Seperationsangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
9 svar
1 synes godt om
6. januar 2015

missehxx

hm.. Min søn er 8 mdr i dag, og indtil nu ser jeg ingen tegn på seperationsangst. Han vil ikke engang sige hej hvis jeg kommer hjem fra noget og han og far er midt i en leg
Der er ingen tegn på seperationsangst, som at jeg ikke må forlade ham osv.. Det bekymrer mig faktisk lidt eftersom han jo er ved at være så "gammel"? .. Nogen med børn der heller ikke viser tegn på seperationsangst i den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Dianabk

Noah er 11 mdr nu og han er først begyndt nu sådan virkelig at reagere på når vi går.

han stikker i et hyl når han bliver afleveret i DP og når vi så kommer hjem vil han hænge på os den næste time før det er ok at sidde lidt selv og lege eller at ci lige kan gå på toilettet...

men han har altid været far glad så da han begyndte at kunne huske hvem var hvad og kunne give udtryk for han ville over til en Bestemt person har han altid givet udtryk for at ville over til far så snart han kom hjem. 

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

missehxx skriver:

hm.. Min søn er 8 mdr i dag, og indtil nu ser jeg ingen tegn på seperationsangst. Han vil ikke engang sige hej hvis jeg kommer hjem fra noget og han og far er midt i en leg
Der er ingen tegn på seperationsangst, som at jeg ikke må forlade ham osv.. Det bekymrer mig faktisk lidt eftersom han jo er ved at være så "gammel"? .. Nogen med børn der heller ikke viser tegn på seperationsangst i den alder?

Man siger at seperationsagsten er omkring 10måneder.

Og han er så lille at han ikke opfanger at du har været væk længe. 

Anmeld

6. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
missehxx skriver:

Vores dreng kom først i denne fase da han var 10/11 måneder

Anmeld

6. januar 2015

sulo

Vores søn var lige fyldt et år og startet ved den første dagplejemor før han viste de første tegn på det.

Anmeld

6. januar 2015

Missy_B

missehxx skriver:

Baaare rolig - det skal nok komme 

Anmeld

6. januar 2015

modesty

missehxx skriver:

Det starter typisk først omkring de 9-10 mdr. og en del børn har ingen symptomer.

Anmeld

7. januar 2015

Newsence

vores datter var 1 år og ca. 2 måneder inden det skete, men så skete til sgu også i stor stil så ro på

Anmeld

7. januar 2015

Sprit25

Min datter på 9 mdr kom tidligt i seprationsalderen og nøj det er hårdt! Så nyd tiden lidt endnu. Jeg er sikker på jeres bånd er fint og godt ellers ville det vise sig på mange andre måder

Anmeld

7. januar 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er forskelligt hvornår det indtræder. 8-9-10-11 mdr. Det hele er normalt. Det er også normalt hvis i slet ikke mærker noget til det. Børn er forskellige! Og tro mig, hvis/når han først kommer i den fase, så vil du ønske han var er af de børn der ikke blev ramt af det!!! Det kan virkelig være en hård periode!!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.