Åh, hvor jeg forstår dig!
Jeg har selv været der, og selvom det i starten kun var et lille underskud i slutningen af måneden, så endte det faktisk med omkring 0 kr eller en smule i minus i begyndelsen af måneden i stedet! Godt nok kunne jeg ikke hæve mere en 5000 kr over, men på SU er det stadig en hel måneds indkomst at skulle betale tilbage. Jeg var SÅ stresset og endte faktisk med at blive bange for at tømme min postkasse!
Til sidst ringede jeg til banken og bestilte et møde med henblik på at få hjælp til hvordan jeg styrer min økonomi og så for at få et mastercard, så jeg ikke kunne hæve over længere.
De tog det SÅ pænt! Og så sagde de at fordi jeg selv havde taget kontakten og dermed viste at jeg godt kunne være økonomisk ansvarlig, så ville det ikke blive et problem for mig, hvis jeg en dag gerne vil have dankort igen - Men det var også på tide sagde hun, for det var lige før de selv ville have taget mit kort og så ville det have været et seriøst problem.
Til det møde gennemgik hun min budget konto, overførte alle betalingsaftaler til denne, klippede begge mine kort, gav mig to måneders fast og mindskende kredit, så jeg kunne betale mit overtræk tilbage og så fik jeg mit mastarcard - denne gang KUN til min lønkonto.
Det er snart to år siden, og jeg har siden da aldrig været i minus, og har et rigtig fint forhold til min bank 
Så jeg kan kun råde dig til at forberede dig hjemmefra og tage til det møde. Kom selv med initiativer til - og vis at du virkelig ønsker ændringer i din/jeres økonomi. Og så tror jeg at jeg ville overveje at lave en fælles og en personlig økonomi. Afsæt penge til din og din kærestes fællesudgifter, men behold resten af dine penge for dig selv. Du skal ikke lade ham trække dig ned i hans dårlige økonomi.
Held og lykke med det!
Anmeld