min datter fik tvunget mad i sig pga undervægt fra ca 3 mdr af, og hun bliver nok aldrig fed... hun er nu snart 6 år, måler 115 cm og vejer knap 16 kg.
Har også godt læst at børn der er tykke når de når 1 år, bliver overvægtige som voksne....men, lad og nu lige slå koldt vand i blodet. Det handler jo om børnenes opvækst også, at forældre giver børnene lyst brød og hvis pasta, saftevand og juice og generelt forkert kost.
Kender flere forældre der siger de ikke kan forstå deres børn er blevet tykke (mens de selv er jævnt overvægtige), fordi børnene får jo grøntsager og sund kost...Kigger man så på det de serverer, snakker vi toastbrød
med tre stjernet salami, smør, kakao til morgenmad, frokosten består af købe pølsehorn eller pizzarester, måske en lækker hvid bolle og måske en pære og hvis rugbrødet kommer frem, så skal der være nok, 6-7 halve minimun til lille Kaj på 7 år.. Aftensmaden dækker over et ton kartofler med flødesovs og frikadeller af fed fars, MEN med løg i, så der er grøntsager til maden
juice og saftevand til alle måltider og sodavand 3-4 gange om ugen. Der ud over masser af lækre snacks som chips, chokolade kiks, en marsbar eller andet godt. HVER dag. altså, jeg har SÅ svært ved ikke at sige noget, enkelte gange har jeg prøvet at give forslag til lidt sundere tilbehør og retter, men vaner er svære at bryde jo. Selvfølgelig skal der hygge lidt med snolderi, og det er der intet i vejen for, hvis al andet kost er fornuftig
Det omhandler mange ting foruden den vægt man har som 1 årig
og om hvornår man får sin mad første gang....som i øvrigt påvirker tarmsystem mere end vægten efter min mening.
Anmeld