Hvornår børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.511 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. januar 2015

Dianabk

Et hurtigt spørgsmål 

Hvor gammel er barnet når det skal starte i børnehave?

hvad er tidligst og hvad er senest? 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Elgaard73

Dianabk skriver:

Et hurtigt spørgsmål 

På forhånd tak 

I vores kommune starter de i den måned, som de fylder 3 år. Altså vores søn er født d.24/11, så han startede d.1/11.

Men ved også at nogle kommuner, starter dem op et par måneder før. Altså når de er omkring 2 år og 10 måneder. Det er vist det tidligste jeg har hørt, at man sådan generelt starter dem op.

Dog bliver der ind imellem givet dispensation. Min venindes dreng startede allerede da han var omkring 2 år og 7-8 måneder (så 4-5 måneder før), men det var kun fordi at hans DP blev langtidssygemeldt, og at han ikke skulle kastes rundt mellem forskellige gæste DP'er, og fordi at de vurderede at han var moden og selvhjulpen nok.

Anmeld

6. januar 2015

JH12

Hun datter skal starte om en måned og der vil hun være 2 år 9 måneder. 

Anmeld

6. januar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng startede 1. august, hvor han blev 3 år den 15. oktober.

Min pige startede 1. maj, hvor hun var blevet 3 år den 24. marts.

Det var sådan det passede ind med, hvornår der var plads i børnehaven

Anmeld

6. januar 2015

Mor1986

Dianabk skriver:

Et hurtigt spørgsmål 

På forhånd tak 

I vores kommune starter de den måned hvor de fylder 2,10 år

Anmeld

6. januar 2015

bla89

Min søn blev 3 år den 23 oktober 2014 og han startede  1 Juni 2014 og han var mere end klar til at komme i børnehave 

Anmeld

6. januar 2015

Morgensol

I Glostrup hedder det 2 år og 10 mdr. Vores den yngste kom dog afsted et par måneder før. Hun kedede sig voldsomt i vuggestuen og trængte i den grad til at få noget modstand fra de lidt ældre børn. Det var den helt rette beslutning for os og hende. 

Anmeld

6. januar 2015

Dianabk

Hej alle.

mange tak for jeres svar 

Sidder og skal finde ud af hvornår jeg skal skrive min dreng op til børnehave og ville gerne have det til at passe med hvornår lillesøster skal starter i vuggestue så de bliver kørt ind samtidig i den integret vuggestue og børnehave. 

Men han må starte i vuggestuen sammen med hende også flytte over når han er stor nok 

Når hun skal starte er han ca 1 år og 11 mdr. Og hun vil være lidt over 8 mdr, men det er vel også meget godt de har hinanden når de skal starte et nyt sted  Og han vil være der i ca 1 år før han bliver flyttet over i børnehaven 

Anmeld

6. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dianabk skriver:

Hej alle.

mange tak for jeres svar 

Sidder og skal finde ud af hvornår jeg skal skrive min dreng op til børnehave og ville gerne have det til at passe med hvornår lillesøster skal starter i vuggestue så de bliver kørt ind samtidig i den integret vuggestue og børnehave. 

Men han må starte i vuggestuen sammen med hende også flytte over når han er stor nok 

Når hun skal starte er han ca 1 år og 11 mdr. Og hun vil være lidt over 8 mdr, men det er vel også meget godt de har hinanden når de skal starte et nyt sted  Og han vil være der i ca 1 år før han bliver flyttet over i børnehaven 

Nu ved jeg ikke om det er det samme andre steder. Men vi skulle ikke skrive vores dreng op i og med vi har valgt en integreret indtitution. Pædagogerne sagde til når der var plads og han var klar

Anmeld

6. januar 2015

Dianabk

mor:) skriver:

Nu ved jeg ikke om det er det samme andre steder. Men vi skulle ikke skrive vores dreng op i og med vi har valgt en integreret indtitution. Pædagogerne sagde til når der var plads og han var klar

Han går hos en privat DP lige nu da der er lang ventetid der hvor vi gerne vil have dem til at gå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.