Må bare ud med det, undskyld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
5 svar
1 synes godt om
7. januar 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes det er DØD pinligt.

Men jeg må bare ud med det..

Min kæreste og jeg, har et fælles barn, lejet hus, og bil sammen.

Jeg er pt på dagpenge men starter på ny uddannelse til april. Han har fuldtidsarbejde men har en gæld fra tidligere forhold som der selvfølgelig ryger penge til hver måned. jeg har ingen gæld.

vi har ikke som sådan fælles økonomi men deler pengene osv.

Men vi har INGEN penge. Jeg har (med tilladelse fra ham) tjekket hans kontoer og mine kontoer, til sammen har vi 2400 kr MINUS.

INGEN penge i PLUS. Det er så forfærdeligt synes jeg.

Vi har ikke en gang råd til at købe en mælk?

Vores bankdame har lige skrevet til ham at hun kan se vi har minus på alle kontoer, og vi må ikke bruge flere penge før vi har snakket med hende.

Forhelved hvor er jeg ked af det,. når han ringer hjem og siger vi skal skaffe nogle penge?

hvordan ? kan ikke låne af nogen og han kan måske heller ikke..

sådan er vores kontier hver måned, hver måned. er ved at gå nedenom og hjem over det! har sådan lyst til at flytte for mig selv pga den møg økonomi.

min økonomi var iorden da jeg mødte ham for 3 år siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Flomse

Øv, findes ikke noget mere stressende end dårlig økonomi

Men jeres bankdame vil bare gerne i dialog med jer, så måske hun laver et bevilget overtræk. Det er ikke særlig mange penge I har i overtræk (har selv 16.000 i denne måned pga. nystartet budgetkonto og alt skal betales i januar) så stress ikke for meget over det

Selvfølgelig er det noget lort, ikke at kunne få pengene til at slå til hver måned, men har I prøvet at lave kuverter, som de gør i luksusfælden? Det skaber et bedre overblik over, hvad man må bruge hver uge.

Held og lykke med det og få så ringet til bankdamen, hun spiser dig ikke

Anmeld

7. januar 2015

L-Mortil3

Det allerbedste i kan gøre er at få et møde med hende, jo før jo bedre, det er også i deres interesse at det kører for jer, men hvor søren flyver pengene hen? Jeg tænker D. 6 i måneden og i har allerede brugt 2400 mere end i har? Laver i budget? Det bedste i kan gøre er at få et ordenligt overblik :-)

Anmeld

7. januar 2015

Soffy27

Puha. Det er aldrig sjovt med rod i økonomien - har din kæreste lån forskellige steder? 

I så fald er det bare med at få snakket med banken og få det lagt sammen til et lån..

Der må være nogen steder i kan spare - er mobil abonnementer optimale? Man kan få 10 timers tale, fri SMS og mms for 99 kr om måneden..

Mange betaler 500 kr for dette.

Har i husdyr? Laver i budget? Kan det lade sig gøre med billigere hhusleje et andet sted? Har i søgt om friplads og boligsikring?

I er simpelthen nødt til at sætte jer ned en aften i fred og ro og få disse regninger udspecificeret, og få lavet et budget hvor ALT kommer i kasser! Ned til mindste detalje.. 

Til dig.. 

Anmeld

7. januar 2015

hesøth

Skynd dig at ringe til bankdamen, så i kan få hjælp til et realistisk budget inden det går helt galt!

Anmeld

7. januar 2015

Risse

Åh, hvor jeg forstår dig!

Jeg har selv været der, og selvom det i starten kun var et lille underskud i slutningen af måneden, så endte det faktisk med omkring 0 kr eller en smule i minus i begyndelsen af måneden i stedet! Godt nok kunne jeg ikke hæve mere en 5000 kr over, men på SU er det stadig en hel måneds indkomst at skulle betale tilbage. Jeg var SÅ stresset og endte faktisk med at blive bange for at tømme min postkasse! 

Til sidst ringede jeg til banken og bestilte et møde med henblik på at få hjælp til hvordan jeg styrer min økonomi og så for at få et mastercard, så jeg ikke kunne hæve over længere. 

De tog det SÅ pænt! Og så sagde de at fordi jeg selv havde taget kontakten og dermed viste at jeg godt kunne være økonomisk ansvarlig, så ville det ikke blive et problem for mig, hvis jeg en dag gerne vil have dankort igen - Men det var også på tide sagde hun, for det var lige før de selv ville have taget mit kort og så ville det have været et seriøst problem. 

Til det møde gennemgik hun min budget konto, overførte alle betalingsaftaler til denne, klippede begge mine kort, gav mig to måneders fast og mindskende kredit, så jeg kunne betale mit overtræk tilbage og så fik jeg mit mastarcard - denne gang KUN til min lønkonto.

Det er snart to år siden, og jeg har siden da aldrig været i minus, og har et rigtig fint forhold til min bank 

Så jeg kan kun råde dig til at forberede dig hjemmefra og tage til det møde. Kom selv med initiativer til - og vis at du virkelig ønsker ændringer i din/jeres økonomi. Og så tror jeg at jeg ville overveje at lave en fælles og en personlig økonomi. Afsæt penge til din og din kærestes fællesudgifter, men behold resten af dine penge for dig selv. Du skal ikke lade ham trække dig ned i hans dårlige økonomi. 

Held og lykke med det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.