hvor syg skal man være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2015

Mimic

Nørreslet skriver:

Jeg havde ringet til hospitalet de må kunne gøre noget, det er jo ikk meningen du skal have så ondt, og tror du skal ringe og virkelig forklare dem at de bliver nød til at kigge på dig 

Har været ved lægevagten 3 gange i denne weekend og hver gang er der "bare "  blevet udskrevet ny smertestillende (morfin) inter virker mere end Max et par timer af gangen , men jeg er ikke akut, da jeg ikke har feber, men kun forhøjet temperatur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

WilliamDSTN

Mimic skriver:

Har været ved lægevagten 3 gange i denne weekend og hver gang er der "bare "  blevet udskrevet ny smertestillende (morfin) inter virker mere end Max et par timer af gangen , men jeg er ikke akut, da jeg ikke har feber, men kun forhøjet temperatur

kan du ikk kontakte hospitalet direkte ? synes aldrig lægevagten kan gøre noget og jeg ville da personligt have det bedre med at blive undersøgt at en læge hvor de kan gøre mere end bare at sende en hjem igen

Anmeld

11. januar 2015

Mimic

Nørreslet skriver:

kan du ikk kontakte hospitalet direkte ? synes aldrig lægevagten kan gøre noget og jeg ville da personligt have det bedre med at blive undersøgt at en læge hvor de kan gøre mere end bare at sende en hjem igen

Det kom jeg ikke videre med, Slagelse sygehus har åbenbart ingen læger om aftenen til en evt scanning og desuden skal alt kontakt gå igennem lægevagten

Anmeld

11. januar 2015

Chellie

Galdestensanfald må ikke vare mere end max to timer ad gangen. Min galdeblære blev også fjernet akut, og var allerede igang med at sprænge (der løb galde ud af siderne på den), da de nåede ind til den. Og det, selvom jeg var feberfri mens jeg var indlagt. Husk, at alle de smertestillende du får, sagtens kan være grunden til at du ikke har feber. Det var sådan, jeg mærkede, at det var tid at tage en ny pille, mens jeg ventede på operation - at jeg kunne mærke, at jeg begyndte at få koldsved igen .. De må altså lige tage dig seriøst, et galdestens-problem må på ingen måde strække sig over flere dage på den måde!

Tilføjelse: Den lægevagt, der tilså mig, mente at det var nyrebækken-betændelse..  .. Så meget var han værd ... 

Anmeld

11. januar 2015

Mimic

Chellie skriver:

Galdestensanfald må ikke vare mere end max to timer ad gangen. Min galdeblære blev også fjernet akut, og var allerede igang med at sprænge (der løb galde ud af siderne på den), da de nåede ind til den. Og det, selvom jeg var feberfri mens jeg var indlagt. Husk, at alle de smertestillende du får, sagtens kan være grunden til at du ikke har feber. Det var sådan, jeg mærkede, at det var tid at tage en ny pille, mens jeg ventede på operation - at jeg kunne mærke, at jeg begyndte at få koldsved igen .. De må altså lige tage dig seriøst, et galdestens-problem må på ingen måde strække sig over flere dage på den måde!

Tilføjelse: Den lægevagt, der tilså mig, mente at det var nyrebækken-betændelse..  .. Så meget var han værd ... 

Lægevagten i dag mente at var alt fra nyre bækkenbetændelse til graviditet uden for livmoderen og endda at det kunne være blindtarmen (den blev fjernet da jeg var 16) jeg har slet ikke feber den sniger sig op på 37,8 og ligger ser nogle timer for så at falde igen, 

Anmeld

12. januar 2015

WilliamDSTN

Mimic skriver:

Det kom jeg ikke videre med, Slagelse sygehus har åbenbart ingen læger om aftenen til en evt scanning og desuden skal alt kontakt gå igennem lægevagten

hvor åndsvagt, kan du så ikk sige til lægevagten at du gerne vil undersøges af sygehuset ? at du ikk kan holde ud at have så ondt og der bliver nød til at gøres noget 

Anmeld

12. januar 2015

MorDk

Det er fandme ikke i orden det der!!! Tænk hvis du er ALVORLIGT syg og De ikke vil se dig! DU SKAL UNDERSØGES ORDENTLIGT!

Anmeld

12. januar 2015

Loan

Da jeg omkring de 16 fik jeg en weekend en smule mavepine, gik på arbejde men havde svært ved at hænge sammen og søndag nat blev det værre med smerterne og min mor gav mig lov til at blive hjemme fra skole, om morgenen tog hun ud for at handle mens jeg stadig lå i sengen med mavepine, blot en halv time efter hun var kørt lå jeg og vred mig og vitterligt skreg af smerte!! Jeg kimede hende ned for at hun skulle skynde sig hjem, og da jeg ikke kunne mere forsøgte jeg at komme ud til fastnet telefonen for at ringe efter en ambulance selv, faldt dog efter første skridt og lå ellers der og skreg indtil min mor kom hjem. (Og spørg mig ikke om hvorfor jeg ikke bare brugte min mobil for jeg aner det ikke selvom jeg brugte den til at kime min mor ned)

Efter et besøg ved lægen kørte vi videre til sygehuset, min blindtarm var sprunget og jeg havde på intet tidspunkt feber. Jeg fik Tilgengæld feber inde på sygehuset efter den var fjernet og kom hjem med en forkølelse oveni 4 dage efter.

Jeg var godt nok ikke igennem vagtlægen og havde bøvl med dem, men mit råd er bliv ved! det er ikke alle som får feber som du os kan se her i tråden.

Anmeld

12. januar 2015

Mimic

En update: blev indlagt akut med ambulance i nat, stadig ingen feber, men mine infektionstal var tårnhøje, nu er der endelig påvist sten i galdeblæren, en i selve galdeblæren på ca en cm i diameter og en i galdegangsudløbet, på ca 2 cm i diameter, dvs den sidder og spærrer for afløb af galden... Nu er problemet bare at de muligvis ikke kan operere da de har noget de kalder "5 døgnsvinduet" et eller andet med at galdeblæren danner muskelknuder og at det dermed er for farligt at operere, så nu afventer jeg bare om de vil knuse dem med ultralyd eller om de satser på at operere

Anmeld

12. januar 2015

Tumling<3

Mimic skriver:

En update: blev indlagt akut med ambulance i nat, stadig ingen feber, men mine infektionstal var tårnhøje, nu er der endelig påvist sten i galdeblæren, en i selve galdeblæren på ca en cm i diameter og en i galdegangsudløbet, på ca 2 cm i diameter, dvs den sidder og spærrer for afløb af galden... Nu er problemet bare at de muligvis ikke kan operere da de har noget de kalder "5 døgnsvinduet" et eller andet med at galdeblæren danner muskelknuder og at det dermed er for farligt at operere, så nu afventer jeg bare om de vil knuse dem med ultralyd eller om de satser på at operere

Av av av Rigtig god bedring, og forhåbentligt tager de den beslutning hurtigt, så du kan komme ovenpå igen. Hvor er det træls, når man selv har regnet ud, hvad der er galt, men man bare ikke kan blive hørt Endnu engang rigtig god, snarlig bedring!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.