Mundbetændelse og dp ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
7 svar
2 synes godt om
11. januar 2015

AnonymMor

Hejsa... 

Min datter har siden onsdag haft hævet tandkød og gullige belægninger i munden og omkring tænderne.. Lægen sagde at det i torsdags ikke så alvorligt ud og det samme sagde tandlægen i fredags men det er siden hen blevet til blæner i munden som bløder og gør ondt... 

Kan læse mig frem til at det lyder som om hun har mundbetænelse (herpes i munden) for det har udviklet sig præcis som det står beskrevet her :  http://www.sygeboern.dk/sygdom/mundbetaendelse

det starte også med feber sidste søndag og nogle dage frem indtil udbruddet... 

Vi har købt panodil til hende som hun får til at sove på og så noget klorhexidin mundskyl til at duppe hendes mund med samt noget gele på apoteket som skulle tage infektioner og smerter i munden som vi også smøre med.. Og det har hjulpet til at hun nu gerne vil spise bløde ting som franskbrød osv. 

Nu til mit spørgsmål .. Må hun komme i dp i morgen ? Hun har normal temp og er i ok humør og kan lege osv. Og spiser og drikker fint hvis det bare er blød mm. Der står på siden jeg har linket til at man må sende i dp igen når temp er normal men ville i gøre det ? Er lidt nervøs for om hun smitter alle de andre ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2015

moaren

Stakkels bette fis  Hvis det er en herpes infektion, så smitter hun kun ved kontakt. Så hvis hun ellers er frisk og feberfri, ville jeg sende hende afsted 

Anmeld

11. januar 2015

Carina:-)

Har ikke en dyt forstand på herpes  og smittefare-,men tænker at når det smitter ved kontakt( som der var en der skrev) så er der vel risiko ved at sende hende af sted- 

Altså de putter jo ting i munden og savler osv- så kan hun vel i princippet smitte de andre børn ?Hvis de sutter på de samme ting ?

Anmeld

11. januar 2015

S*DD

Som jeg forstår det, så kan det godt smitte over genstande. Jeg ville snakke med lægen før du sender hende i dp.

Det samme ville jeg sige hvis en forælder ville aflevere et barn med muligvis herpes i munden i min vuggestue. 

Anmeld

11. januar 2015

S*DD

S*DD skriver:

Som jeg forstår det, så kan det godt smitte over genstande. Jeg ville snakke med lægen før du sender hende i dp.

Det samme ville jeg sige hvis en forælder ville aflevere et barn med muligvis herpes i munden i min vuggestue. 

Læser lige det ikke smitter via genstande. Men tænker på hendes alder, så kan man ikke undgå at de lige sutter på hinanden. Eller dp mor. 

Jeg ville stadig ikke modtage et barn som muligvis har herpes i munden. Og jeg tænker at det vel heller ikke er rart for barnet? En ting er være hjemme i stille omgivelser, og så være sammen med andre børn osv. 

Anmeld

11. januar 2015

AnonymMor

Mange tak for svar  

ringe til vagtlægen og spurgte mht til dp prof smitte. Hun sagde at hun ville mene at hun godt måtte komme i dag pleje selvom det kunne smitte via spyt fordi at man heller ikke holder børn hjemme pga forkølelse som jo også smitter.. Men for at være sikker skulle jeg snakke med min dp da det var hende der skulle træffe beslutningen om hun må komme afsted eller ik... 

Dp sagde at hun regnede med hun godt måtte komme afsted men hun ville gerne at jeg kontaktede dp kontoret i morgen tidlig og spørge dem så vi var på den sikre side så jeg må se hvad de siger i morgen 

Anmeld

11. januar 2015

Snoopy77

Har lægen konstateret herpes-virus? Min datter har haft det og skulle have flydende zovir og Panodil tre gange om dagen. Hun kom i vuggestue da hun begyndte at spise almindeligt igen 

Anmeld

11. januar 2015

AnonymMor

Snoopy77 skriver:

Har lægen konstateret herpes-virus? Min datter har haft det og skulle have flydende zovir og Panodil tre gange om dagen. Hun kom i vuggestue da hun begyndte at spise almindeligt igen 

Nej det har hun ikke.. Lægen virkede overhovedet ikke interesseret i at kigge ordenligt på det og heller ikke tandlægen  Begge sagde bare det ikke så alarmerende ud? Men hun har sår og blæner i hele munden 

Da jeg snakkede med vagtlægen i aftes og forklarede hende symptomerne og forløbet sagde hun at det løs meget som herpes. 

Min datter spiser fint efter vi er begyndt at smøre hendes gummer med sådan noget gele fra apoteket som skulle virke smertelindrede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.