Må vi spise det her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2015

gulisa

Jeg ved ikke om det er her jeg skulle sætte det ind men må vi godt spise tun i dåse og jordbær når vi er gravid jeg er i uge 27 nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2015

mor88

gulisa skriver:

Jeg ved ikke om det er her jeg skulle sætte det ind men må vi godt spise tun i dåse og jordbær når vi er gravid jeg er i uge 27 nu

Fødevarestyrelsen anbefaler op til max en dåse tun om ugen til gravide og børn

men jordbær er der ikke noget i vejen med at du spiser, hvis du blot husker at vaske dem

Anmeld

11. januar 2015

lillespir26

Tun på DS ja de er nemli lavet af de små tun som næsten Inter indhold har af kviksølv og jordbær ja vask dem og spis til du sprækker jeg har selv spist de første 5 kg jordbær hele min graviditet og har 31 dage tilbage 

Anmeld

11. januar 2015

lineog4

Jordbær er først når du ammer - skal siges jeg spiste de første 5 kilo jordbær mens jeg ammede før jeg blev opmærksom på at det skulle man ikke - men pigebarnet reagerede ikke så jeg kunne fortsætte hele sommeren (mums), gjorde det samme med lillebror...

Anmeld

11. januar 2015

Sprit25

Du må ikke spise noget tun! Der er kommet nye anbefalinger

Anmeld

11. januar 2015

Pikku Myy

Sprit25 skriver:

Har du en kilde/et link på det?

Anmeld

11. januar 2015

Pikku Myy

Sprit25 skriver:

Jeg kommer lige igen Kan nemlig kun finde dette, som jeg går ud fra er den mest officielle anbefaling:

http://altomkost.dk/raad-og-anbefalinger/personer-med-saerlige-behov/gravide/raad-om-fisk/

Og der står een dåse om ugen, men at man skal holde sig helt fra nogle bestemte typer.

Anmeld

11. januar 2015

Lisette W

Det er ikke længe siden der var en dokumentar om hvor skadeligt det var for især gravide at spise tun. Det påvirker barnets intelligens, og spiser man for meget risikere man at barnet bliver retarderet. Så jeg vælger andre fisketyper for en sikkerheds skyld.  

Anmeld

11. januar 2015

mor88

Lisette W skriver:

Det er ikke længe siden der var en dokumentar om hvor skadeligt det var for især gravide at spise tun. Det påvirker barnets intelligens, og spiser man for meget risikere man at barnet bliver retarderet. Så jeg vælger andre fisketyper for en sikkerheds skyld.  

Det er på grund af at de store friske tun som man kan købe typisk indeholder meget kviksølv. Tun på dåse er lavet af meget yngre tun, og der er derfor et meget begrænset indhold at kviksølv. Derfor kan man spise en dåse om ugen, men man må ikke spise frisk tun.

Anmeld

11. januar 2015

mor88

Sprit25 skriver:

Det er på grund af at de store friske tun som man kan købe typisk indeholder meget kviksølv. Tun på dåse er lavet af meget yngre tun, og der er derfor et meget begrænset indhold at kviksølv. Derfor kan man spise en dåse om ugen, men man må ikke spise frisk tun.

det er den nyeste anbefaling fra fødevarestyrelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.