Voksipose og kørepose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
9 svar
5 synes godt om
6. januar 2015

Babyklokke

Hej alle sammen :-) 

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at i kan svare mig på. 

Jeg kam simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen på en voksipose og en kørepose er? 

Jeg har læst mig frem til at voksiposen kan åbnes op og leges på, også tænker jeg, hvad skal jeg bruge det til? 

Jeg har købt barnevogn og lift fra emmaljunga så har jeg brug for noget af det? 

Håber at i kan hjælpe mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

mulleh

Fik afvide at en voksipose og kørepose stort set var det samme. Kørepose er vidst en kopi. Og så er der meget forskel på prisen.

men du må ikke hænge mig op på hvad forskellen er på de 2 ting. 

Anmeld

6. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Babyklokke skriver:

Hej alle sammen :-) 

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at i kan svare mig på. 

Jeg kam simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen på en voksipose og en kørepose er? 

Jeg har læst mig frem til at voksiposen kan åbnes op og leges på, også tænker jeg, hvad skal jeg bruge det til? 

Jeg har købt barnevogn og lift fra emmaljunga så har jeg brug for noget af det? 

Håber at i kan hjælpe mig :-)

Altså i min verden er en voksipose en slags sovepose der kan bruges i stedet for lift og en kørepose er noget man kan bruge i klapvognen så barnet ikke bliver kold.

Hvis du venter et vinterbarn vil jeg egentlig anbefale voksiposen fremfor liften til barnevognen, da baby ikke behøver at have lige så meget tøj på og er pakket rigtig dejligt tæt og trygt. Min datter har sovet ude i voksi hele vinteren, også da der var koldest, og hun har på intet tidspunkt været kold når hun kom op, selvom hun kun har en tynd uldjakke og hue på som overtøj

I sommers da hun blev født var jeg dog rigtig glad for liften, da hun kunne ligge i den med kun en stofble over sig, så hun ikke blev alt for varm, så til et sommerbarn synes jeg bestemt liften er guld værd

- Jeg ved godt det ikke var det dit spørgsmål gik på, men synes lige jeg ville nævne det

Anmeld

6. januar 2015

Babyklokke

Tak for dit svar :-) 

jeg tænker bare, om jeg mon har brug for en af de ting eller begge ting? :-)

Anmeld

6. januar 2015

Babyklokke

MummiT skriver:

Altså i min verden er en voksipose en slags sovepose der kan bruges i stedet for lift og en kørepose er noget man kan bruge i klapvognen så barnet ikke bliver kold.

Hvis du venter et vinterbarn vil jeg egentlig anbefale voksiposen fremfor liften til barnevognen, da baby ikke behøver at have lige så meget tøj på og er pakket rigtig dejligt tæt og trygt. Min datter har sovet ude i voksi hele vinteren, også da der var koldest, og hun har på intet tidspunkt været kold når hun kom op, selvom hun kun har en tynd uldjakke og hue på som overtøj

I sommers da hun blev født var jeg dog rigtig glad for liften, da hun kunne ligge i den med kun en stofble over sig, så hun ikke blev alt for varm, så til et sommerbarn synes jeg bestemt liften er guld værd

- Jeg ved godt det ikke var det dit spørgsmål gik på, men synes lige jeg ville nævne det

Tusinde tak for dit svar :-) 

jeg venter barn sidst i maj, så vil du råde mig til at holde mig til liften? For jeg har købt barnevogn inkl lift :-)

Anmeld

6. januar 2015

Dianabk

Jeg har kun haft liften da han var lille og det har fungeret godt - han er fra Feb af. Men nu hvor han næsten er et år og skal sove ude om dagen har jeg virkelig savnet en voksi pose til at putte ham i så jeg ikke behøver have en kamp men at komme ham i flyvedragt osv for at han kan holde varmen - og desværre nogle gange bliver for varm.

hvor en voksi pose skulle regulere varmen for barnet så det hverken bliver for varmt eller for koldt. 

Så nu har jeg fundet en på tilbud og købt den 

Anmeld

6. januar 2015

L&V

Jeg ville nødig undvære min voksi pose. Nøj hvor er jeg glad for den. Min datter er fra sep og min søn fra juli og de har begge elsket den og det har været så nemt. Vi brugte den os i klapvognen osv.

Anmeld

6. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har brugt liften de første tre måbeder hvor han sov indenfor. Når vi triller en tur med barnevognen bruger vi voksiposen. Den er rigtig dejlig fordi man i efteråret kan nøjes med at putte sit barn i body og evt. strømpebukser og så putter man bare lidt mere tøj på jo koldere vejret blev. Det er rart man ikke skal bokse med flyverdragt osv. 

Så vidt jeg ved er en kørepose beregnet til klapvogne? Så er kørerposer vidst heller ikke lige så varme som en voksipose. 

Anmeld

6. januar 2015

Babyklokke

mor:) skriver:

Vi har brugt liften de første tre måbeder hvor han sov indenfor. Når vi triller en tur med barnevognen bruger vi voksiposen. Den er rigtig dejlig fordi man i efteråret kan nøjes med at putte sit barn i body og evt. strømpebukser og så putter man bare lidt mere tøj på jo koldere vejret blev. Det er rart man ikke skal bokse med flyverdragt osv. 

Så vidt jeg ved er en kørepose beregnet til klapvogne? Så er kørerposer vidst heller ikke lige så varme som en voksipose. 

Mange tak for dit svar :-) 

Jeg tænker at voksiposen er en god ting at have ? Og erstatter så køreposen? 

Anmeld

6. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Babyklokke skriver:

Mange tak for dit svar :-) 

Jeg tænker at voksiposen er en god ting at have ? Og erstatter så køreposen? 

Vi har en dreng på tre og en dreng på 5 måneder og har indtil videre aldrig fået brug for en kørepose

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.