HJÆLP til salg og service eksamen imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
5 svar
1 synes godt om
12. januar 2015

dukke

Hej alle

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig i salg og service

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kommer an på hvad du skal bruge hjælp til?

Synes da at kunne huske en del

Anmeld

12. januar 2015

dukke

Wampires skriver:

Kommer an på hvad du skal bruge hjælp til?

Synes da at kunne huske en del

Deres nye sortiment er køkkenudstyr til stenaldrekost

Forklar hvordan HTH har tilrettelagt deres parametermix, for det nye sortiment, så de sikre, at de rammer den rigtige målgruppen.

Hvilke promotionsaktiviteter og medier vil du anbefale HTH at vælge i denne forbindelse?

Lav et udkast til en promotionsaktivitet for HTH’s nye køkkenudstyr

Beskriv hvordan B2B-markedet adskiller sig fra konsumentmarkedet. Inddrag konkrete eksempler fra HTH-casen.

Redegør for og beskriv hvilken købstype, der er tale om, når HTH eksempelvis køber materialer ind til deres produktion.

HTH markedsfører sig på forskellige måder afhængig af om markedsføringen er henvendt B2B-markedet eller B2C-markedet. Kom med eksempler på forskellene.

Anmeld

12. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
dukke skriver:

Deres nye sortiment er køkkenudstyr til stenaldrekost

Forklar hvordan HTH har tilrettelagt deres parametermix, for det nye sortiment, så de sikre, at de rammer den rigtige målgruppen.

Hvilke promotionsaktiviteter og medier vil du anbefale HTH at vælge i denne forbindelse?

Lav et udkast til en promotionsaktivitet for HTH’s nye køkkenudstyr

Beskriv hvordan B2B-markedet adskiller sig fra konsumentmarkedet. Inddrag konkrete eksempler fra HTH-casen.

Redegør for og beskriv hvilken købstype, der er tale om, når HTH eksempelvis køber materialer ind til deres produktion.

HTH markedsfører sig på forskellige måder afhængig af om markedsføringen er henvendt B2B-markedet eller B2C-markedet. Kom med eksempler på forskellene.

Uha det var mange ting

har du ikke flere oplysninger end det???

det er anderledes end da jeg tog det fag kan jeg se

altså B2B markedet er jo når de køber fra deres grossist og konsumentmarkedet er når de sælger det til sådan kort fortalt

Når de køber materialer så er det jo B2B - business 2 business...

Når de skal markedsføre er det via fjernsynsreklamer...

så lav et eksempel på en tv-reklame til deres promotionsaktivitet...

Parametermix er vist noget med målgrupper.. såsom alder, geografi, osv...

Anmeld

12. januar 2015

dukke

Wampires skriver:

Uha det var mange ting

har du ikke flere oplysninger end det???

det er anderledes end da jeg tog det fag kan jeg se

altså B2B markedet er jo når de køber fra deres grossist og konsumentmarkedet er når de sælger det til sådan kort fortalt

Når de køber materialer så er det jo B2B - business 2 business...

Når de skal markedsføre er det via fjernsynsreklamer...

så lav et eksempel på en tv-reklame til deres promotionsaktivitet...

Parametermix er vist noget med målgrupper.. såsom alder, geografi, osv...

Nej jeg har ikke så meget mere end det

Men 1000 tak for hjælpen

Anmeld

12. januar 2015

nielsen80

Hmm here goes uden at kende den konkrete sag:

HTH og stenalderkost udstyr....stenalderkost er ummidelbart noget mange kvinder er inressereret i, da det kan bruges i en " jeg skal tabe mig" sammenhæng. Desuden tænker jeg også mænd, som går op i sundhed. Det vil typisk være en lidt ældre målgruppe - dog ikke de meget ældre. Så målgruppen vi jeg sige er primært kvinder men også mænd, som går op i deres sundhed. Alder 20-50.

når man så snakkermarkedsføring, har HTH indtil videre valgt Thomas Rohde(chefkok kong hans). De vælger altså en strategi, omat bruge en ekspert(forfatter af pæleo bogen) samt en person som er kendt for kvalitet i kraft af hans title som kok på en førende restuarent. Denne strategi synes at gå hånd i hånd med deres målgruppe, som nok vil være karakteriseret ved en målgruppe,som netop fokussere på kvalitet og resultat - fremfor feks pris. I forhold til markedsføring vil det handle om at blive " set" de steder, hvor målgruppen holder til. Dette kan være igennem tv reklamer, som de fleste vil se....men endnu mere effektivt ville måske være viral markedsføring, hvor man kunne få nøglepersoner til at anbefale de specifikke produkter i diverse chat groups og facebookgrupper, der omhandler sundhed(stenalderkost). Endelig kunne man lave aktiviteter for at få eksperter m.mtil at anbefale produkterne, når f.eks de laver kogebøger m.m.

b2b er business to business. For HTH kunne det være, hvis en anden virksomhed købte deres udstyr til virksomhedsbrug....enten en restaurent eller en virksomhed der ville tilbyde stenalderkost til deres medarbejder(eller give dem udstyr i gave). Hvis det er en resturant, ville markedsføring nok gå meget på funktionalitet, effektivitet eller kvalitetsforøgelse. Endelig kunne B2b være f.eks en inspiration eller lign, der ville forhandle deres udstyr. I sidste tilfælde ville markedsføring gå på 1) tiltrækning af kunder i butikken grundet nyhedsværdi, og 2) margin, stockturns etc. Det ville i høj grad være det partnerskab, man indgik.

Konsumentmarked er direkte til forbrugeren - uden mellemled. Markedsføring vil være meget som beskrevet i første afsnit.

Det er møg længe siden, jeg har haft det i skolen...så kan ikke huske navne m.m på konkrete teorier - men håber det alligevel hjælper lidt.

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.