Enlig og på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
11 svar
4 synes godt om
11. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej hvad får man som enlig og på su uden lån? Ved godt det kommer an på fradrag men hvad får i udbetalt?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

Stimap

Anonym skriver:

Hej hvad får man som enlig og på su uden lån? Ved godt det kommer an på fradrag men hvad får i udbetalt?  

Er taksterne ikke at finde på hjemmesiden?

Anmeld

11. januar 2015

Stabel

Anonym skriver:

prøv at se www.SU.dk

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Er taksterne ikke at finde på hjemmesiden?

Jeg kan ikke finde hoved og hale i set på deres hjemmeside

Anmeld

11. januar 2015

Anonym trådstarter

Stabel skriver:

prøv at se www.SU.dk

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

Har prøvet og googlet men kan slet ikke finde ud af det pjat 

Anmeld

11. januar 2015

Cecilie6700

Det kommer an på uddannelsesniveau og tillæg. 

Grundlæggende sats (uden tillæg) er det på dette link. 

http://www.su.dk/SU/satserSU/Sider/default.aspx

Anmeld

11. januar 2015

Nystart

Uden lån får du 5900 + 5900 kr før skat hver måned... hvis du er forsørger og udeboende 

Anmeld

13. januar 2015

Nini89

Jeg er enlig og jeg studere. Var selv ude på min skole i sidste uge for at få ordnet det med min barsel og snakke om barsel su.

Jeg vil kun få min alm su på 5187 kr. Jeg kan få en ekstra gang su hvis jeg vil forkorte min barsel med et halv så. Det har jeg været nødt til at gøre fordi jeg kan ikke leve af min su og lån med en lille pige på en måde.

Troede selv at man kunne få lidt mere når man studerede og har et lille barn. Men der tog jeg fejl. Og jeg synes ikke rigtig at jeg vil opgive min uddannelse for at komme på kontanthjælp for at kunne klare mig. Studere over nettet selvom jeg har barsel og er færdig til sommer,  hvilket min barsel også er pga jeg har valgt dobbelt su. Synes det er utroligt at man et sted bliver straffet fordi man har fået barn og gerne vil studere selvom man er på barsel. Man skal virkelig spare på pengene på su.

Har en uddannelse i forvejen, men det er ikke til at komme ud og arbejde når den lille er afhængig af en. 

Så nu får jeg udbetalt efter skat 5187+5187. Og hvis jeg ville kunne jeg også få dobbelt su lån. Men det har man jo ikke lyst til da det er mange penge man skal betale tilbage en dag. 

Anmeld

14. januar 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg kan ikke finde hoved og hale i set på deres hjemmeside

Dobbelt SU, så ca 8000 udbetalt... 

Anmeld

14. januar 2015

Ida b

Anonym skriver:

Jeg får ca 8700 kr 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.