Uregelmæssig mens og sund kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. januar 2015

nielsen80

Ville høre om nogle af jer, har oplevet noget af det jeg pt gennemgår.

Jeg har igennem de sidste 4-5 mdr lavede nogle livsstils ændringer, med det formål at få mere energi. Det vil sige, jeg er kommet godt i gang med motion(cykling/spinning), jeg sørger for at spise 3 hovedmåltider og mindst 3 mindre måltider i løbet af en dag, laver sunde snacks, spiser masser af grønt og minimerer mit indtag af hurtige kylhydrater. Alt i alt det som alle eksperterne anbefaler uden jeg er blevet fanatisk.

Det VIRKER på mit energiniveau, og jeg har det rigtig godt. MEN min mens har i de sidste 5 cykluser været uregelmæssig 2 gange. Jeg er pt gået 3-7 dage over tid(kan ikke helt præcis huske hvornår min mens var sidst). Jeg er lige fyldt 34 år, og min mens har altid været super regelmæssig, så det er helt nyt for mig.

Kan den nye livsstil havde en virkning her? Er der andre der har prøvet noget lignende? Det begynder faktisk at gå mig lidt på, da jeg slet ikke forstår, hvorfor en sund livsstil skulle påvirke regelmæssig mens negativt.... De dage jeg går over har jeg rigtig mange mens symtomer(oppustet, trækken i længden m.m), så det er faktisk lidt træls.

(lige til info jeg er ikke gravid, så forsinkelsen er ikke derfor)

nogle der har nogle input?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.