg får mere energi, minus dumme gener og ja smider trøstespisningen væk. Vil da også gerne tabe mig, men det primære er velvære.

Er i gang med 5:2 plus min egen hjemmestrikkede ide om hvad der er sundt...

Anmeld

12. januar 2015

Røverdatter

lineog4 skriver:

Er i gang med en ændring især så jeg får mere energi, minus dumme gener og ja smider trøstespisningen væk. Vil da også gerne tabe mig, men det primære er velvære.

Er i gang med 5:2 plus min egen hjemmestrikkede ide om hvad der er sundt...

Hvordan er det nu den fungerer, den der 5:2 kur? 

Anmeld

12. januar 2015

Princesspigen

Hejsa.. 

Jeg vil gerne melde mig på banen her.. 

Januar måned var starten på et nyt liv for mig..

startede arbejde/uddannelse i en børnehave efter ikke at have lavet noget sådan rigtigt i 7-8 år.. 

Jeg har længe været irriteret over jeg har taget en del på i vægt (70 kg, brudte kun veje de 55-60 så vidt jeg ved..?) 

jeg er MEGET sukker og især cola afhængi - har gerne drukket 2-4 liter cola dagligt alene.. Sikkert os grunden til min vægt stigning.. 

Jeg har aldrig været go til at spise sundt.. 

Jeg er ikke særlig standhaftig så derfor går jeg ikke direkte på kur da jeg er så bange for nederlag..m

inforbindelse med Start på arbejdet har jeg gjordt/ændret:    1. Spiser havregryn om med cornflakes om morgen,  2. Spiser rugbrød med kerner til frokost, 3. Spiser gulerødder til eftermiddag, 4 forsøger at spise mad der ikke vildt består af fløde og andet voldsomt samt få lidt mere grønt til.. 

Jeg har så lavet den regl for mig selv at weekender må jeg gerne drikke cola og spise mindre mængder slik, for ikke at gøre det alt for surt for mig (uden denne regl ville jeg nok falde i med det samme) 

jeg rør ikke cola fra søndag aften til fredag aften.. 

Jeg bevæger mig så langt mere idet jeg er i børnehaven hele dagen 8-15 og ikke ligger på min sofa.. 

Jeg har så Idag fået konstateret en smugle forhøjet kolesteroltal, (prøver taget i sidste uge da jeg lig var startet ændringerne).. Men håber på den allerede ændret kost kan hjælpe på det da det ikke er meget.. 

Anmeld

12. januar 2015

lineog4

Røverdatter skriver:

Hvordan er det nu den fungerer, den der 5:2 kur? 

Let faste (op til 500 kcal) i to dage og almindelig mad i 5 dage - selvsagt ikke almindelig mad forstået som det jeg spiste før i tiden for der er en grund til var drænet for energi og var for tung.

Jeg nyder det faktisk, især de dage hvor jeg ikke spiser... Været i gang igen siden 28.12. Og har meget mere energi.

Anmeld

13. januar 2015

Leneur

Jeg er også igang. Skal tabe 10-15 kg. Startede sidste mandag og har tabt 1,7 kg blot ved at spise mindre, spise mere grønt, drikker masser af vand og har endda syndet i weekenden også, så jeg er godt tilfreds. 

Min mave skal bare vænnes til at den ikke får helt så meget mad som den plejer men det kommer vel hen ad vejen

Anmeld

14. januar 2015

SandraXOXO

Jeg kører 5:2. Og tæller kalorier via madlog. Mit mål er at få smidt en del kg inden sommerferien. Har skåret alt ris, pasta, kartofler og hvidt brød fra samt slik kage og sodavand selfølgelig. Men har utrolig svært ved at undvære rugbrød, er rigtig kræsen og ved ikke hvad madpakken ellers skulle indholde? Tror i det ødelægger det hele?  

Anmeld

14. januar 2015

lineog4

SandraXOXO skriver:

Jeg kører 5:2. Og tæller kalorier via madlog. Mit mål er at få smidt en del kg inden sommerferien. Har skåret alt ris, pasta, kartofler og hvidt brød fra samt slik kage og sodavand selfølgelig. Men har utrolig svært ved at undvære rugbrød, er rigtig kræsen og ved ikke hvad madpakken ellers skulle indholde? Tror i det ødelægger det hele?  

Jeg har for 7 år siden haft et okay stort vægttab efter to graviditeter i rap og der spiste jeg både rugbrød og kartofler. Pasta kun meget lidt fordi jeg kunne se de uger jeg spiste pasta tabte jeg mig mindre, hvidt brød også minimalt fordi det kostede en del på kalorie regnskabet 

Tror det er vigtigt man finder en mad "stil" som er den man kan holde resten af livet. Dvs. Hvis man vil have fx rugbrød i sit liv, ja så skal man tabe sig med rugbrød. 

Jeg er i gang med 5:2, har kartofler og rugbrød med. Har ikke for at tabe mig men for at se om det giver en bedre krop skåret det hvide fra plus sukker i form af kager og slik helt væk i en måned, og vil så prøve at putte lidt ind igen for at se om nogen af de skavanker jeg havde fysisk så kommer tilbage... Men jeg ved jeg med mindre min krop råber NEJ vil have hjemmebagte boller/brød ind i min mad og derfor skal jeg tabe mig også med dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.