Jer med børn der sover på samme værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2015

Alarnna

Hejsa  

Vi har to drenge herhjemme en på 5 og en på 1½ De har sovet på samme værelse næsten fra starten (siden den lille ikke skulle sove hos os mere)

Der har egentlig aldrig rigtig været nogle problemer med det.. De sover fint ved siden af hinanden også selvom den mindste bliver lagt først og den store kommer op senere  

De vågner sammen om morgen og snakker og leger indtil vi kommer ind  

Den støre (Logan) er holdt op med at sove med ble og går så derfor på toilet Aften/morgen og i løbet af natten (en sjælden gang i mellem. Den mindste (Lucca) sover i tremmeseng. 

Problemet er så at Lucca er begyndt at prøve at kravle ud af tremmesengen.. Det gjorde Logan også da han var lille men han var omkring 2½ da han fik junier seng.. og jeg synes 1½ er måske liiige en tand for tidligt ? 

Vi har værelser ovenpå... i et hus med trapper. og jeg kan ikke lade vær med at blive nervøs for hvis Lucca enten får kravlet ud af sin tremmeseng eller vi skifter til junier seng og så Logan glemmer at lukke børnelåge eller dør... 

Hvad er jeres erfaringer og evt. råd. vores umidelbare tanke er at rydde det ekstra værelse vi har også bare have dem have hver deres værelse indtil Lucca er stor nok til at jeg ikke længere er så nervøs omkring trapperne.. 

men jeg ville blive glad for nogle forskellige erfaringer ?  

(i sidste ende gør vi hvad vi mener er rigtig for vores familie) 

Med venlig hilsen Natasja 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Clisolka

Alarnna skriver:

Hejsa  

Vi har to drenge herhjemme en på 5 og en på 1½ De har sovet på samme værelse næsten fra starten (siden den lille ikke skulle sove hos os mere)

Der har egentlig aldrig rigtig været nogle problemer med det.. De sover fint ved siden af hinanden også selvom den mindste bliver lagt først og den store kommer op senere  

Den støre (Logan) er holdt op med at sove med ble og går så derfor på toilet Aften/morgen og i løbet af natten (en sjælden gang i mellem. Den mindste (Lucca) sover i tremmeseng. 

Problemet er så at Lucca er begyndt at prøve at kravle ud af tremmesengen.. Det gjorde Logan også da han var lille men han var omkring 2½ da han fik junier seng.. og jeg synes 1½ er måske liiige en tand for tidligt ? 

Vi har værelser ovenpå... i et hus med trapper. og jeg kan ikke lade vær med at blive nervøs for hvis Lucca enten får kravlet ud af sin tremmeseng eller vi skifter til junier seng og så Logan glemmer at lukke børnelåge eller dør... 

Hvad er jeres erfaringer og evt. råd. vores umidelbare tanke er at rydde det ekstra værelse vi har også bare have dem have hver deres værelse indtil Lucca er stor nok til at jeg ikke længere er så nervøs omkring trapperne.. 

Jeg ville nok vælge det ekstra værelse, nu hvor i også har mulighed for det 

Herhjemme sover de også på samme værelse, men pt. sover den store stadig med ble på om natten (hun blev 4 i oktober) og den lille sover stadig i sin tremmeseng (16 mrd.). Han har endnu ikke prøvet at komme ud - endnu  Vi bor dog i lejlighed, hvor der ingen trappe er 

Anmeld

8. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Da vi flyttede ind i vores nuværende hus september 2013, fik mine unger en køjeseng. Den lille var da 1,5 år og den store 3.

Alle vores værelser er ovenpå, og den stejle trappe har aldrig været et problem. Jeg har ikke haft låge på overhovedet, og ingen af dem er nogensinde faldet ned - heller ikke midt om natten. 

Den lille sover naturligvis nederst - som er en dobbeltseng, så han kan ikke falde ud, medmindre han virkelig gør en indsats

Anmeld

8. januar 2015

Bak

Alarnna skriver:

Hejsa  

Er det et stort problem, at den store glemmer at lukke lågen? Skal han igennem den for at gå på toilettet?

Ved ikke helt, hvad jeg ville gøre, men jeg kan godt forstå din bekymring omkring trappen.

Vores datter er 2 år og har ret tidligt lært at kravle ned ad trappen i stedet for at gå (nu går hun selvfølgelig). Hun var også 1,5 år, da vi tog siden af tremmesengen. Der boede vi dog i lejlighed. Vi flyttede til hus med trapper, da hun var 1,8 år. Der var gitter for trappen indtil hun blev ca. 2 år.

Nu går hun faktisk ikke selv ned ad trappen om natten/aftenen. hun nøjes med at stå oppe for enden og kalde. Ved ikke, om hun er bange for dem eller hvad, men I kan da prøve jer lidt frem. Kan I evt høre, når den store går på wc og så evt lige tjekke efter, at han lukker lågen?

Undskyld hvis det blev lidt rodet.. Jeg synes nok bare, det ville være synd hvis de skulle "splittes" ad, når de nu er vant til at sove sammen.

Anmeld

8. januar 2015

AlberteSophie

Min datter var 1 år da hun kom i junior seng, hun følte sig indelukket tror jeg, det hjælp i hvertfald på søvnen. Desuden har vi gitter foran trappen og her har det aldrig været et problem.

hun er 2 år i dag og render selv op og ned som det passer hende.

hun er aldrig faldet ned 7 9 13 

Anmeld

9. januar 2015

Alarnna

Tak for jeres svar  

Lucca har egentlig ikke nogle problemer med at kravle op og ned ad trapperne... når vi er med..
Min nervøsitet er muligheden for at falde ned... da han er faldet ned en gang (med låge som Logan ikke havde fået lukket ordenligt)

så ja det sker at han ikke lukker låge og dør.. og hvis han er træt  kan det også være svært at huske.. 

Men jeg kan heller ikke lide tanke om at lægge det ansvar på Logan.. :/ 

Vi boede også i lejlighed da Logan var var lille  

har heller ikke lyst til at splitte dem ad.. men det kan godt være det i vores situation bliver nødvendigt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.